Jaké jsou léčivé vlastnosti třešní?

Sladká a kyselá chuť, příjemná vůně a schopnost vařit různé lahodné pokrmy dělají z třešní velmi oblíbené bobule. Co je užitečná třešeň a jak ji nejlépe použít?

Obsah

  1. Užitečné vlastnosti bobulí a jak nejlépe jíst třešně?
  2. Účinná péče o citlivou, atopickou pokožku těla
  3. Hubnoucí a chutné ovoce
  4. Zajímavé recepty
  5. třešňová polévka
  6. Salát s krevetami a ovocem
  7. Maso v třešňové šťávě
  8. masové rolky
  9. Vídeňský třešňový koláč
  10. Dezert
  11. Číst dál
  12. Omlazující masáž obličeje doma
  13. Stárnutí kůže: role stravy, léků a odpočinku
  14. Třešně posilují imunitní systém
  15. Třešeň prodlužuje mládí
  16. Třešně pomáhají zmírnit artritidu a dnu
  17. Třešně podporují zdraví ledvin
  18. Třešně vám pomohou spát

Užitečné vlastnosti bobulí a jak nejlépe jíst třešně?

Třešeň obsahuje antokyany, flavonoidy, vitamíny PP, C, H, E, A a skupiny B, hořčík, železo, zinek, měď, draslík, mangan, sodík, inositol, organické kyseliny, kumariny, pektin, vlákninu, cukr. Složení je bohaté, proto mají třešně mnoho užitečných vlastností.

Bobule jsou užitečné při nachlazení, problémech se srdcem a cévami, nízkém hemoglobinu, hypertenzi, dně, kloubních problémech. Třešeň posiluje imunitní systém, napomáhá rychlejšímu hojení ran, tonizuje, snižuje hladinu kyseliny močové, normalizuje činnost jater a ledvin, zmírňuje horečku, předchází vzniku trombózy.

Jaký je nejlepší způsob konzumace těchto plodů? Samozřejmě je užitečné jíst ovoce čerstvé. Třešně můžete svačit nebo je přidat do dezertů. Nejjednodušší způsob, jak připravit smoothie nebo ovocný a bobulový salát. Kromě toho můžete přidat ovoce do kaše, tvarohu, jogurtu. Můžete ale vymyslet i jiná zajímavější jídla a nápoje.

Je důležité si uvědomit, že můžete sníst maximálně 300 g třešní denně. Tyto bobule byste neměli zneužívat, aby nedošlo ke zdravotním problémům. A existují určité kontraindikace pro použití těchto plodů. Nedoporučuje se jíst třešně s peptickým vředem, hypokoagulací, průjmem, cholelitiázou. Při gastritidě s vysokou kyselostí lze třešně jíst v malých množstvích, ne každý den a pouze po jídle.

Účinná péče o citlivou, atopickou pokožku těla

Hubnoucí a chutné ovoce

Hubnoucí a chutné ovoce

Cherry je nízkokalorický produkt. 100 g obsahuje 88 kcal. To samo o sobě ukazuje na výhody konzumace bobulí pro hubnutí. Třešně navíc pomáhají rychleji spalovat tuky, zmírňují zácpu, dokonale zasytí, normalizují metabolismus a odvádějí přebytečnou tekutinu z těla. To vše je užitečné pro hubnutí.

READ
Proč nemůžete zasadit okurky a rajčata společně ve skleníku?

Jak by tyto plody měli využívat ti, kteří se starají o svou postavu? Jezte čerstvé třešně a zároveň dodržujte správnou výživu nebo speciální dietu. Ale různé pečivo se šťavnatým ovocem, sladký džem by měly být vyloučeny. Je to sice chutné, ale pravidelná konzumace takového jídla rychle povede k přidání dalších kilogramů.

Při správné výživě je lepší připravovat lehké dezerty bez cukru s višněmi a tvarohem nebo jogurtem. Vhodné jsou i smoothies, saláty, koktejly. V opačném případě musíte jíst v malých porcích, 4-5krát denně, vybírat ne příliš kalorická jídla ze zdravých potravin. Hubnutí bude jemné, pohodlné, ale ne příliš rychlé.

V tomto případě může být menu sestaveno takto:

  • ráno: ovesné vločky, vařené vejce, okurka a čaj; nebo omeletu se zeleninou, chlebem, třešněmi, kiwi, banánem a jogurtovými smoothies;
  • svačina: půl sklenice třešní; nebo tvaroh s banánem;
  • oběd: zeleninová polévka, dušená ryba, salát a kompot; nebo houbová pyré polévka, kuřecí roláda se zeleninou, ovocný nápoj;
  • odpolední svačina: tvaroh s meruňkami; nebo půl sklenice třešní;
  • večeře: knedlík s třešněmi; nebo zeleninový guláš a kefír.

Existuje také speciální třešňová dieta. Hubnutí na něm bude rychlé a docela pohodlné. Koneckonců, je povoleno jíst ovoce, zeleninu, zeleninu, mléčné výrobky, ovesné vločky, bobule, libové maso a ryby. Ale sladkosti, uzené maso, smažená jídla jsou zakázány.

Menu by mělo vypadat takto:

  • snídaně: ovesná kaše s třešněmi a zeleným čajem;
  • svačina: jogurt s bylinkami;
  • oběd: zeleninová polévka, salát, pečené ryby a třešňová šťáva;
  • odpolední svačina: třešňová šťáva;
  • večeře: tvaroh, ovocný a bobulový salát a sklenice kefíru.

Tuto dietu můžete dodržovat týden. Zeleninu lze použít do polévek, dušených pokrmů a salátů. Ryby a maso pečené, vařené a dušené. Třešně můžete jíst jen tak nebo si připravit džus a ovocný nápoj.

Zajímavé recepty

Zajímavé recepty

Co lze z této šťavnaté bobule připravit? Různé pečivo, nápoje, dezerty, omáčky a mnoho dalšího. Recepty jsou velmi odlišné, můžete si vybrat něco podle svého vkusu nebo neustále zkoušet různé možnosti. Zde jsou některé recepty.

třešňová polévka

500 g třešní zbavíme pecky, přidáme pět lžic cukru, zalijeme litrem vody. Přiveďte k varu, přidejte tyčinku skořice, poupě hřebíčku. Vařte několik minut. Samostatně smíchejte sklenici zakysané smetany, lžíci mouky, trochu soli. Zalijte třešňovým vývarem, promíchejte. Vařte dalších pět minut na mírném ohni. Nalijte půl sklenice červeného vína a odstavte z ohně. Odstraňte hřebíček a tyčinku skořice. Podle chuti osolíme a dáme vychladit.

READ
Kolik stojí sazenice spirea?

Salát s krevetami a ovocem

Tři avokáda nakrájíme na plátky, přelijeme limetkovou šťávou. 300 g třešní namočíme do 100 ml koňaku. 150 g sýra suluguni nakrájeného na plátky. Vařte 300 g krevet. Smíchejte všechny přísady. Zalijeme omáčkou z olivového oleje, limetkové šťávy a posypeme piniovými oříšky.

Maso v třešňové šťávě

500 g libového masa nakrájeného na kousky, sůl a pepř. Vložte maso do formy. K masu přiložíme sklenici vypeckovaných třešní. Pečte hodinu a půl.

masové rolky

Vepřové maso nakrájíme na porce a naklepeme. Osolíme, opepříme, posypeme mletým koriandrem. Na každý kousek dáme tři vypeckované třešně, posypeme škrobem, zavineme rolkou. Smažte závitky a poté je připravte na půl hodiny do trouby.

Vídeňský třešňový koláč

Vyšleháme 140 g cukru se 180 g změklého másla, po jednom přidáme čtyři vejce. Nalijte trochu soli a lžičku prášku do pečiva, 200 g mouky. Těsto dejte do formy, navrch rozložte 500 g vypeckovaných třešní a okvětních lístků mandlí. Pečte asi půl hodiny. Koláč je poměrně kalorický, takže si na nich musíte občas pochutnat a sníst jen jeden kousek.

Dezert

Půl sklenice třešní zbavte pecky, nakrájené na kousky. Vložte bobule do misek. Vyšleháme bílek s několika lžícemi cukru a pusinky upečeme v troubě. Pusinky nakrájejte na plátky a dejte na třešeň. Dezert podávejte ihned po přípravě.

Existuje mnoho jídel a nápojů s touto zdravou bobule. Při hubnutí a správné výživě je ale důležité volit nízkokalorické recepty. Pak třešeň tělu jen prospěje.

Číst dál

Omlazující masáž obličeje doma

Domácí kosmetické masáže pomohou výrazně zlepšit stav epidermis, zpevní ovál obličeje a dodají pleti zdravý a svěží vzhled.

Stárnutí kůže: role stravy, léků a odpočinku

Mnoho lidí se domnívá, že stárnutí pleti souvisí s věkem a životním stylem, což je pravda jen zčásti, někdy to lidé sami urychlují.

Na trzích a v obchodech se objevily čerstvé třešně, ale jejich sezóna velmi brzy skončí. Řekneme vám, proč byste tuto bobule neměli právě teď obejít a proč je to užitečné.

5 důvodů, proč začít jíst třešně právě teď

Třešně posilují imunitní systém

Všichni si samozřejmě chceme udělat zásoby vitamínů na rok dopředu a máme obavy, jak nejlépe připravit na zimu bobule bohaté na vitamíny. Bohužel v žádném případě. Při zahřátí na 60-65 stupňů se většina vitamínů zničí, včetně vitamín C, což znamená, že není v třešňovém džemu, kompotu nebo želé. Jediným způsobem, jak vitamíny částečně uchovat, je šokové zmrazení, ale přesto bude hladina stejného vitamínu C v mražených třešních mnohem nižší než ve zralých třešních – 1,7 oproti 15 mg na 100 g výrobku, resp. (na rozdíl např. od černé rybíz, když je při zmrazování více vitamínu C).

READ
Musím kroupy namáčet přes noc?

To je Nejzdravější je jíst čerstvé jahody.: obsahují 12 % denní dávky vitaminu C, vitamin A (26 % denní dávky), vitaminy E, K a skupiny B, draslík, vápník a fosfor. Tyto látky poskytují tělu ochranu, včetně antioxidační ochrany.

Nemělo by se zapomínat, že třešňové pecky obsahují kyselinu kyanovodíkovou, která je ve velkém množství nebezpečná pro člověka. Lékaři označují dávku za smrtelnou – 50 bobulí se semeny!

Třešeň prodlužuje mládí

Bohatá tmavá barva třešňových bobulí je způsobena přítomností přírodních pigmentů antokyany – flavonoidy s velkým množstvím prospěšných vlastností. Antokyany jsou silné antioxidanty, působí protizánětlivě, chrání buňky před zničením a prodlužují jejich mládí. Antokyany také zlepšují ochranné vlastnosti střev, zabraňují pronikání toxinů do krve a zastavují chronické zánětlivé procesy, které jsou spojeny s předčasným stárnutím organismu. Vitamin C obsažený v třešních také udržuje elasticitu tkání, cév a pokožky. Všechny tyto faktory přispívají k prodloužení mládí a dobrému zdraví.

Třešně pomáhají zmírnit artritidu a dnu

Třešně pomáhají lidem s revmatoidní artritidou a dnou: snižují bolesti kloubů a snižují počet dnavých záchvatů (v 75 % případů). Příčinou bolestí kloubů je kyselina močová: při narušení metabolismu se z těla špatně vylučuje, zvyšuje se koncentrace kyseliny v krvi a tvoří se soli kyseliny močové. Soli se ukládají ve formě krystalů v kloubech a ledvinách. Látky obsažené v třešňovém extraktu pomáhají snížit množství kyseliny močové v organismu. Třešňový koncentrát se dokonce používá v kombinaci s léky na dnu a artritidu k efektivnější léčbě kloubních onemocnění.

Třešně podporují zdraví ledvin

Stejně tak konzumace čerstvých třešní pomůže předejít ledvinovým kamenům! Některé látky např citrátyobsažené v třešňové šťávě, pomáhají odbourávat kyselinu močovou a tím zabránit tvorbě písku a ledvinových kamenů. Třešeň stimuluje činnost ledvin, zrychluje metabolismus, působí močopudně. Pouze opět mluvíme o čerstvých třešních, tepelně neupravených.

Třešně vám pomohou spát

Hrst zralých třešní před spaním je vynikajícím přírodním pomocníkem při spánku! Pokud se vám někdy špatně usíná a váš spánek je mělký a krátký, třešně vám mohou pomoci. Tyto bobule podporují produkci spánkového hormonu melatoninu, který reguluje naše vnitřní hodiny a je zodpovědný za stabilitu cyklu spánku a bdění: třešně obsahují aminokyselinu tryptofan, který podporuje aktivnější produkci melatoninu epifýzou. Výzkum ukázal, že lidé, kteří si dali dvě polévkové lžíce přírodní třešňové šťávy před spaním, přirozeně zvýšili melatonin v moči o 15 % a prodloužili dobu spánku o 25 minut. Mimochodem, melatonin nejen podporuje zdravý a dlouhý spánek, ale také chrání tělo před stresem a předčasným stárnutím.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: