Jaké potraviny by kojící matka neměla jíst během prvního měsíce?

Narození dítěte vyžaduje změny ve stravě mladé matky. Na organizaci výživy závisí zdraví, pohoda a správný vývoj dítěte, tvorba mateřského mléka, funkční stav těla a hmotnost ženy. Mnoho potravin bude muset být opuštěno a některé naopak zavedeny do stravy.

Jak by se měla stravovat žena, která porodila? Co se smí a nesmí jíst a proč? Je možné při kojení dodržovat dietu a jak správně obnovit její bývalý tvar? Podívejme se na každou z těchto otázek v pořadí.

Obsah

  1. Novorozenecká výživa
  2. Proč je důležité sledovat, co novopečená maminka po porodu jí?
  3. Výživa ženy bezprostředně po porodu
  4. Dieta po porodu prvních 6 měsíců
  5. Jaké potraviny by neměly být součástí jídelníčku kojící matky po narození dítěte?
  6. Základní doporučení pro catering
  7. Jak by se měla mladá maminka stravovat, aby zhubla?
  8. Číst dál
  9. Kolika u dítěte: proč bolí bříško?
  10. Kolika u dětí: příčiny a léčba
  11. Jak léčit dětskou koliku: praktické rady pro rodiče
  12. Jak organizovat péči o seniora: možnosti doma a v penzionu
  13. “Klid, jen klid!”: jak rychle překonat stres
  14. Stres a nemoc
  15. Vliv stresu na psychiku a zdraví: způsoby, jak s ním bojovat
  16. Zbavte se stresu: 8 relaxačních koníčků
  17. Jednoduché způsoby, jak se zbavit únavy a stresu
  18. Léky na cystitidu
  19. Jak se stát dobrou matkou: 7 pravidel pro (ne)ideální mateřství
  20. Protein pro krásu a zdraví: jak si vybrat kolagen?
  21. Jak si vybrat třpytivé mléko na tělo: znalecký posudek
  22. Novorozenecká výživa
  23. Lymfedém po mastektomii: konzervativní terapie a prevence
  24. Chlorella s probiotiky: Přirozená podpora zdraví
  25. Stresová inkontinence moči u dětí: příčiny, léčba
  26. Co můžete jíst při kojení?
  27. Jaké potraviny nejsou při kojení povoleny?
  28. Leanovič Viktorie Egurbievna
  29. Pukhov Alexandr Anatolievič

Novorozenecká výživa

Jak pochopit, která receptura je pro novorozence nejlepší z hlediska nutriční hodnoty a přítomnosti prospěšných látek pro jeho zdraví a vývoj: složení konkrétního produktu studujeme společně s odborníkem.

Proč je důležité sledovat, co novopečená maminka po porodu jí?

Není žádným tajemstvím, že prvky a mikroživiny všeho, co mladá matka sní, se dostávají do těla dítěte přes mateřské mléko. Jídlo, které jíte, může mít pozitivní i negativní vliv na zdraví vašeho dítěte. Některé potraviny mohou u dítěte vyprovokovat rozvoj alergií, zácpu, bolesti, nepohodlí apod. Jídlo utváří složení a může ovlivnit i chuť mateřského mléka, která se miminku nemusí líbit. Také strava konzumovaná matkou je částečně zodpovědná za tvorbu zdravé střevní mikroflóry u dítěte.

READ
Jaké typy čerpadel existují?

Během porodu zažívá ženské tělo stres, je unavené, oslabené a vyčerpané. Potřebuje zotavení a důležitou roli v tom hraje jídlo. Proto je tak důležité, aby mladá matka správně organizovala svou výživu.

V těhotenství navíc žena získává tukové zásoby nutné pro kojení. Několik kilogramů se ztratí okamžitě a během několika dnů po narození dítěte. Někdy musíte bojovat se zbytkem a na pomoc přichází poporodní dieta. Začít ji dodržovat můžete až 2 měsíce po porodu.

Výživa ženy bezprostředně po porodu

Výživa ženy bezprostředně po porodu

V prvních dnech po přirozeném porodu by měla být výživa matky organizována podle pravidla: minimum všeho. Je třeba začít jíst tak, jako by žena vycházela z přísné diety nebo se zotavovala z nemoci – pomalu, po troškách a nejlépe s tekutými pokrmy (kaše, polévky, vývary). Je lepší se vyhnout syrové zelenině, ovoci, pečivu a rýži. Suché a pevné potraviny přispějí k rozvoji zácpy, vláknina může zvýšit tvorbu plynu. Měly by být vyloučeny smažené, tučné, uzené a příliš slané potraviny, stejně jako alergenní potraviny: čokoláda, citrusové plody a exotické ovoce, mořské plody atd. Dieta by měla obsahovat:

  • libové telecí maso, hovězí maso, dietní králík, krůta;
  • obiloviny vařené ve vodě (kromě rýže);
  • přírodní fermentované mléčné výrobky s nízkým obsahem tuku (v minimálním množství);
  • polévky s vodou, zeleninou nebo druhým masovým vývarem;
  • banány, pečená jablka;
  • běžné marshmallows, sušenky, sušičky, sušenky;
  • těstoviny z tvrdé pšenice;
  • chlebové krutony;
  • voda, čaj, kompot ze sušeného ovoce.

Dieta po porodu prvních 6 měsíců

Měsíc po narození dítěte můžete začít zavádět do jídelníčku nové potraviny, ale jen po troškách a postupně. Je důležité sledovat stav a reakce dítěte. Pro začátek můžete nabídku zpestřit vejci, chlebem, kefírem, přírodním jogurtem, tvarohovými výrobky, rybami (štikozubce, candát, treska). Nejprve musíte přidat jeden produkt, pak druhý atd. Doporučuje se také zajistit, aby vaše strava obsahovala asi 500 g sacharidů, 100 g bílkovin a tuků každý den.

Musíte také postupně zavádět syrové, vařené ovoce (řepa, mrkev, cuketa, hrušky, zelená jablka) a sušené ovoce. Budou mít pozitivní vliv na fungování gastrointestinálního traktu. Postupně můžete začít pít kravské mléko. Hlavní věcí je sledovat reakci vašeho dítěte na nový produkt, a pokud dojde k negativní reakci, na chvíli ji vyloučit.

READ
Jakého kouře se komáři bojí?

Jaké potraviny by neměly být součástí jídelníčku kojící matky po narození dítěte?

Narození dítěte je událost v životě ženy, po které se její život zcela změní. Zejména po porodu se musíte vzdát řady potravin. Ale to jen na období rekonvalescence a kojení. Mluvíme o potravinách, které mohou vyvolat alergie a narušení trávicího systému u matky a dítěte:

  • oranžové, červené bobule, ovoce a zelenina;
  • zelenina, která často způsobuje zvýšenou tvorbu plynu – okurky, bílé zelí, fazole atd.;
  • kakao, silný čaj, káva;
  • tučná, uzená, smažená, slaná, kořeněná jídla, stejně jako konzervy;
  • sladkosti obsahující barviva, alergeny a škodlivé přísady;
  • alkoholické nápoje.

Základní doporučení pro catering

Základní doporučení pro catering

Je důležité pochopit, že v prvních dnech po narození dítěte začíná laktace. Proto by matka měla dodržovat následující zásady výživy:

  • jídlo vařit, vařit nebo péct;
  • konzumovat asi 2700 kcal denně;
  • jíst malá jídla, ale často – 5-6krát denně;
  • nikdy nevynechávejte večeři;
  • připravovat jídlo z potravin bohatých na vitamíny, minerály, mikro- a makroprvky.

Také žena, která porodila, by měla vypít 2-2,5 litru tekutin denně – čistá neperlivá voda, čaj, kompot. Nedoporučuje se pít kávu.

Jak by se měla mladá maminka stravovat, aby zhubla?

Žena by si měla hlídat váhu i v těhotenství – nezneužívat tučné, moučné výrobky, fast foody apod. V tomto případě přebytečná kila po narození dítěte nějakou dobu postupně samy odcházejí. Pokud přebytečná kila přesto přiberete, budete je muset shodit, nejdříve však 2-3 měsíce po porodu.

V první řadě si musíte hlídat svůj denní kalorický příjem. Nemělo by přesáhnout 2700-3000 kcal. V opačném případě se počet kil navíc bude postupně zvyšovat. Také není možné příliš snížit kalorie, jinak se objeví problémy s laktací. Ze stravy se doporučuje vyloučit vysoce kalorické potraviny – majonézu, brambory, husí a kachní maso, zakysanou smetanu, cukr, rýžové obiloviny a sladkosti. Stejně jako dříve byste měli jíst v malých porcích, ale často. Nemůžete se přejídat a hladovět.

Na přísnou dietu můžete jít nejdříve 9 měsíců po narození miminka a pouze se svolením lékaře. V ideálním případě byste měli přejít na správnou výživu a držet se jí i v budoucnu, po zhubnutí. To vám pomůže zhubnout postupně, bez újmy na zdraví. Také, abyste se zbavili nadbytečných kilogramů, doporučuje se poskytovat minimální fyzickou aktivitu, jejíž intenzita by se měla časem zvyšovat.

READ
Jaká plemena psů jsou nejhloupější?

Číst dál

Kolika u dítěte: proč bolí bříško?

Kolika u dítěte: existuje nějaký důvod k obavám? kolika: jaký je důvod? MedAboutMe sdílí tipy, co by rodiče měli dělat, když se objeví kolika.

Kolika u dětí: příčiny a léčba

Jak mohou rodiče a děti překonat toto těžké a nepříjemné dětské období koliky a nepropadnout beznaději?

Jak léčit dětskou koliku: praktické rady pro rodiče

Jaké prostředky mohou pomoci s kolikou u dítěte, jaké prostředky mohou rodiče použít, aby pomohli dítěti.

Jak organizovat péči o seniora: možnosti doma a v penzionu

“Klid, jen klid!”: jak rychle překonat stres

Často se člověk ve stresu dopouští neuvážených činů, kterých později lituje. Jak se rychle uklidnit a nepodléhat emocím?

Stres a nemoc

Hypertenze, cukrovka, astma, migrény, ekzémy, chronická nespavost jsou jen malou částí možných důsledků dlouhodobého vystavení stresu

Vliv stresu na psychiku a zdraví: způsoby, jak s ním bojovat

Dopad stresu na psychiku a celkové zdraví člověka je neuvěřitelně obrovský, ale můžete a měli byste s ním bojovat, hledat způsoby, jak negativní emoce uvolnit.

Zbavte se stresu: 8 relaxačních koníčků

Jednoduché způsoby, jak se zbavit únavy a stresu

Jak se zbavit stresu pomocí jednoduchých, ale účinných způsobů? Máte moc pomoci si obnovit svůj emocionální stav.

Léky na cystitidu

Jak se stát dobrou matkou: 7 pravidel pro (ne)ideální mateřství

Protein pro krásu a zdraví: jak si vybrat kolagen?

Jak si vybrat třpytivé mléko na tělo: znalecký posudek

Novorozenecká výživa

Jak pochopit, která receptura je pro novorozence nejlepší z hlediska nutriční hodnoty a přítomnosti prospěšných látek pro jeho zdraví a vývoj: složení konkrétního produktu studujeme společně s odborníkem.

Lymfedém po mastektomii: konzervativní terapie a prevence

Chlorella s probiotiky: Přirozená podpora zdraví

Stresová inkontinence moči u dětí: příčiny, léčba

Stresová inkontinence moči u dětí: možné příčiny. Co dělat, když se u dítěte objeví stresová inkontinence moči?

Vařená kuřecí prsa a libové krekry – právě na tak hubenou stravu při kojení mnohé maminky smutně vzpomíná. Někteří připisují omezení možnosti alergie u dítěte, jiní pravděpodobnosti koliky a další jsou přesvědčeni, že přísnou dietou bude mateřské mléko užitečnější.

READ
Jaký je rozdíl mezi fialkami a violami?

Co se smí a nesmí jíst při kojení novorozence?

Většina lékařů se však shoduje na tom, že strava kojící ženy by měla být stejně pestrá a vyvážená jako v těhotenství: během laktace tělo vyžaduje velké množství různých živin pro matku a dítě. Po porodu tedy nehovoříme o dietě, ale pouze o některých rysech plnohodnotné a pestré stravy. Promluvme si o tom, co můžete a nemůžete jíst při kojení v jednotlivých kategoriích potravin.

Co můžete jíst při kojení?

  • Mléčné a mléčné výrobky. Jsou bohaté na bílkoviny a další látky, které ženské tělo aktivně spotřebuje během laktace, včetně produkce mléka. Složení fermentovaných mléčných výrobků zahrnuje lakto- a bifidobakterie, které jsou nezbytné pro tvorbu trávicího systému dítěte. Ve skutečnosti jsou fermentované mléčné výrobky hlavním zdrojem vápníku, jehož potřeba je u dítěte v prvním roce života velmi vysoká, protože miminko neustále roste! Ve stravě kojící ženy musí být přítomen kefír, fermentované pečené mléko, tvaroh a sýr. A dočasně opustit uzené sýry, jogurty s náplní.
  • Maso (králík, hovězí, krůtí), libové ryby. Jsou zdroji bílkovin nezbytných pro stavbu tkání a buněk, tvorbu protilátek, které chrání tělo před bakteriemi a viry. Tyto produkty obsahují mnoho aminokyselin, které jsou potřebné pro stavbu tělesných buněk, dále železo, vitamíny A, D, které posilují kosti a umožňují dítěti vyhnout se křivici. V rybách je hodně fosforu – hlavního stavebního materiálu všech buněk. Doporučuje se používat vařené, dušené nebo dušené maso a ryby.
  • Zelenina. Květák, brokolice, cuketa, okurky, mrkev, brambory – všechna tato zelenina je při kojení povolena. Za prvé, zelenina je zdrojem rostlinných bílkovin, sacharidů a vlákniny. Ale kromě toho jsou bohaté na vitamíny a minerály. Například zelená zelenina obsahuje kyselinu listovou, která je ve velkém množství potřebná pro aktivní růst a správnou krvetvorbu.
  • Ovoce, bobule – nejdůležitější zdroj sacharidů, rostlinných bílkovin, vlákniny a vitamínů. Jablka jsou přeborníky v obsahu vlákniny, která zlepšuje činnost trávicího traktu, dále jódu, hořčíku a vápníku. Broskve jsou bohaté na vzácné stopové prvky, jako je mangan a měď, které jsou nezbytné pro správný růst miminka. Betakaroten, který je v meruňkách hojný, je nutný pro tvorbu imunity u novorozence. Banány jsou hlavním dodavatelem aminokyseliny tryptofan, která se aktivně spotřebovává během růstu kloubů. A kromě toho, ovoce a bobule jsou prostě chutné, a proto rozveselují kojící matku, což je také velmi důležité.
  • Kaše. Dodávají tělu komplexní sacharidy, které jsou zodpovědné za tvorbu energie, vlákninu, vitamín B (potřebný pro nervový systém), vitamín E (potřebný pro kůži, kosti). Rýže se nedoporučuje, pokud má dítě problémy se stolicí.
  • Vitamínové a minerální komplexy. Při kojení jsou vitamíny a minerály konzumovány vysokou rychlostí a ve velkém množství, takže byste neměli očekávat, že bude možné poskytnout dítěti všechny potřebné mikroživiny pouze prostřednictvím jídla. Aby se snížilo riziko anémie, křivice, opožděného vývoje a dalších důsledků nedostatku vitamínů u dítěte, kojící matka by měla užívat specializované vitamínové komplexy. Například Pregnoton Mama, který obsahuje 15 vitamínů a minerálů a také Omega-3 (podrobné informace o produktu naleznete zde).
READ
Jak dlouho lze mandlové mléko skladovat v lednici?

Jaké potraviny nejsou při kojení povoleny?

Odborníci identifikují řadu produktů, které nelze jíst při kojení ve velkém množství – jejich použití musí být omezeno:

  • Čaj káva. Mají hodně kofeinu, který přechází do mateřského mléka a působí na miminko povzbudivě.
  • Tučné maso, pečivo, uzené maso, sádlo, cibule, česnek. Mění chuť mateřského mléka – miminku se nemusí líbit.
  • Citrusové plody, červené bobule (třešně, jahody, třešně), ořechy, exotické ovoce. Mohou způsobit alergie u dítěte.
  • Čokoláda, soda, fazole, pálivé omáčky, bílé zelí. Tyto produkty mohou vyvolat zvýšenou tvorbu plynu u dítěte, koliku.

Je obtížné sestavit úplný seznam nežádoucích produktů, protože alergie, kolika a náchylnost dítěte k chuti mléka jsou čistě individuální jevy. Jediným způsobem, jak identifikovat problémové jídlo, je tedy pozorování dítěte.

TOTO NENÍ REKLAMA. MATERIÁL BYL PŘIPRAVEN ZA ÚČASTI ODBORNÍKŮ.

Další související články

Leanovič Viktorie Egurbievna

Leanovič Viktorie Egurbievna

Lékařský ředitel společnosti “AKVION”

Pukhov Alexandr Anatolievič

Pukhov Alexandr Anatolievič

Federální lékařský poradce společnosti Akvion Company

Do přípravy materiálů se jako vědečtí odborníci zapojují také specialisté v oblasti medicíny a farmacie.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: