Jaké potraviny rychle pročistí střeva?

Čištění střeva

O střevních potížích nemluví. Nejedná se o nejpůvabnější část našeho těla, i když je velmi důležitá, protože na jeho zdraví závisí zdraví celého těla. Existuje názor, že všechny nemoci mají původ ve střevech. A to není jen záležitost banální dysbakteriózy. Skutečný problém je skryt hlouběji.

Obsah

  1. Vše, co potřebujete vědět o střevech
  2. Jak a proč čistit střeva
  3. Top 9 produktů na čištění tlustého střeva
  4. Tyto a další užitečné čisticí prostředky také obsahují:

Vše, co potřebujete vědět o střevech

Střevo je součástí trávicího traktu. V těle funguje jako čerpací stanice: zajišťuje trávení potravy a vstřebávání živin. Střevo se skládá z následujících segmentů:

  1. 1 Tenké střevo – její délka je 5 – 7 m a v ní jsou duodenum, hubená и ileum. Nachází se mezi žaludkem a tlustým střevem a zajišťuje trávení.
  2. 2 Tolstoj – její délka dosahuje 1,5 – 2 m. Obsahuje slepý, dvojtečka, konečník, které jsou zase rozděleny do několika oddělení. Jeho úkolem je absorbovat vodu a vytvářet kaly z „výrobního odpadu“.

U člověka, který se správně stravuje a vede zdravý životní styl, funguje trávicí systém jako hodiny a to vše proto, že břišní svaly provádějí jakousi masáž střev a pomáhají jím pohybovat potravou.

Sedavý životní styl a špatná výživa zase vedou k jeho ucpávání, a tím ucpává celé tělo. Vše se děje následovně: když se zbytky potravy dostanou do tlustého střeva, vytlačí se z něj voda a zanechá za sebou kaši nestravitelných bakterií, vlákniny, žlučových kyselin a buněk, které se oddělily od střevních stěn. V ideálním případě by se měli pohybovat dále směrem k „výjezdu“. Ale pokud gastrointestinální trakt nefunguje dobře, výsledná kaše se zadrží a znovu se vstřebá do těla.

Pro srovnání, zdravé tlusté střevo eliminuje odpad během 6 až 18 hodin po posledním jídle. Dokládají to 2–3 úkony defekace denně [1].

Mimochodem, trávením potravy funkce střeva nekončí. On:

  • Zodpovědný za silnou imunitu – asi 70 % buněk, které tvoří náš imunitní systém, se nachází ve střevních stěnách [2].
  • Podporuje tvorbu zdravé mikroflóry. Dutinu obývají prospěšné bakterie a mikroorganismy (laktobakterie, bifidobakterie, někdy i E. coli). Někdy se k nim mohou přidat stafylokoky, které se do střev dostanou například s kontaminovanou potravou, ale pokud systém funguje bez poruch, nezpůsobí velké potíže a budou brzy zničeny.
  • Podílí se na syntéze vitamínů B a K.
READ
Jaké jsou sezónní květiny na podzim?

Studie v Kanadě zjistila, že střevo je třetím nejčastějším místem pro vývoj rakovinných buněk a rakovina střev je druhou příčinou úmrtí v této zemi [1]. Nejzajímavější je, že podle vědců se tomu dá předejít.

Faktem je, že bifidobakterie jsou schopny dlouhodobě neutralizovat poškození primárních rakovinných buněk [3], a to i přesto, že je neuvěřitelně obtížné je v počáteční fázi rozpoznat, a to i všemi prostředky moderní medicíny. Ano, o to nikdo neusiluje, protože zdravé tělo se chrání samo.

Laktobacily zabraňují rozvoji alergických reakcí a člověk sám o své citlivosti na určité produkty nemusí ani vědět – „domorodí obyvatelé střev“ řeší problémy ještě dříve, než se objeví, čímž minimalizují riziko. Oba mikroorganismy umírají na antibiotika a nezdravé jídlo.

Jak a proč čistit střeva

Pokaždé, když si člověk dá doušek z plastové láhve nebo plechovky, znečišťuje si střeva. Stává se to i při používání nekvalitní kosmetiky (rtěnky, lesky na rty a dokonce i pleťové vody), a dokonce i při chůzi. Znečištěný vzduch také umožňuje pronikání toxinů do těla [4], které se hromadí a zhoršují zdraví člověka.

Výsledkem je, že dříve nebo později začne pozorovat první příznaky v podobě břišních potíží, zvýšené únavy, deprese a kožních problémů.

Pravidelná očista střev zase pomáhá:

  • zklidnění, zvýšení odolnosti vůči stresu;
  • zlepšení kvality spánku;
  • zlepšení dechu a tělesného pachu;
  • ztráta nadváhy, která se zvýší v kombinaci s fyzickou aktivitou;
  • vymizení akné a abscesů [5].

Pozor na svá střeva byste měli dávat, pokud trpíte častým nachlazením, infekčními onemocněními urogenitálního systému, vaginálními infekcemi (soor, kolpitida, vaginitida, herpes), častými břišními kolikami nebo plísněmi na nohou [1].

O nutnosti očisty střev hovoří nejen vyznavači zdravého životního stylu, ale i zdravotníci. Ve zdech jejich ústavů nebo ve specializovaných sanatoriích vše probíhá ve 3–5 procedurách s odstupem 1–2 dnů s využitím tlusté hydroterapie. V tomto případě se používá zařízení, pomocí kterého se orgán promyje roztoky. Je pravda, že se k metodě uchýlí pouze v případě silné zácpy.

Jediný způsob, jak očistit svou „vlastní benzínku“ bez toho, je naplánovat si jídelníček tak, že do něj zařadíte určité potraviny.

READ
Musím sbírat jablka z brambor?

Top 9 produktů na čištění tlustého střeva

Voda a vláknina jsou základem zdravé výživy. Ten funguje jako kartáč, který smete fekální kameny ze stěn střev a současně stimuluje vlnovité svalové kontrakce a peristaltiku. V důsledku toho se zkracuje doba průchodu potravy a odstranění natrávených látek a zlepšuje se trávení. Vláknina má navíc schopnost zadržovat vlhkost v tlustém střevě, čímž změkčuje stolici a usnadňuje její snadné vylučování [1] .

Tělo se skládá ze 70 % z tekutiny a její zásoby se ztrácejí během fyzické aktivity, vysokých tělesných nebo okolních teplot a konzumace masa nebo soli ve velkém množství. Doplnit je můžete dodržováním pitné diety. Doporučené denní množství vody za den lze snadno vypočítat pomocí vzorce, kde je to polovina hmotnosti v uncích [1].To znamená, že pokud vážíte 55 kg, musíte vypít 8 sklenic (nebo 2 litry). Kromě toho je lepší brát vodu pokojové teploty, i když v případě potřeby ji lze nahradit zeleným čajem a šťávami [6].

Tyto a další užitečné čisticí prostředky také obsahují:

  • Čerstvá zelenina a ovoce, které jsou zásobárnou vitamínů a mikroelementů. zdroj vlákniny. Dříve se věřilo, že tělo by mělo přijmout 20–35 gramů. této látky denně, ačkoli moderní odborníci na výživu trvají na tom, že stačí 10 gramů. Tohoto minima však lze dosáhnout konzumací těchto potravin 5x až 6x denně. Důraz by měl být kladen na zelí, řepu, citrusové plody, jablka, meruňky a švestky.
  • Jogurt, kefír, fermentované mléčné výrobky. Obsahují probiotika – to jsou bakterie podobné těm, které už osídlují střeva. – obsahují prebiotika – vlákninu, která poskytují potravu prospěšným bakteriím a pomáhají zvyšovat jejich počet. – obsahuje obrovské množství chlorofylu, který nejen čistí střeva, ale také pomáhá zklidňovat a hojit poškozené tkáně trávicího traktu. Díky němu také tělo dostává více kyslíku a snadněji odstraňuje toxiny a výkaly [1]. Pravidelná, ale mírná konzumace spiruliny může pomoci zmírnit zácpu, syndrom dráždivého tračníku a pomalou peristaltiku [5].
  • Rostlinné oleje – obsahují mastné kyseliny, které promašťují a vyživují střevní stěny a usnadňují rychlý průchod kaše přes ně. Navíc přeměňují nerozpustnou vlákninu na lehce stravitelnou.
  • Semena fenyklu – nejen že odstraňuje plynatost, ale také zabraňuje hromadění hlenu. čaj – zmírňuje nepříjemné příznaky poruchy, odstraňuje nadýmání. Zázvor a oregano mají podobné vlastnosti. [2,8]. – obsahuje obrovské množství látek, které mají protizánětlivé vlastnosti a také podporují tvorbu glutathionu. Je to antioxidant, který neutralizuje toxiny [7] . – obsahuje allicin, silný imunitní stimulant. Přípravek se nazývá přírodní antibiotikum, které zároveň zlepšuje peristaltiku a působí také jako diuretikum, přičemž současně vyplavuje škodlivé látky [4].
READ
Měli byste žvýkat semínka melounu?

Vzhledem k vysoké účinnosti těchto přípravků se nedoporučuje častá konzumace ve velkém množství. Hlavní věcí je upravit svůj jídelníček a věnovat zvláštní pozornost zdravým potravinám. Poté, během několika měsíců, bude možné zaznamenat zlepšení zdraví obecně, a zejména trávení.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: