Jaké potraviny obnovují zrak?

Oči jsou velmi důležitým smyslovým orgánem. Právě očima přijímáme většinu informací o světě kolem nás. Bohužel s věkem se zraková ostrost zhoršuje a vznikají různé oční problémy. Ale máme moc prodloužit mládí našich očí a udržet jejich zdraví. To vyžaduje pravidelné cvičení a správnou výživu.

Obsah

  1. Výživa pro oči
  2. Sprej s azelastinem: lék v boji proti alergiím
  3. Jaké vitamíny a minerály zlepšují zrak?
  4. Dietní menu pro zdraví očí
  5. Číst dál
  6. Kolika u dítěte: proč bolí bříško?
  7. Kolika u dětí: příčiny a léčba
  8. Jak léčit dětskou koliku: praktické rady pro rodiče
  9. Jak organizovat péči o seniora: možnosti doma a v penzionu
  10. Stres a nemoc
  11. “Klid, jen klid!”: jak rychle překonat stres
  12. Zbavte se stresu: 8 relaxačních koníčků
  13. Vliv stresu na psychiku a zdraví: způsoby, jak s ním bojovat
  14. Jednoduché způsoby, jak se zbavit únavy a stresu
  15. Léky na cystitidu
  16. Jak se stát dobrou matkou: 7 pravidel pro (ne)ideální mateřství
  17. Protein pro krásu a zdraví: jak si vybrat kolagen?
  18. Jak si vybrat třpytivé mléko na tělo: znalecký posudek
  19. Novorozenecká výživa
  20. Lymfedém po mastektomii: konzervativní terapie a prevence
  21. Chlorella s probiotiky: Přirozená podpora zdraví
  22. Stresová inkontinence moči u dětí: příčiny, léčba
  23. Sprej s azelastinem: lék v boji proti alergiím

Výživa pro oči

Výživa pro oči

Konzumací určitých potravin, které obsahují základní vitamíny a minerály, můžete obnovit zdraví očí.

Zde jsou některé zásady výživy pro problémy se zrakem:

  • produkty musí být čerstvé;
  • nemůžete se přejídat;
  • výživa by měla být vyvážená a pestrá.

Jaké potraviny by měly být ve stravě? Zde jsou nejprospěšnější potraviny pro oči:

  • mrkev – obsahuje hodně vitamínu A;
  • borůvky jsou nejlepší čerstvé, ale můžete jíst i mražené bobule s cukrem;
  • petržel – užitečná při zánětech očí;
  • meruňky – čistí krevní cévy očí;
  • špenát – obsahuje lutein, který pomáhá předcházet očním onemocněním;
  • cibule a česnek – příznivě působí na zrakovou ostrost;
  • brokolice – obsahuje mnoho antioxidantů;
  • řepa – čistí celé tělo;
  • treska – obsahuje polynenasycené kyseliny.

Co by se nemělo konzumovat nebo naopak omezit? Mezi tyto produkty patří:

  • sůl – její nadbytek zvyšuje oční tlak;
  • alkohol – způsobuje křeče krevních cév, včetně očních;
  • vejce a maso – ve velkém množství způsobuje usazování cholesterolu na stěnách cév. Cévy, které přivádějí krev do očí, jsou velmi tenké, takže jsou nejvíce náchylné k ucpání;
  • potravinářské přísady nalezené v sodě, zpracovaných potravinách, sušenkách, rychlém občerstvení.
READ
Proč je studený meloun sladší?

Sprej s azelastinem: lék v boji proti alergiím

Trápí vás sezónní alergie a nic jiného nepomáhá? Odborníci MedAboutMe podrobně popisují nejnovější sprej k léčbě alergií u dětí a dospělých

Jaké vitamíny a minerály zlepšují zrak?

Správná výživa pomůže zlepšit vidění, vyrovnat se s krátkozrakostí a dalekozrakostí a zabránit výskytu očních onemocnění. Vaše každodenní strava by měla obsahovat potraviny, které obsahují základní minerály a vitamíny.

Jaké vitamíny posilují zrak? Zde jsou nejdůležitější z nich:

  • A – podporuje zrakovou ostrost. Bez tohoto vitamínu se zhoršuje vidění ve tmě. Tento vitamín se nachází v mrkvi, meruňkách, kuřecím žloutku, rakytníku, paprikě a másle;
  • E – pomáhá předcházet krátkozrakosti. Tento vitamín chrání oči před procesy stárnutí. Rostlinné oleje, avokádo, ořechy, pšeničné klíčky, zelená listová zelenina jsou bohaté na vitamín E;
  • C – při jeho nedostatku trpí svaly, které řídí pohyby očí. Vitamín najdete v citrusových plodech, cibuli, rajčatech, šípcích, černém rybízu, rakytníku;
  • B1 – při jeho nedostatku se prudce zhoršuje pohoda a výkon. B1 se nachází v mase, kvasnicích, zelenině, žitném chlebu;
  • B2 – nezbytný pro metabolické procesy v oční čočce. Pokud je množství vitaminu příliš malé, vidění se v noci zhoršuje a v očích se může objevit pocit pálení. B2 se nachází v jablkách, ořechách, tvarohu, kefíru, sýru, játrech, vejcích;
  • B6 – vitamín dokonale obnovuje zrak. Bez tohoto vitamínu se oči rychle unaví a jsou příliš napjaté. Deficit můžete doplnit rybami, mlékem, žloutky, zelím;
  • D – nedostatek tohoto vitamínu vede k krátkozrakosti, zánětu spojivek a šedému zákalu. V rybách a rybím tuku je hodně vitamínů.

Pokud jde o minerály pro oči, jsou to:

  • vápník – má protizánětlivé vlastnosti a posiluje oční tkáň. Najdete ho v mléčných výrobcích a zelené zelenině;
  • zinek – podílí se na tkáňovém dýchání, zabraňuje vzniku očních chorob. Zinek se nachází v mořských plodech, ořeších, dýni a játrech;
  • draslík – potřebný pro acidobazickou rovnováhu, snižuje únavu očí. Draslík se nachází v banánech, melounech, sušených švestkách, šípcích, broskvích a třešňových švestkách;
  • Selen – pomáhá předcházet šedému zákalu. Najdete ho v česneku, ovesných vločkách, mořských plodech, luštěninách a olivovém oleji.

Vyberte si, co je nezbytné pro zdraví očí a nebudete mít problémy s tímto orgánem.

READ
Proč jablka nedozrávají?

Dietní menu pro zdraví očí

Dietní menu pro zdraví očí

Existuje také speciální dieta pro oči. Zahrnuje všechny zdravé potraviny, které jsou nezbytné pro zdraví tohoto orgánu.

  • ráno – omeleta se zeleninou a mrkvovou šťávou nebo jakákoli kaše, plátek žitného chleba se sýrem a banánem nebo tvarohový kastrol se sušenými meruňkami a zeleným čajem;
  • k obědu si můžete uvařit zelňačku, dušenou rybu a rýži nebo zeleninovou polévku, dušené kuře se zeleninou, nebo mořský pilaf a mrkvový salát;
  • večeře – játra s pohankou a čaj s medem, nebo losos s rýží, salát a šťáva, nebo dušená zelenina s telecím masem a mlékem.

Svačit můžete ovoce, zeleninu, mléčné výrobky, ořechy nebo sušené ovoce. Lze konzumovat tyto nápoje: mléko, šípkový čaj, čerstvě vymačkané šťávy.

Dietu musíte dodržovat alespoň týden nebo déle. Dietní jídelníček je navíc poměrně pestrý.

Můžete jednoduše vařit zdravá jídla.

Pokud je uvaříte s mrkví, budou velmi užitečné. 100 g mrkve spaříme v mléce a rozmixujeme. 150 g tvarohu by mělo být smícháno s vejcem, sklenicí mouky a solí. Těsto je nutné spojit s připravenou mrkví a upéct v troubě.

  • Jablko a dýně předkrm

Jablka a dýně je třeba nakrájet na tenké proužky a pokapat citronovou šťávou. Poté svačinu dochuťte cukrem a nasekanými vlašskými ořechy. Nechte misku dvě hodiny a poté podávejte.

  • Zeleninový guláš s rybou

Brambory je třeba nakrájet na kostky a vařit. Cibuli nakrájíme na kolečka, mrkev na nudličky a orestujeme zeleninu. Makrelu (můžete použít i jinou rybu) nakrájíme na porce a pokapeme citronovou šťávou. Do pánve vložte brambory, mrkev, cibuli a makrelu. Smetanu ušlehejte s rajčatovou pastou (vezměte sklenici smetany a tři lžíce pasty) a nalijte na zeleninu a ryby. Tavený sýr nakrájíme na kostičky a položíme navrch. Pečte hodinu při střední teplotě. Při podávání posypeme nasekanými bylinkami.

Můžete jíst speciální dietní menu nebo si jednoduše připravovat zdravá jídla. V každém případě musíte sledovat svou stravu, závisí na tom zdraví očí.

Číst dál

Kolika u dítěte: proč bolí bříško?

Kolika u dítěte: existuje nějaký důvod k obavám? kolika: jaký je důvod? MedAboutMe sdílí tipy, co by rodiče měli dělat, když se objeví kolika.

Kolika u dětí: příčiny a léčba

Jak mohou rodiče a děti překonat toto těžké a nepříjemné dětské období koliky a nepropadnout beznaději?

READ
Kolik hodin spí prase?

Jak léčit dětskou koliku: praktické rady pro rodiče

Jaké prostředky mohou pomoci s kolikou u dítěte, jaké prostředky mohou rodiče použít, aby pomohli dítěti.

Jak organizovat péči o seniora: možnosti doma a v penzionu

Stres a nemoc

Hypertenze, cukrovka, astma, migrény, ekzémy, chronická nespavost jsou jen malou částí možných důsledků dlouhodobého vystavení stresu

“Klid, jen klid!”: jak rychle překonat stres

Často se člověk ve stresu dopouští neuvážených činů, kterých později lituje. Jak se rychle uklidnit a nepodléhat emocím?

Zbavte se stresu: 8 relaxačních koníčků

Vliv stresu na psychiku a zdraví: způsoby, jak s ním bojovat

Dopad stresu na psychiku a celkové zdraví člověka je neuvěřitelně obrovský, ale můžete a měli byste s ním bojovat, hledat způsoby, jak negativní emoce uvolnit.

Jednoduché způsoby, jak se zbavit únavy a stresu

Jak se zbavit stresu pomocí jednoduchých, ale účinných způsobů? Máte moc pomoci si obnovit svůj emocionální stav.

Léky na cystitidu

Jak se stát dobrou matkou: 7 pravidel pro (ne)ideální mateřství

Protein pro krásu a zdraví: jak si vybrat kolagen?

Jak si vybrat třpytivé mléko na tělo: znalecký posudek

Novorozenecká výživa

Jak pochopit, která receptura je pro novorozence nejlepší z hlediska nutriční hodnoty a přítomnosti prospěšných látek pro jeho zdraví a vývoj: složení konkrétního produktu studujeme společně s odborníkem.

Lymfedém po mastektomii: konzervativní terapie a prevence

Chlorella s probiotiky: Přirozená podpora zdraví

Stresová inkontinence moči u dětí: příčiny, léčba

Stresová inkontinence moči u dětí: možné příčiny. Co dělat, když se u dítěte objeví stresová inkontinence moči?

Sprej s azelastinem: lék v boji proti alergiím

Trápí vás sezónní alergie a nic jiného nepomáhá? Odborníci MedAboutMe podrobně popisují nejnovější sprej k léčbě alergií u dětí a dospělých

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: