Jaké vitamíny jsou v Masha?

V tabulce je uveden obsah živin (kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů a minerálních látek) na 100 gramů jedlé části.

Živina Číslo Norma** % normy ve 100 g % normy ve 100 kcal 100% normální
Kalorická hodnota 300 kCal 1684 kCal 17.8% 5.9% 561 g
Proteiny 23.5 g 76 g 30.9% 10.3% 323 g
Tuky 2 g 56 g 3.6% 1.2% 2800 g
Sacharidy 46 g 219 g 21% 7% 476 g
Dietní vlákna 11.1 g 20 g 55.5% 18.5% 180 g
Voda 14 g 2273 g 0.6% 0.2% 16236 g
Ash 3.5 g ~
Vitamíny
Vitamín A, RE 6 μg 900 μg 0.7% 0.2% 15000 g
beta karoten 0.068 mg 5 mg 1.4% 0.5% 7353 g
Vitamín B1, thiamin 0.621 mg 1.5 mg 41.4% 13.8% 242 g
Vitamín B2, riboflavin 0.233 mg 1.8 mg 12.9% 4.3% 773 g
Vitamín B4, cholin 97.9 mg 500 mg 19.6% 6.5% 511 g
Vitamin B5, pantotenik 1.91 mg 5 mg 38.2% 12.7% 262 g
Vitamín B6, pyridoxin 0.382 mg 2 mg 19.1% 6.4% 524 g
Vitamín B9, folát 625 μg 400 μg 156.3% 52.1% 64 g
Vitamín C, askorbová 4.8 mg 90 mg 5.3% 1.8% 1875 g
Vitamin E, alfa tokoferol, TE 0.51 mg 15 mg 3.4% 1.1% 2941 g
Vitamin K, fylochinon 9 μg 120 μg 7.5% 2.5% 1333 g
Vitamín PP, NE 2.251 mg 20 mg 11.3% 3.8% 888 g
Macronutrienty
Draslík, K 1000 mg 2500 mg 40% 13.3% 250 g
Vápník, Ca 192 mg 1000 mg 19.2% 6.4% 521 g
Hořčík, Mg 174 mg 400 mg 43.5% 14.5% 230 g
Sodík, Na 40 mg 1300 mg 3.1% 1% 3250 g
Síra, S 238.6 mg 1000 mg 23.9% 8% 419 g
Fosfor, P 358 mg 800 mg 44.8% 14.9% 223 g
Stopové prvky
Železo, Fe 6 mg 18 mg 33.3% 11.1% 300 g
Mangan, Mn 1.035 mg 2 mg 51.8% 17.3% 193 g
Měď, Cu 941 μg 1000 μg 94.1% 31.4% 106 g
Selen, Se 8.2 μg 55 μg 14.9% 5% 671 g
Zinek, Zn 2.68 mg 12 mg 22.3% 7.4% 448 g
Stravitelné sacharidy
Škrob a dextriny 42.4 g ~
Mono- a disacharidy (cukry) 3.6 g ~
Nasycené mastné kyseliny 0.348 g max. 18.7 г
Polynenasycené mastné kyseliny
Omega-3 mastné kyseliny 0.027 g od 0.9 do 3.7 3% 1%
Omega-6 mastné kyseliny 0.357 g od 4.7 do 16.8 7.6% 2.5%

Energetická hodnota Fazole mungo je 300 kcal.

Hlavní zdroj: Skurikhin I.M. atd. Chemické složení potravin. Více.

READ
Jaký strom dorůstá až 40 metrů?

** Tato tabulka ukazuje průměrné normy vitamínů a minerálů pro dospělého. Pokud chcete znát normy na základě vašeho pohlaví, věku a dalších faktorů, pak použijte aplikaci Moje zdravá strava.

Obsah

  1. Produktová kalkulačka
  2. Kalorická analýza produktu
  3. Jaké výhody obsahuje fazole mungo?
  4. Jak může fazole mungo pomoci vašemu tělu?
  5. Jaký je nejlepší způsob konzumace fazolí mungo?
  6. Syrové jídlo “Olivier”
  7. Korejský salát z mungo fazolí

Produktová kalkulačka

Většina potravin nemůže obsahovat celou škálu vitamínů a minerálů. Proto je důležité jíst různé potraviny, které uspokojí potřeby těla na vitamíny a minerály.

Kalorická analýza produktu

Poměr bílkovin, tuků a sacharidů:

Znáte-li podíl bílkovin, tuků a sacharidů na kalorickém obsahu, můžete pochopit, jak produkt nebo strava splňuje standardy zdravé výživy nebo požadavky konkrétní stravy. Například americké a ruské ministerstvo zdravotnictví doporučují 10–12 % kalorií z bílkovin, 30 % z tuků a 58–60 % ze sacharidů. Atkinsova dieta doporučuje nízký příjem sacharidů, i když jiné diety se zaměřují na nízký příjem tuků.

Pokud je vydáno více energie, než je dodáno, tělo začne využívat tukové zásoby a tělesná hmotnost klesá.

Získejte více informací a uskutečněte to s naším bezplatným online kurzem.

Zjistěte svůj dodatečný výdej kalorií na trénink a získejte podrobná doporučení zcela zdarma.

Fazole mungo bohaté na vitamíny a minerály jako: vitamín B1 – 41,4 %, vitamín B2 – 12,9 %, cholin – 19,6 %, vitamín B5 – 38,2 %, vitamín B6 – 19,1 %, vitamín B9 – 156,3 %, vitamín PP – 11,3 %, draslík – 40 %, vápník – 19,2 %, hořčík – 43,5 %, fosfor – 44,8 %, železo – 33,3 %, mangan – 51,8, 94,1 %, měď – 14,9 %, selen – 22,3 %, zinek – XNUMX %

  • Vitamin B1 je součástí nejdůležitějších enzymů metabolismu sacharidů a energie, dodává tělu energii a plastické látky a také metabolismus větvených aminokyselin. Nedostatek tohoto vitaminu vede k vážným poruchám nervového, trávicího a kardiovaskulárního systému.
  • Vitamin B2 účastní se redoxních reakcí, zvyšuje vnímavost barvy vizuálním analyzátorem a adaptaci na tmu. Nedostatečný příjem vitaminu B2 je doprovázen narušením stavu kůže, sliznic, zhoršeným světlem a viděním za šera.
  • Cholin je součástí lecitinu, podílí se na syntéze a metabolismu fosfolipidů v játrech, je zdrojem volných methylových skupin, působí jako lipotropní faktor.
  • Vitamin B5 podílí se na metabolismu bílkovin, tuků, sacharidů, metabolismu cholesterolu, syntéze řady hormonů, hemoglobinu, podporuje vstřebávání aminokyselin a cukrů ve střevě, podporuje funkci kůry nadledvin. Nedostatek kyseliny pantotenové může vést k poškození kůže a sliznic.
  • Vitamin B6 podílí se na udržování imunitní odpovědi, procesech inhibice a excitace v centrálním nervovém systému, na přeměně aminokyselin, metabolismu tryptofanu, lipidů a nukleových kyselin, přispívá k normální tvorbě červených krvinek, udržuje normální hladina homocysteinu v krvi. Nedostatečný příjem vitaminu B6 je doprovázen snížením chuti k jídlu, porušením stavu kůže, rozvojem homocysteinémie, anémie.
  • Vitamin B9 jako koenzym zapojený do metabolismu nukleových a aminokyselin. Nedostatek folátu vede k narušení syntézy nukleových kyselin a bílkovin, což má za následek inhibici růstu a dělení buněk, zejména v rychle proliferujících tkáních: kostní dřeň, střevní epitel atd. Nedostatečný příjem folátu v těhotenství je jednou z příčin nedonošenosti, podvýživa, vrozené deformity a vývojové poruchy dítěte. Byl prokázán silný vztah mezi hladinou folátu, homocysteinu a rizikem kardiovaskulárních onemocnění.
  • Vitamin PP podílí se na redoxních reakcích energetického metabolismu. Nedostatečný příjem vitamínů je doprovázen porušením normálního stavu kůže, gastrointestinálního traktu a nervového systému.
  • Draslík je hlavním intracelulárním iontem zapojeným do regulace vodní, kyselé a elektrolytové rovnováhy, podílí se na procesech nervových vzruchů, regulaci tlaku.
  • Vápník je hlavní složkou našich kostí, působí jako regulátor nervového systému, podílí se na svalové kontrakci. Nedostatek vápníku vede k demineralizaci páteře, pánevních kostí a dolních končetin, zvyšuje riziko osteoporózy.
  • Hořčík podílí se na energetickém metabolismu, syntéze bílkovin, nukleových kyselin, má stabilizační účinek na membrány, je nezbytný pro udržení homeostázy vápníku, draslíku a sodíku. Nedostatek hořčíku vede k hypomagnezémii, zvýšenému riziku rozvoje hypertenze, srdečních chorob.
  • Fosfor podílí se na mnoha fyziologických procesech včetně energetického metabolismu, reguluje acidobazickou rovnováhu, je součástí fosfolipidů, nukleotidů a nukleových kyselin, je nezbytný pro mineralizaci kostí a zubů. Nedostatek vede k anorexii, anémii, křivici.
  • Železo je součástí bílkovin různých funkcí, včetně enzymů. Podílí se na transportu elektronů, kyslíku, zajišťuje vznik redoxních reakcí a aktivaci peroxidace. Nedostatečná konzumace vede k hypochromní anémii, deficitu myoglobinu atonii kosterního svalstva, zvýšené únavě, myokardiopatii, atrofické gastritidě.
  • Mangan podílí se na tvorbě kostí a pojivové tkáně, je součástí enzymů podílejících se na metabolismu aminokyselin, sacharidů, katecholaminů; nezbytné pro syntézu cholesterolu a nukleotidů. Nedostatečná konzumace je doprovázena zpomalením růstu, poruchami v reprodukčním systému, zvýšenou křehkostí kostní tkáně, poruchami metabolismu sacharidů a lipidů.
  • Měď je součástí enzymů, které mají redoxní aktivitu a podílejí se na metabolismu železa, stimuluje vstřebávání bílkovin a sacharidů. Podílí se na procesech zásobování tkání lidského těla kyslíkem. Nedostatek se projevuje porušením tvorby kardiovaskulárního systému a kostry, rozvojem dysplazie pojivové tkáně.
  • selen – nezbytný prvek antioxidačního obranného systému lidského organismu, působí imunomodulačně, podílí se na regulaci působení hormonů štítné žlázy. Nedostatek vede ke Kashin-Bekově chorobě (osteoartróza s mnohočetnými deformitami kloubů, páteře a končetin), Keshanově chorobě (endemická myokardiopatie) a dědičné trombastenii.
  • Zinek je součástí více než 300 enzymů, podílí se na syntéze a rozkladu sacharidů, bílkovin, tuků, nukleových kyselin a na regulaci exprese řady genů. Nedostatečný příjem vede k anémii, sekundární imunodeficienci, cirhóze jater, sexuální dysfunkci a malformacím plodu. Nedávné studie odhalily schopnost vysokých dávek zinku narušit vstřebávání mědi a tím přispět k rozvoji anémie.
READ
Kolik let žije pokojová palma?

Kompletního průvodce nejzdravějšími potravinami najdete v aplikaci Moje zdravá strava.

Energetická hodnota nebo kalorie je množství energie uvolněné v lidském těle z potravy při trávení. Energetická hodnota produktu se měří v kilokaloriích (kcal) nebo kilojoulech (kJ) na 100 gramů. produkt. Kilokalorie, která se používá k měření energetického obsahu potravin, je také známá jako „potravinová kalorie“, takže předpona kilo se často vynechává, když se odkazuje na kalorie v (kilo)kaloriích. Podrobné tabulky energetické hodnoty ruských výrobků si můžete prohlédnout zde.

Nutriční fakta – obsah sacharidů, tuků a bílkovin ve výrobku.

Nutriční hodnota potravinářského výrobku – soubor vlastností potravinářského výrobku, za jehož přítomnosti jsou uspokojeny fyziologické potřeby člověka v potřebných látkách a energii.

Vitamíny, organické látky potřebné v malých množstvích ve stravě jak lidí, tak většiny obratlovců. Syntéza vitamínů je obvykle prováděna rostlinami, nikoli zvířaty. Denní lidská potřeba vitamínů je pouze několik miligramů nebo mikrogramů. Na rozdíl od anorganických látek se vitamíny ničí silným zahřátím. Mnoho vitamínů je nestabilních a „ztrácejí se“ během přípravy nebo zpracování jídla.

Vypočítává poměr kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů a také vitamínů a minerálů v závislosti na pohlaví, věku, hmotnosti a úrovni fyzické aktivity.

Kalkulačka ideální hmotnosti, index tělesné hmotnosti, výpočet koridoru kalorií, doporučení pro snížení, akční plán.

Index tělesné hmotnosti (BMI, BMI) je hodnota, která umožňuje posoudit míru souladu mezi hmotností člověka a jeho výškou, a tím nepřímo posoudit, zda je hmotnost nedostatečná, normální nebo nadváha.

Potravinová kalkulačka vám umožní snadno vidět klady a zápory produktu a pomůže vám vytvořit zcela vyvážený jídelníček.

Ano, fazole mungo není náš produkt, ale unikátní druh luštěnin zrozený v Indii. Jeho velmi cizí název je „mungo fazole“ (mimochodem slovo z hindštiny!), ale „zlaté fazole“ jsou téměř ruské – krásné a poetické!

Tuto rostlinu z čeledi bobovitých znali staří Indové – tedy Hindi. A nyní je široce používán a pěstován v průmyslovém měřítku Indy, Číňany, Indonésany, Filipínci, Thajci a dokonce i Američany a Jihoevropany.

Jak vidíte, geografie distribuce fazolí mungo je velmi široká. Proč tedy tato malá, lesklá zelená zrna oválného tvaru nezařadíme do naší stravy? Snadno stravitelné vitamíny a minerály nám navíc vůbec neublíží!

READ
Kolik stojí květina monstera?

Jaké výhody obsahuje fazole mungo?

Složení těchto fazolí je skutečně jedinečné. A tento neoddiskutovatelný fakt znají snad všichni vegetariáni. Vyvážená kombinace bílkovin a železa v mungo fazolích totiž více než pokrývá všechny potřeby vegetariánského těla na tyto prvky.

A tento malý zelený hrášek je bohatý na vlákninu a vitamíny skupiny B (B1, B2, B3, B6, B9), vitamíny A, C, E, K.

Dále obsahují kromě již zmíněného železa sodík, draslík, hořčík a fosfor.

Navíc, navzdory poměrně vysokému obsahu kalorií, jsou fazole mungo považovány za dietní produkt kvůli nízkému obsahu tuku.

Jak může fazole mungo pomoci vašemu tělu?

  • Za prvé, fazole mungo dokáže účinně snížit hladinu cholesterolu a cukru v krvi.
  • Fazole mungo dobře čistí organismus, a proto je orientálními léčiteli doporučována při různých druzích otrav.
  • Tyto fazole mají také diuretické vlastnosti a poměrně rychle odstraňují přebytečnou tekutinu z těla.
  • Pro ženy je užitečné konzumovat fazole mungo během menstruace (normalizuje a harmonizuje hormonální hladinu). A v tak těžkém období menopauzy je to obzvlášť nutné. Podle staré čínské medicíny má fazole mungo chladivé vlastnosti, a proto je schopna zmírnit stav žen v období tzv. menopauzálních „návalů horka“.
  • Je také známo, že fazole mungo jsou dobrým profylaktickým prostředkem pro prevenci rakoviny.
  • Vyvážené složení vitamínů obsažených v těchto fazolích vám pomůže přežít období jarního nedostatku vitamínů důstojně a beze ztrát.
  • Mimochodem, masky z fazolí mungo, pečlivě rozdrcené na pastu, pomáhají při akné a podráždění pokožky.
  • A samozřejmě mungo je prostě nenahraditelné pro lidi, kteří pečlivě sledují svou postavu. Vláknina a nízký obsah tuku v kombinaci se silnými detoxikačními a diuretickými vlastnostmi činí z těchto fazolí účinnou zbraň v boji s kily navíc.

Zajímavé je, že se všemi svými jedinečnými vlastnostmi nemá fazole mungo prakticky žádné kontraindikace pro konzumaci. Jedinou výjimkou je individuální nesnášenlivost luštěninových výrobků z důvodu zhoršené peristaltiky

střeva. V tomto případě může fazole mungo způsobit plynatost a nadýmání.

Jaký je nejlepší způsob konzumace fazolí mungo?

V tradici východních národů, které hojně používají mungo při vaření, se tyto fazole obvykle vaří do měkka a poté se přidávají do všech druhů jídel, nejčastěji vegetariánských.

READ
Co je na koni zvláštní?

Polévky, cereálie, saláty a dokonce i dezerty – to je to, jak moc milujeme a respektujeme fazole mungo na východě. Pokud budete hrášek mungo tepelně upravovat, doporučuji si ho předem namočit přes noc do čisté studené vody. Tím se výrazně aktivují jejich prospěšné vlastnosti a vaří se mnohem rychleji.

Rád bych však poznamenal, že všechny výše uvedené vlastnosti této jedinečné rostliny platí především pro syrové fazole.

Všechny léčivé vlastnosti se navíc mnohonásobně zvýší, když se fazole mungo naklíčí. Mimochodem velmi rychle klíčí (zejména pokud používáte speciální klíčiče).

Nejlepší způsob, jak konzumovat fazole mungo, je důkladně rozžvýkat naklíčený hrášek bez jakýchkoli gastronomických přísad. Věřte mi, je to velmi příjemný postup, protože fazole mungo nasycené vodou jsou chuťově a křupavé velmi podobné mladému zelenému hrášku, který všichni známe z dětství.

Pokud vás konzumace fazolí mungo v mono režimu nudí a vaše chuťové buňky vyžadují gastronomické požitky, zkuste připravit následující pokrmy ze syrové stravy.

Syrové jídlo “Olivier”

  • Naklíčené fazole mungo
  • Syrové žampiony
  • okurka
  • Zelená cibule
  • Měkké avokádo
  • Mořská sůl podle chuti

Houby a okurku nakrájíme na malé kostičky, nasekáme zelenou cibulku, do této směsi přidáme mungo fazole. S použitím avokáda a soli použijte mixér k přípravě syrové „majonézy“. Těsně před podáváním dochuťte Olivier omáčkou, jinak avokádo ztmavne.

Věřte, že tato verze slavného salátu není chuťově horší než ta tradiční a z hlediska prospěšných vlastností ji samozřejmě mnohonásobně předčí!

Korejský salát z mungo fazolí

A když klíčky mungo smícháte se sezamovými semínky, česnekem, feferonkou, koriandrem, citronovou šťávou a olivovým olejem, dostanete něco podobného jako korejský salát – pikantní, nevšední, pikantní!

Dobrou chuť a nové úžasné chuťové vjemy vám, milí čtenáři!

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: