Jaké jsou nejbezpečnější sladkosti?

Horní banner

Ne všichni lidé na planetě drží dietu a hubnou. Někteří lidé naopak chtějí přibrat pár kilo navíc, jiní chtějí vypadat tak, jak vypadají nyní, aniž by hubli nebo přibírali. Ano, nakonec i trenéři si občas chtějí z nějakého důvodu vypít šálek čaje, ale jako svačinu s něčím sladkým, ale ne moc škodlivým. Tak jsem se dnes rozhodl vám o tom povědět bezpečné sladkosti, kterou si mohou vychutnat lidé, kteří nedrží diety, děti, ale i všichni, kdo chtějí něco chutného. Tak, jaké sladkosti si můžete dát? jíst a přitom vědět, že jsou prakticky neškodné?

Nyní chci zdůraznit slovo “téměř” (opět za své! Je to průšvih na každém kroku, článek začal normálně =))))! Vzhledem k tomu, že se dnes budeme bavit hlavně o průmyslových sladkostech, a ne o domácím pečivu, stojí za to pochopit, že moderní potravinářský průmysl dnes vyrábí méně než 5 % NAPROSTO bezpečných sladkostí, zbylých 95 % se dělí na polovinu resp. velmi škodlivéNebo téměř bezpečné sladkosti.

A náš seznam začneme snad tou nejbezpečnější a dokonce nejzdravější sladkostí – medem.

Obsah

  1. MILÁČEK
  2. MARMELAD
  3. ZEPHIR
  4. SUŠENÍ (BULIKY)
  5. COOKIES „BABY CRISPS“
  6. ČOKOLÁDA
  7. ICE-CREAM
  8. Quest tyčinky a proteinové tyčinky
  9. Je pravda, že sladkosti vám kazí zuby, ale dezerty bez cukru ne?
  10. Jaké sladkosti jsou pro zuby obzvlášť nebezpečné?
  11. Existují dezerty, které zubům neškodí?

MILÁČEK

med

Med není dietní produkt, ale bezpečná sladkost, který se používal dávno předtím, než byl vynalezen cukr!

Malá historická odbočka.

Ještě před 100 lety lidé ani nevěděli, co je cukr. a co? Řekněte mi, až do jednadvacátého století žili jen blázni? Archimedes, Newton, Mendělejev a mnoho dalších vědeckých mozků se nějak obešlo bez cukru, a to jim nezabránilo ve velkolepých objevech a vynálezech. Pokud by bylo možné předložit jejich mozky k vyšetření (omlouvám se za rouhání), pak by vykazovaly 100% čistotu, na rozdíl od „glukózo-sirupových mozků“ moderní generace, kde každý druhý člověk nemůže žít den bez cukru.

To vše znamená, že med býval cukr, bonbóny, sušenky, čokoláda a vše ostatní, na co si vzpomenete. Lidé si vystačili s maximálně 1 polévkovou lžící. med denně, který jim sloužil jako glukózová vzpruha pro mozek i příjemný bonus k čaji. Proto, abych odpověděl na otázku, jaké sladkosti můžu mít?, odpověď je zřejmá – zlato. Ale abyste nenarazili na padělky a levné padělky (ano, i med je padělaný, nedivte se), dám vám pár praktických rad:

  1. Nekupujte med v supermarketech ani u překupníků! “Kde to můžu koupit?” – ptáš se. Zkuste najít lidi, kteří sami chovají Passiku a vyrábějí med doma, jak se říká „jen pro sebe, příbuzné a přátele“. Důvodem je skutečnost, že při výrobě medu v průmyslovém měřítku (pro dodávky do supermarketů, obchodů a na trhy) se výrobci uchylují k různým trikům. Jedním z nich je substituce produktu. Škrobová karamelová melasa se velmi často prodává pod rouškou medu. Výroba této melasy stojí pouze 18-20 rublů za kilogram a náklady na přírodní med se pohybují od 500 do 700 rublů za kilogram! Cítíte, kde je zakopaný pes?
  2. Nekupujte v zimě tekutý med! Je to dáno tím, že med má tendenci tvrdnout. Přírodní med nemůže zůstat v zimě tekutý, pamatujte na to! Pouze akátový med má tu vlastnost, že zůstává dlouho tekutý, všechny ostatní druhy medu (pohankový, slunečnicový, lipový aj.) začnou po 3-4 měsících cukrovat a tvoří krystaly sacharózy a fruktózy.
READ
Proč nemůžete okurky uzavřít jodizovanou solí?

Pokud med, který jste si koupili, zůstává tekutý po dlouhou dobu, může to být známka toho, že byl zahřátý. Obecně platí, že podle GOST lze med ohřívat, ale nezapomeňte dodržovat tato pravidla:

1) musíte zahřívat POUZE ve vodní lázni;

2) teplota vodní lázně by neměla být vyšší než 30 stupňů.

Při dodržení těchto podmínek zůstanou v medu zachovány všechny aktivní enzymy a vitamíny.

Vyřešili jsme med. Pokračuj. Tak, jaké sladkosti si můžete dát? ještě něco kromě medu?

MARMELAD

marmeláda

Další další bezpečná sladkost – Tohle je marmeláda. Ale ne ledajaká marmeláda, ale DRAHÁ. U marmelády platí pravidlo: čím dražší, tím lepší! Je to dáno tím, že nejdražší látkou v marmeládách je želírující látka (želatina, pektin, agar agar, karagenan a další). Čím více této hmoty výrobce při výrobě marmelády použil, tím hutnější a tužší bude konzistence. Právě podle tohoto kritéria můžete určit, zda je marmeláda před vámi dobrá a drahá nebo „tak-tak“.

Rýže. 1 Složení drahé marmelády Obr. 2 Složení levné marmelády

Levná, a tedy nepříliš kvalitní marmeláda bude kromě malého množství želírovacího prostředku vždy obsahovat nějaký ten konzervant. V tomto případě je kyselina sorbová. Ke zvýšení trvanlivosti produktu se přidává konzervační látka, díky níž je na trhu konkurenceschopnější.

ZEPHIR

vánek

Pokračování seznamu neškodné a bezpečné sladkosti, nemůžeme nezmínit marshmallows. Dobré marshmallow se od všech sladkostí liší tím, že neobsahují ani gram tuku, obsahují 80 % sacharidů.

Marshmallow jsou vyrobeny ze stabilizované pěny vyrobené z jablečného pyré.

Děje se to asi takto: do pyré se přidá cukr nebo fruktóza, potravinářské barvivo (chcete-li získat barevné marshmallow), vanilin nebo jiná ochucovací přísada, stabilizátor nebo směs stabilizátorů. To vše trvá velmi dlouho, než se vytvoří hustá pěna, která pak dostane požadovaný tvar a za určitých podmínek se suší.

Vypadalo by to jako PERFEKTNÍ sladkost, že? Vyrobeno z přírodního jablečného pyré, agarového agaru a hádejte co – přidali trochu cukru, žádný velký problém. Ale ne tak docela.

Jsou dvě zprávy, jedna špatná, jedna dobrá. Špatná zpráva je, že veškerá jablečná šťáva, ze které se marshmallow vyrábí, je sulfatovaná, tedy ošetřená konzervantem siřičitanem. A bohužel při výrobě marshmallow nedochází k tepelné úpravě, takže tento konzervant v marshmallow zůstává! A dobrá zpráva, i když by bylo lepší říci „uklidňující“, je, že siřičitan má velmi mírně toxický účinek, a pokud si vyberete ze všech sladkostí koupených v obchodě, lze marshmallow považovat za jednu z nejbezpečnějších a nejnebezpečnějších.

READ
Jaké jsou nejoblíbenější vinné révy na zahradě?

Jak si tedy vybrat bezpečné marshmallows?

  1. Je lepší volit bílé marshmallows, protože barevné marshmallows mají přidaná barviva a ať už jsou přírodní nebo ne, výrobci o tom ne vždy píší na obalech, takže je lepší hrát na jistotu a okamžitě koupit marshmallow, které jsou stejně přírodní jak je to možné.
  2. Nekupujte čokoládové marshmallows. Veškerá čokoládová poleva je vyrobena z palmového oleje. O nebezpečích palmového oleje si můžete přečíst zde.
  3. Marshmallows by neměly obsahovat konzervační látky s předponou „sorbát“: sorbát draselný/vápník/sodík a kyselinu sorbovou.

 POZOR

Velmi často jsou marshmallows ztotožňovány s marshmallows, ale to je velká mylná představa. Marshmallows vždy obsahují rostlinný tuk (palmový olej, kokosový olej nebo průmyslový margarín), ale marshmallow ne (s výjimkou marshmallow zalitých čokoládovou polevou, kde je rostlinný tuk obsažen v této polevě).
A další sladkostí, která se zaměňuje s marshmallows, je marshmallows. V této sladkosti není, nebyla a nemůže být žádná jablečná šťáva. Tento produkt je zcela syntetický a je vyroben buď z melasy nebo kukuřičného/cukrového sirupu.

Pokud tedy za vámi vaše dítě přijde v supermarketu a postaví vás před hotovou věc, jaké sladkosti může mít mezi všichni přítomní v regálech oddělení cukrovinek, pak mu můžete klidně koupit bílé marshmallows, které neobsahují konzervanty.

retsept-domashnego-zefira

SUŠENÍ (BULIKY)

sushki

Sušení se považuje za dostatečné bezpečná sladkost, pokud neobsahují ztužený tuk, a to:

— hydrogenovaný rostlinný olej/tuk;

– oleje ve ztužené formě.

Při výběru sušiček se určitě dívejte na složení! To by měla být první věc, kterou uděláte, když si vezmete balíček sušiček. Můžete si koupit pouze sušičky, které obsahují běžný rostlinný olej. Buďte velmi opatrní: ne ROSTLINNÝ TUK, ale ROSTLINNÝ OLEJ!

Pokud ale takové sušící produkty neseženete, kupte si alespoň ty s méně než 2 g tuku na 100 g výrobku.

COOKIES „BABY CRISPS“

malyshki-hrustishki

Tyto sušenky zdaleka nejsou dietní, protože jejich obsah kalorií je více než 400 kcal na 100 g, ale jsou absolutně netoxické. Obsahuje pouze mouku, cukr a vejce, nic jiného, ​​takže pokud se rozhodujete mezi ní a čokoládami na bázi palmového tuku, je lepší zvolit tyto křupky. Přinejmenším to bude to nejmenší „zlo“ z většiny průmyslových cukrářských výrobků na trhu.

READ
Jací škůdci jsou na mrkvi?

Rýže. 3 Složení cookies

Rýže. 3 Složení sušenek „Little Crisp“.

ČOKOLÁDA

čokoláda

Jedeme dál. Jaké sladkosti můžete Taky aby to lépe chutnalo?

Jednou z nejbezpečnějších a nejchutnějších sladkostí je čokoláda, ale ne všechna čokoláda, ale pouze ta, která neobsahuje cukr nebo obsahuje bezpečné sladidlo.

Příklady vysoce kvalitní tmavé čokolády:

— ručně vyráběná čokoláda „Chocolate Farm“ (výrobce Ukrajina)

— SHOUD’E ručně vyráběná čokoláda „Picant“ (Ukrajina)

— SHOUD’E 99% CACAO (Ukrajina)

— LINDT ECXELLENCE 99% kakaa (Francie)

— přírodní hořká čokoláda bez cukru na bázi stévie „KORISNA KONDITERSKA“ (výrobce Ukrajina)

— čokoláda „Spartak“ hořká (Běloruská republika)

— „MELANIE“ elitní 90% kakao (Běloruská republika)

— hořká čokoláda „APRIORI“ 99% bez cukru (Rusko)

— hořká čokoláda „GOLDEN MARK“ 70% kakaa (Rusko)

— hořká čokoláda „Pobeda“ 72 % kakaa bez cukru (Rusko)

Trailer na YouTube

ICE-CREAM

Kvalitní zmrzlina je velmi bezpečná sladkost, kterou si můžete dovolit i ve fázi hubnutí. Nejdůležitější je umět číst a analyzovat složení kupované zmrzliny. Co by dobrá zmrzlina neměla obsahovat, si přečtěte v článku Existuje něco jako zdravá zmrzlina? Jak vybrat správnou zmrzlinu?

Quest tyčinky a proteinové tyčinky

quest-nutrition-protein-bar-one

Proteinové tyčinky, které všichni sportovci tak milují, jsou považovány za docela bezpečné sladkosti, ale ne všechno je tak jednoduché. Při výběru proteinových tyčinek je opět potřeba pečlivě prostudovat jejich složení (fuj, zase pětadvacet). Ano, ano, ano, nikdy mě to neomrzí opakovat, i když po mě budete házet kameny, když se potkáte =)

Ujistěte se, že vaše proteinová tyčinka obsahuje 3-4krát více bílkovin než sacharidů. To znamená, že pokud je na porci 20 g bílkovin, pak by sacharidů nemělo být více než 5 g (to je ideální). Pokud vidíte, že porce obsahuje více sacharidů než bílkovin, pak je nejlepší najít jinou tyčinku. Tenhle bude samozřejmě jedlý, ale protože už preferujete PROTEINOVÉ sladkosti, je hloupé platit za sacharidy, s takovým úspěchem je lepší jít a jíst sušenky „Baby Crisp“ – výsledek bude stejný.

A samozřejmě dbejte na to, aby složení neobsahovalo žádné škodlivé potravinářské přísady v podobě syntetických barviv, sladidel, konzervantů a palmového tuku. Palmový tuk sice najdete téměř v 99 % všech proteinových tyčinek, protože veškerá průmyslová čokoládová poleva je vyrobena na bázi palmového oleje, protože přírodní kakaový prášek stojí desítkykrát více a to je pro výrobce nerentabilní.

READ
Jak dlouho kvetou kala?

No a tím výčet ukončím. bezpečné sladkosti, snažil jsem si vzpomenout na všechny více či méně neškodné průmyslové sladkosti, které si můžete občas dopřát. A pamatujte, že tyto sladkosti mají daleko k DIETNÍM, pokud jste ve fázi hubnutí a rozhodnete se: „když to trenér dovolil, tak můžete,“ pak vás následky v podobě kil navíc nevyhnutelně přepadnou. Pokud ale naopak chcete trochu přibrat nebo je vám od přírody jedno, kolik a co jíte, jelikož stále zůstanete takoví, jací jste, pak tyto sladkosti poslouží jako výborná alternativa nezdravé čokolády tyčinky a margarínové sušenky.

Doufám, že vám byl tento článek užitečný a budu moc vděčný, když ho budete sdílet se svými přáteli) Ať ví více lidí, jak si osladit život bez újmy na zdraví.

Andrej Zhuk

Od dětství jsme si vypěstovali představu, že sladkosti našim zubům škodí. Rodiče ve snaze vyhnout se zubnímu kazu o tom svým dětem neustále říkají a omezují je v dezertech. Budete se divit, ale ve skutečnosti to neplatí pro všechny sladkosti.

Je pravda, že sladkosti vám kazí zuby, ale dezerty bez cukru ne?

Nejprve pojďme zjistit, proč se tvoří kazy. Je to všechno o bakteriích, které obývají dutinu ústní. Některé z nich nemají na vznik kazu téměř žádný vliv, jiné naopak s jeho vznikem souvisí. Jedná se především o mikroorganismy Streptococcus mutans, ale přispívají i další mikroby.

Většina sladkých potravin obsahuje sacharózu – skládá se ze zbytků glukózy a fruktózy. Těmito látkami se živí bakterie, při jejichž trávení vzniká kyselina. Musí se neutralizovat, k čemuž se ze zubní skloviny vyplavuje vápník.

Čím více kyseliny, tím více vápníku je potřeba. V tomto případě povrchová vrstva skloviny slábne. V důsledku toho se zuby stávají zranitelnějšími vůči bakteriálnímu napadení.

To se ale nestává vždy. V ojedinělých případech dochází ke vzniku kazové odolnosti, která je založena na dvou hlavních mechanismech.

Někteří lidé mají v ústech málo streptokoků a dalších bakterií, které způsobují kaz, a proto při trávení cukru vzniká poměrně dost kyseliny. U jiných lidí je zubní sklovina tak hustá, že ani výrazná ztráta vápníku nesnižuje její pevnost.

READ
Jaké rostliny lze nalézt v lese?

Jaké sladkosti jsou pro zuby obzvlášť nebezpečné?

Rozhodně není potřeba dávat všechny sladkosti světa na seznam škodlivých potravin. Ale samozřejmě existují dezerty, které jsou pro zuby dost nebezpečné a je třeba se jim vyhnout. Jde především o ty, které se přilepí na zuby a vytvoří tak na jejich povrchu substrát, který přitahuje bakterie.

Mezi nimi: karamel, karamel, bonbóny. Takovým sladkostem je lepší se vyhnout, a pokud to stále nemůžete udělat, pak si po jejich konzumaci alespoň vypláchnout ústa, nebo ještě lépe, důkladně si vyčistit zuby kartáčkem a pastou.

Na tomto jednoduchém, ale důležitém hygienickém postupu závisí zdraví dutiny ústní jako celku. Zuby si musíte čistit ráno po snídani a večer před spaním. Tímto způsobem odstraníte z povrchu veškerý zbývající cukr, který tam zůstává po jídle po celý den.

Večer raději nejíst sladké. To bude mít nejen blahodárný vliv na vaši postavu, ale také sníží riziko vzniku kazu.

Pokud si nečistíte zuby dostatečně dobře, v noci budou anaerobní bakterie, které žijí v dutině ústní a nepotřebují kyslík, obzvláště aktivní při pohlcování zbytků potravy a uvolňování kyseliny.

Existují dezerty, které zubům neškodí?

Úplný zákaz sladkostí je dost těžké vydržet. Naše tělo je navrženo tak, že jakmile se rozhodneme vzdát dezertů, mozek okamžitě „trvá“ na dortech a pečivu.

Proto nedoporučuji volit strategii absolutního zákazu, je lepší zařadit do jídelníčku sladkosti, které jsou pro zdraví zubů bezpečnější.

  • hořká čokoláda s vysokým obsahem kakaa a minimem cukru;
  • sportovní tyčinky a produkty pro diabetiky, které neobsahují glukózu, tak milovanou bakteriemi;
  • čokoláda s ořechy a medem v plástvích, jejichž kousky mohou dodatečně vyčistit zuby od nahromadění plaku;
  • ovoce s nízkým obsahem cukru.
  • sladidla, například xylitol. Jedná se o přírodní analog, bakterie jej nejsou schopny strávit. To znamená, že při konzumaci takových produktů se kyselina nebezpečná pro zubní sklovinu vůbec neuvolňuje.

Neměli byste však přejít výhradně na přípravky s xylitolem. Jeho nadbytek zubům neublíží, ale může způsobit zažívací potíže.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: