Jaké ořechy byste neměli jíst příliš mnoho?

Ořechy jsou na seznamu nejprospěšnějších potravin pro lidské zdraví.

Jaké jsou vlastně výhody ořechů? Kolik ořechů můžete sníst denně, abyste z nich měli co největší užitek? Může častá konzumace ořechů vést k alergiím? – odpověděl na tyto otázky Svetlana Shokur, lékařská expertka INVITRO.

Jaké jsou výhody ořechů pro tělo? V jakých případech je vhodné je zařadit do jídelníčku?

Pro své bohaté chemické složení, dobrou stravitelnost a pozitivní vliv na srdce, cévy a nervový systém jsou ořechy zařazeny do výživových doporučení lékařů různých specializací. Lidé, jejichž strava pravidelně obsahuje ořechy, mají nízké riziko vzniku ischemické choroby srdeční, srdečního infarktu a rakoviny. Konzumace ořechů má navíc pozitivní vliv na hormonální systém a obecně má protizánětlivé a výrazné antioxidační účinky, snižuje hladinu stresu, což je důležité zejména pro osoby s vysokou fyzickou a duševní zátěží, stejně jako pro osoby zralé stáří.

Ořechy patří mezi špičkovou rostlinnou potravinu co do množství kvalitních bílkovin, které tělo téměř úplně vstřebá, zdravé tuky např. 100 g vlašských ořechů obsahuje 10 g Omega-3, stejně jako tuky- rozpustné vitamíny A a E, mikroprvky (vápník, hořčík, zinek) a zdravá vláknina.

Jaká zdravotní rizika mohou ořechy představovat? Jaké příznaky se to může projevit?

Spolu se všemi pozitivními vlastnostmi mají ořechy některé nevýhody. Za prvé, jsou to vysoce kalorické potraviny kvůli tuku v jejich složení. V průměru obsahuje 100 g ořechů asi 650 kalorií, což je téměř třetina denního kalorického příjmu průměrného člověka. Ořechy jsou výživné a snadno se plní, takže jsou skvělou volbou pro rychlou svačinu. Příjemná a bohatá chuť ořechů vás však může snadno odvést od kontroly množství, což povede k přejídání a snědeným přebytkům kalorií a následně k přibírání na váze.

Také nekontrolovaná konzumace ořechů je nežádoucí pro lidi s trávicími problémy, protože to může způsobit tíhu a nepohodlí v břiše, nadýmání, zvýšenou tvorbu plynu a dokonce i dysfunkci střev. Lidé s cukrovkou, onemocněním ledvin a kardiovaskulárním systémem by si měli dávat pozor nejen na množství ořechů, které jedí, ale také na kvalitu produktu. Slaná jádra, glazované ořechy, karamel, cukrový sirup nebo med mohou způsobit zvýšený krevní tlak a hladinu glukózy v krvi.

READ
Kde je nejlepší místo pro výsadbu dřišťálu?

Ale konzumace ořechů může představovat největší zdravotní rizika pro lidi s alergiemi.

Jak se alergie na ořechy projevuje a jak na ni podezřívat?

Podle statistik je na ořechy alergických asi 20 % dospělých a 5 % dětí. U nás je častější alergie na lískové a vlašské ořechy, přičemž konzumace piniových oříšků může být zcela bezpečná.

Prvními projevy rozvoje alergické reakce na ořechy jsou obvykle otoky rtů, jazyka a patra, pocit pálení a svědění v ústech a krku, kožní příznaky v podobě drobných vyrážek kolem úst nebo příznaky rinokonjunktivitidy: hlenovitý výtok z nosu, potíže s dýcháním nosem, svědění a pálení v nosní dutině, v oblasti očí.

Při přecitlivělosti na ořechový alergen se může rozvinout anafylaktický šok s poklesem krevního tlaku, dušením a zástavou dechu, až fatální.

Pokud člověk alergii nemá, může se u ní časem vyvinout, například když jí příliš mnoho ořechů?

Příliš častá konzumace ořechů není důvodem k tomu, aby se u člověka vyvinula alergie na tento produkt. Zatímco u lidí s genetickou predispozicí k alergenům ořechů může kontakt i se stopovým množstvím způsobit bouřlivou reakci. Výrobce proto z bezpečnostních důvodů na etiketě některých potenciálně nebezpečných výrobků uvádí, že složení „může obsahovat stopy ořechů“.

Kolik ořechů můžete sníst denně? Proč?

Na základě standardních doporučení pro vyváženou stravu by množství zkonzumovaných ořechů za den mělo být asi 30 g, což v přepočtu na jádra je asi 16-20 mandlí, 5 loupaných vlašských ořechů, asi 40 pistácií bez skořápky.

Zvýšením podílu ořechů ve vaší stravě nezvýšíte jejich pozitivní účinek, ale jak již bylo zmíněno výše, může způsobit přibírání na váze a rozvoj různých nežádoucích účinků.

Pro zachování zdravých mastných kyselin a vitamínů vybírejte čerstvé ořechy (většinou jsou těžší), dejte přednost ořechům ve skořápce: oloupaná a balená jádra rychle oxidují a mohou měnit chuť. Absorpce minerálů z pražených nebo namočených ořechů ve vodě je lepší díky nižšímu množství kyseliny fytové v nich.

Obsah

  1. Kontakty na centrální tiskovou službu
  2. Obsah
  3. PĚT OŘECHOVÝCH FAKTA
  4. Výhody mandlí
  5. Příznivé vlastnosti lískových ořechů
  6. Výhody ořechu
  7. výhody kešu
  8. Výhody pekanových ořechů
  9. Užitečné vlastnosti pistácií
  10. Výhody kokosu
  11. Výhody kaštanu
  12. Výhody makadamových ořechů
  13. PRAVIDLA SEDM OŘECHŮ
READ
Musím na zimu vykopat maliny?

Kontakty na centrální tiskovou službu

Mail pro média: pressa@invitro.ru
Pro komerční nabídky pro reklamu a tisk: reklama@invitro.ru

Kolik ořechů můžete sníst bez újmy na zdraví? Kdy musí být ořechy v nabídce a kdy by měl být tento produkt vyloučen z jídelníčku? Mariyat Mukhina, odborník na výživu, doktor lékařských věd, vypráví o tom, které ořechy jsou pro tělo nejpřínosnější.

Obsah

– Podotýkám, že ořech se v botanice nazývá plod s tvrdou skořápkou, bez dužiny a slupek, přičemž jádro by mělo být volně uvnitř skořápky. Ukazuje se, že pouze žaludy, lískové oříšky (líska) a kešu lze nazvat pravým ořechem. Vše ostatní, čemu jsme dříve říkali ořechy, jsou semena, peckovice a kosti rostlin a milovaný arašíd patří k luštěninám, ale ne k ořechům. A piniové oříšky jsou semena jehličnatého stromu rostoucího v šišce. Na druhou stranu, jaký je rozdíl v tom, jak se nazývají, když jsou všechny velmi užitečné? Obvykle jim budeme říkat ořechy.

PĚT OŘECHOVÝCH FAKTA

  1. Ořechy jsou bohaté na fytoestrogeny – rostlinné analogy ženských pohlavních hormonů. To pomáhá milovníkům ořechů udržet si mládí, a to jak mužům, tak ženám. Milovníci ořechů chrání své cévy před rozvojem aterosklerózy, buňky imunitního systému před zničením, kloubní chrupavky před vyčerpáním, zlepšují stav pokožky, vlasů, rohovky a očních čoček.
  2. Ořechy dodávají lidskému organismu vlákninu, vitamíny skupiny B, tokoferoly, což je velmi důležité pro nastolení metabolických procesů. Pravda, vitamín E má smysl hledat pouze v syrových oříšcích – při tepelné úpravě se ničí.
  3. Více než 100 gramů ořechů najednou tělo není schopno strávit. Pravda, pro vegetariány jsou ořechy zdrojem bílkovin, podobným složením aminokyselin jako živočišné bílkoviny. Potřebují je jíst častěji, ale opět v malých porcích.
  4. Semena rostlin díky velkému množství minerálních solí ve složení zajišťují bezproblémové fungování srdce, imunitního systému, podporují činnost štítné žlázy, brzlíku a pohlavních žláz. Vzhledem k obsahu inhibitorů proteáz ve svém složení mohou ořechy dokonce zpomalovat růst nádorů.
  5. Energetická hodnota většiny ořechů je velmi vysoká: 100 gramů ořechů obsahuje více než 550 kcal.

A nyní si povíme podrobněji o jasných představitelích řady ořechů. Najděte si svůj oblíbený ořech a zjistěte, jaké výhody má pro vaše tělo.

READ
Jaké listy má parková růže?

Výhody mandlí

Alergický ořechový šampión. Ale pokud na to není alergie, je těžké vymyslet tu nejlepší svačinu. Obsahuje vlákninu, bílkoviny, vápník, zinek, hořčík, draslík, fosfor, měď, železo a některé vitamíny skupiny B. Mimochodem, prášková jádra mandlí naplněná vodou mohou nahradit mléko těm, kteří z nějakého důvodu nemohou konzumovat mléčné výrobky . Toto „mléko“ má vysoký obsah vápníku a vitamínu E. Komerční ořechové mléko může obsahovat umělé přísady, čímž se automaticky stává potenciálním zdrojem zdravotních problémů. Doporučuje se tedy připravit si takové mléko doma sami.

Příznivé vlastnosti lískových ořechů

Velmi výživné – asi 700 kcal. Podporuje kardiovaskulární zdraví, zlepšuje činnost mozku, snižuje hladinu cukru v krvi, pomáhá předcházet rakovině a bojovat proti obezitě. Užitečné pro udržení krásy pokožky a vlasů. Zároveň je po mandlích druhý nejalergennější. Opatrnosti je třeba v těhotenství a při kojení, stejně jako při častých bolestech hlavy.

Výhody ořechu

Obsahuje hodně bóru, nezbytného pro udržení mozku, kostí a chrupavek v provozuschopném stavu. Díky beta-sitosterolu snižuje riziko aterosklerózy, zejména koronárních a mozkových tepen. Pravidelná konzumace vlašských ořechů (ne však více než sedm denně) pomáhá snižovat hladinu glukózy v krvi, tlak, pomáhá zbavit se nadváhy a snižuje riziko rakoviny prostaty a prsu. Pozor: silný alergen!

výhody kešu

Posiluje srdce a cévy, zlepšuje stav vlasů a pokožky, vyživuje oční rohovku, snižuje hladinu cholesterolu. Doporučeno pro diabetes XNUMX. typu. Příznivý vliv na vývoj mozku.

Výhody pekanových ořechů

Doporučeno pro časté křeče a křeče. Pekanové ořechy obsahují také vzácný vitamín B3, který spolu se sterolem chrání před tvorbou plaků na cévách a pomáhá v boji proti únavě.

Užitečné vlastnosti pistácií

Mají tonizující a povzbuzující účinek. Pro zvýšený obsah vitaminu B6 se doporučuje ženám v období menopauzy, pomáhá normalizovat hormonální hladinu.

Výhody piniových oříšků

Posílení tepen a zlepšení funkce srdce. Dodávají energii a zároveň potlačují chuť k jídlu, zvyšují hladinu hemoglobinu v krvi, zlepšují vidění. Norma – 2-3 polévkové lžíce denně.

Výhody kokosu

Kokosová voda je svým složením blízká lidské krvi, proto se doporučuje k rekonvalescenci při těžké fyzické námaze, je indikována při vředech dvanácterníku a žaludku, při onemocněních jater a žlučníku. Kokosovou vodu byste ale měli vypít hned po otevření ořechu. Později dochází ke ztrátě živin.

READ
Proč mrkev kulhá v zemi?

Kokosová dužina příznivě působí na štítnou žlázu, snižuje závislost na antibiotikách a rychle dodává energii. Je také uznávaným afrodiziakem. Pomáhá otěhotnět tím, že zvyšuje náchylnost vajíček a zvyšuje pohyblivost spermií.

Výhody kaštanu

Vynikající zdroj vitamínu C a kyseliny listové. Kaštany lze jíst často kvůli jejich nízkému obsahu tuku. Na 100 gramů kaštanů je pouze 170 kcal.

výhody para ořechů

Zdroj selenu, který má antioxidační vlastnosti, dodává pleti mladistvost a svěžest. Díky kyselinám olejovým a elagovým inhibuje růst rakovinných buněk. Tyto ořechy jsou užitečné pro prevenci cirhózy jater, kardiovaskulárních onemocnění a předčasného stárnutí. Zvláště se doporučuje při cukrovce XNUMX. typu, artritidě, anémii a vysokém cholesterolu. Také urychlují hojení ran, modřin a modřin.

Výhody makadamových ořechů

V makadamii je řádově více vitamínů a minerálů než v jakémkoli jiném ořechu. ALE obsahuje až 9 % cukru, na což by si diabetici měli dát pozor. Obsah kalorií je také nejvyšší – 718 kcal na 100 gramů. Tento ořech je užitečný při jakýchkoli bolestech hlavy, dokonce i při migrénách. Bojuje s chronickou únavou, omlazuje organismus na buněčné úrovni, hojí popáleniny, při mírném užívání normalizuje hladinu cukru v krvi, obnovuje sílu, zlepšuje paměť. Obecně lze říci, že makadamový ořech je nástrojem pro okamžité zlepšení života. Není divu, že makadamiový olej se úspěšně používá v kosmetologii, protože dělá pokožku jemnou a pružnou a vlasy a nehty jsou zdravé a silné.

PRAVIDLA SEDM OŘECHŮ

  1. Syrové ořechy a semínka jsou zdravější než pražené ořechy. Pro zachování užitečných látek a odhalení vůně je můžete pouze lehce zapálit při nízkých teplotách.
  2. Solené a pocukrované ořechy nadělají více škody než užitku, protože jeden gram soli zadrží v lidském těle 200 gramů vody. Se solenými ořechy můžete jíst 5-10 gramů soli, což povede ke zpoždění v těle o dva litry vody. Kandované ořechy obsahují cukr. A ne jednoduché, ale karamelizované. Poškrábe sklovinu zubů a samozřejmě naruší metabolismus tuků a sacharidů.
  3. Loupané ořechy se rychle kazí a během skladování oxidují. Rostou v nich plísně, ze kterých se v ořechách vyrábějí jedy aflatoxiny. Před nákupem je třeba vyloupané ořechy očichat, aby byly čerstvosti. A skladujte v lednici v uzavřené skleněné nádobě.
  4. Při namáčení ořechů a semínek se spustí proces fermentace, lépe se vstřebávají. Ořechy stačí namočit na jednu noc do čisté vody a poté je v ní můžete skladovat několik dní.
  5. Pokud se z rozlousknutého ořechu vyloupne suchý obláček, nesnažte se jadérko sníst, je plné spor plísní.
  6. Kolik ořechů můžete jíst denně: denní norma je od 30 do 60 gramů, maximum je 100 gramů. Velké množství ořechů může nepříznivě ovlivnit játra a způsobit průjem.
  7. Dětem do tří let by se ořechy neměly dávat, netráví se. Navíc jsou děti často alergické na arašídy a vlašské ořechy. Ořechy by měly být zaváděny do stravy s velkou opatrností.
READ
Kolik chromozomů má páv?

Kněží ve starověkém Babylonu zakazovali obyčejným lidem jíst ořechy, protože věřili, že posilují mysl. Nikdo nám nemůže zakázat jíst plody pro rozvoj intelektu. Vezměte si s sebou do práce hrst oříšků – a užijte si zdraví a sílu mysli!

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: