Jaké vitamíny obsahuje kumquat?

Recept si můžete vytvořit s přihlédnutím ke ztrátě vitamínů a minerálů pomocí kalkulačky receptů v aplikaci Moje zdravá strava.

Obsah

  1. Nutriční hodnota a chemické složení kumquatu.
  2. Kalkulačka receptů
  3. Kalorická analýza produktu
  4. Výhody kumquatu
  5. kumquatové kalorie
  6. Aplikace Kumquat

Výživa a chemické složení “kumquat”.

V tabulce je uveden obsah živin (kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů a minerálních látek) na 100 gramů jedlé části.

Živina Číslo Norma** % normy ve 100 g % normy ve 100 kcal 100% normální
Kalorická hodnota 380.6 kCal 1684 kCal 22.6% 5.9% 442 g
Proteiny 6.7 g 76 g 8.8% 2.3% 1134 g
Tuky 3.1 g 56 g 5.5% 1.4% 1806 g
Sacharidy 88.6 g 219 g 40.5% 10.6% 247 g
Dietní vlákna 23.1 g 20 g 115.5% 30.3% 87 g
Ash 1.9 g ~
Vitamíny
Vitamín A, RE 53.2 μg 900 μg 5.9% 1.6% 1692 g
alfa karoten 550 μg ~
beta kryptoxanthin 684.839 μg ~
Lutein + Zeaxanthin 457.742 μg ~
Vitamín B1, thiamin 0.131 mg 1.5 mg 8.7% 2.3% 1145 g
Vitamín B2, riboflavin 0.319 mg 1.8 mg 17.7% 4.7% 564 g
Vitamín B4, cholin 29.81 mg 500 mg 6% 1.6% 1677 g
Vitamin B5, pantotenik 0.738 mg 5 mg 14.8% 3.9% 678 g
Vitamín B6, pyridoxin 0.128 mg 2 mg 6.4% 1.7% 1563 g
Vitamín B9, folát 60.323 μg 400 μg 15.1% 4% 663 g
Vitamín C, askorbová 155.77 mg 90 mg 173.1% 45.5% 58 g
Vitamin E, alfa tokoferol, TE 0.532 mg 15 mg 3.5% 0.9% 2820 g
Vitamín PP, NE 1.5223 mg 20 mg 7.6% 2% 1314 g
Macronutrienty
Draslík, K 660.97 mg 2500 mg 26.4% 6.9% 378 g
Vápník, Ca 220.97 mg 1000 mg 22.1% 5.8% 453 g
Hořčík, Mg 70.97 mg 400 mg 17.7% 4.7% 564 g
Sodík, Na 35.81 mg 1300 mg 2.8% 0.7% 3630 g
Fosfor, P 67.4 mg 800 mg 8.4% 2.2% 1187 g
Stopové prvky
Železo, Fe 3.148 mg 18 mg 17.5% 4.6% 572 g
Mangan, Mn 0.479 mg 2 mg 24% 6.3% 418 g
Měď, Cu 337.1 μg 1000 μg 33.7% 8.9% 297 g
Zinek, Zn 0.6032 mg 12 mg 5% 1.3% 1989 g
Stravitelné sacharidy
Mono- a disacharidy (cukry) 65.4 g ~
Nasycené mastné kyseliny 0.4 g max. 18.7 г
14:0 Myrista 0.014 g ~
16:0 Palmitic 0.319 g ~
18:0 Stearic 0.014 g ~
Mononenasycené mastné kyseliny 0.547 g min. 16.8 г 3.3% 0.9%
16:1 palmitolejová (ud) 0.075 g ~
18:1 oleic (ud) 0.486 g ~
Polynenasycené mastné kyseliny 0.607 g od 11.2 do 20.6 5.4% 1.4%
18:2 Linolevaya (ud) 0.44 g ~
18:3 linolenová (ud) 0.167 g ~
Omega-3 mastné kyseliny 0.2 g od 0.9 do 3.7 22.2% 5.8%
Omega-6 mastné kyseliny 0.4 g od 4.7 do 16.8 8.5% 2.2%
READ
Je třeba jahody opylovat?

Energetická hodnota Kumquat je 380,6 kcal.

Primární zdroj: Vytvořený v aplikaci uživatelem. Více.

** Tato tabulka ukazuje průměrné normy vitamínů a minerálů pro dospělého. Pokud chcete znát normy na základě vašeho pohlaví, věku a dalších faktorů, pak použijte aplikaci Moje zdravá strava.

Kalkulačka receptů

Většina potravin nemůže obsahovat celou škálu vitamínů a minerálů. Proto je důležité jíst různé potraviny, které uspokojí potřeby těla na vitamíny a minerály.

Kalorická analýza produktu

Poměr bílkovin, tuků a sacharidů:

Znáte-li podíl bílkovin, tuků a sacharidů na kalorickém obsahu, můžete pochopit, jak produkt nebo strava splňuje standardy zdravé výživy nebo požadavky konkrétní stravy. Například americké a ruské ministerstvo zdravotnictví doporučují 10–12 % kalorií z bílkovin, 30 % z tuků a 58–60 % ze sacharidů. Atkinsova dieta doporučuje nízký příjem sacharidů, i když jiné diety se zaměřují na nízký příjem tuků.

Pokud je vydáno více energie, než je dodáno, tělo začne využívat tukové zásoby a tělesná hmotnost klesá.

Získejte více informací a uskutečněte to s naším bezplatným online kurzem.

Zjistěte svůj dodatečný výdej kalorií na trénink a získejte podrobná doporučení zcela zdarma.

Kumquat bohaté na vitamíny a minerály jako: vitamín B2 – 17,7 %, vitamín B5 – 14,8 %, vitamín B9 – 15,1 %, vitamín C – 173,1 %, draslík – 26,4 %, vápník – 22,1 %, hořčík – 17,7 %, železo – 17,5 %, mangan – 24 %, měď – 33,7 %

  • Vitamin B2 účastní se redoxních reakcí, zvyšuje vnímavost barvy vizuálním analyzátorem a adaptaci na tmu. Nedostatečný příjem vitaminu B2 je doprovázen narušením stavu kůže, sliznic, zhoršeným světlem a viděním za šera.
  • Vitamin B5 podílí se na metabolismu bílkovin, tuků, sacharidů, metabolismu cholesterolu, syntéze řady hormonů, hemoglobinu, podporuje vstřebávání aminokyselin a cukrů ve střevě, podporuje funkci kůry nadledvin. Nedostatek kyseliny pantotenové může vést k poškození kůže a sliznic.
  • Vitamin B9 jako koenzym zapojený do metabolismu nukleových a aminokyselin. Nedostatek folátu vede k narušení syntézy nukleových kyselin a bílkovin, což má za následek inhibici růstu a dělení buněk, zejména v rychle proliferujících tkáních: kostní dřeň, střevní epitel atd. Nedostatečný příjem folátu v těhotenství je jednou z příčin nedonošenosti, podvýživa, vrozené deformity a vývojové poruchy dítěte. Byl prokázán silný vztah mezi hladinou folátu, homocysteinu a rizikem kardiovaskulárních onemocnění.
  • vitamin C podílí se na redoxních reakcích, fungování imunitního systému, podporuje vstřebávání železa. Nedostatek vede k lámavosti a krvácení dásní, krvácení z nosu v důsledku zvýšené propustnosti a křehkosti krevních kapilár.
  • Draslík je hlavním intracelulárním iontem zapojeným do regulace vodní, kyselé a elektrolytové rovnováhy, podílí se na procesech nervových vzruchů, regulaci tlaku.
  • Vápník je hlavní složkou našich kostí, působí jako regulátor nervového systému, podílí se na svalové kontrakci. Nedostatek vápníku vede k demineralizaci páteře, pánevních kostí a dolních končetin, zvyšuje riziko osteoporózy.
  • Hořčík podílí se na energetickém metabolismu, syntéze bílkovin, nukleových kyselin, má stabilizační účinek na membrány, je nezbytný pro udržení homeostázy vápníku, draslíku a sodíku. Nedostatek hořčíku vede k hypomagnezémii, zvýšenému riziku rozvoje hypertenze, srdečních chorob.
  • Železo je součástí bílkovin různých funkcí, včetně enzymů. Podílí se na transportu elektronů, kyslíku, zajišťuje vznik redoxních reakcí a aktivaci peroxidace. Nedostatečná konzumace vede k hypochromní anémii, deficitu myoglobinu atonii kosterního svalstva, zvýšené únavě, myokardiopatii, atrofické gastritidě.
  • Mangan podílí se na tvorbě kostí a pojivové tkáně, je součástí enzymů podílejících se na metabolismu aminokyselin, sacharidů, katecholaminů; nezbytné pro syntézu cholesterolu a nukleotidů. Nedostatečná konzumace je doprovázena zpomalením růstu, poruchami v reprodukčním systému, zvýšenou křehkostí kostní tkáně, poruchami metabolismu sacharidů a lipidů.
  • Měď je součástí enzymů, které mají redoxní aktivitu a podílejí se na metabolismu železa, stimuluje vstřebávání bílkovin a sacharidů. Podílí se na procesech zásobování tkání lidského těla kyslíkem. Nedostatek se projevuje porušením tvorby kardiovaskulárního systému a kostry, rozvojem dysplazie pojivové tkáně.
READ
Kolik stojí 16rámkový úl?

Kompletního průvodce nejzdravějšími potravinami najdete v aplikaci Moje zdravá strava.

Tags: Jak vařit Kumquat, obsah kalorií 380,6 kcal, chemické složení, nutriční hodnoty, jaké vitamíny, minerály, způsob přípravy Kumquat, receptura, kalorie, živiny

Vypočítává poměr kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů a také vitamínů a minerálů v závislosti na pohlaví, věku, hmotnosti a úrovni fyzické aktivity.

Kalkulačka ideální hmotnosti, index tělesné hmotnosti, výpočet koridoru kalorií, doporučení pro snížení, akční plán.

Index tělesné hmotnosti (BMI, BMI) je hodnota, která umožňuje posoudit míru souladu mezi hmotností člověka a jeho výškou, a tím nepřímo posoudit, zda je hmotnost nedostatečná, normální nebo nadváha.

Potravinová kalkulačka vám umožní snadno vidět klady a zápory produktu a pomůže vám vytvořit zcela vyvážený jídelníček.

Kumquat je exotické ovoce citrusové rostliny z podrodu Fortunella, které má oranžovou barvu a připomíná malý pomeranč. Plody kumquatu mají protáhlý tvar, 3-5 cm dlouhé, 2-4 cm široké.V přírodě se vyskytuje několik odrůd kumquatu, které se liší tvarem ovoce. Rostlina se zřídka množí semeny, protože má slabý kořenový systém. V Japonsku a Číně se kumquat pěstuje z Poncirus trifolia metodou roubování. Kumquat se také pěstuje v jihovýchodní Asii, na Středním východě, na jihu Spojených států a v jižní Evropě.

Kumquat

Chůze 18 min.
Běhání 8 min.
Plavání 6 min.
Půjčovna 10 min.
Aerobik 14 min.
Domácí práce 24 min.

Chuť kumquatu je podobná mandarince, ale na rozdíl od ní je jedlý i se slupkou. Jeho ovoce má určitou zvláštnost, podle níž je slupka kumquatu tenká a sladká a jádro má naopak nějakou kyselost.

V současné době existuje šest hlavních typů kumquatu:

  • hongkongský kumquat;
  • malajský kumquat;
  • Marumi Kumquat;
  • Maewa Kumquat;
  • Nagami Kumquat;
  • Fukushi Kumquat.

Výhody kumquatu

Plody kumquatu obsahují působivé množství užitečných látek: vitamíny A, B, C, E, P, stopové prvky a minerály, mezi které patří měď, vápník, draslík, zinek, sodík, železo, fosfor. Kromě toho je kumquat nasycený pektinem a esenciálními látkami, které pomáhají obnovit imunitu, chrání tělo před nachlazením a virovými onemocněními. Konzumace ovoce i se slupkou vám pomůže porazit infekční a plísňové choroby.

Výhody kumquatu jsou dány také jeho antioxidačním účinkem: citrusy úspěšně čistí tělo od toxinů a odpadů. Kromě toho samotné ovoce nikdy neobsahuje dusičnany, což je vysvětleno přítomností kyseliny citronové v jeho složení.

READ
Proč je čaj Da Hong Pao tak drahý?

Příznivé vlastnosti kumquatu jsou založeny na normalizaci gastrointestinálního traktu: v sušené formě dokonale obnovuje metabolismus, je profylaktický proti žaludečním a dvanácterníkovým vředům.

Pravidelná konzumace kumquatu zabraňuje rozvoji artrózy a artritidy, rakovině, normalizuje srdeční frekvenci a krevní tlak, posiluje vazy a svaly, urychluje obnovu tkání a také snižuje riziko cukrovky.

Je pozoruhodné, že kumquat má schopnost chránit naše tělo před škodlivými účinky stresu: jen několik druhů ovoce může snížit únavu a napětí nahromaděné během dne. V Číně se toto oranžové ovoce používá k odstranění kocoviny po šťastných svátcích.

kumquatové kalorie

Obsah kalorií v kumquatu je 71 kcal/100 gramů ovoce. Nutriční hodnota:

  • Bílkoviny – 1,88 g;
  • Tuky – 0,86 g;
  • Sacharidy – 9,4 g.

Nízký obsah kalorií v kumquatu umožňuje, aby bylo ovoce považováno za dietní produkt. Stačí sníst 8-10 plodů kumquatu, abyste uspokojili tělesnou potřebu zdravé vlákniny o více než polovinu denní potřeby.

Zralé plody kumquatu

Aplikace Kumquat

V čerstvém stavu se toto drobné ovoce nakrájené na plátky může stát ozdobou každého stolu. Používá se jako samostatný produkt i jako přísada do ovocných salátů.

Plody kumquatu se používají k přípravě sladkokyselých omáček, které se podávají k masovým, rybím nebo zeleninovým pokrmům. Tento citrus se hodí zejména k vepřovému a kuřecímu masu a dodává pokrmu osvěžující chuť.

Kumquat je také ideální do dezertů. Často se používá k výrobě kandovaného ovoce, džemů, zavařenin, džusů a jogurtů. Exotická kyselost dělá z kumquatu vynikající předkrm pro silné nápoje, jako je koňak nebo whisky.

Video z YouTube k tématu článku:

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: