Jaké sladkosti netloustnou?

Během diety je třeba zapomenout na kynuté pečivo a pečivo se smetanovou a máslovou náplní. Taková lahodnost brzdí proces trávení, způsobuje fermentaci ve střevech (rychlost hubnutí závisí na bezproblémovém fungování střev) a obsahuje velké procento tuku.

Pokud si chcete osladit svůj dietní život, věnujte pozornost především obsahu tuku ve výrobku a až poté obsahu kalorií. Kalorie lze snadno spálit fyzickou aktivitou, ale tuku, který se v tlustých vrstvách usazuje kolem vnitřních orgánů, se tak snadno a rychle nezbavíte.

Pamatujte, že i ty nejníže kalorické sladkosti snědené v noci nezůstanou beze stopy a ovlivní vaši postavu. V noci tělo odpočívá a nepotřebuje mnoho energie. Všechny přijaté kalorie si schová do boků a pasu. Pokud máte chuť na něco sladkého, udělejte si před spaním bylinkový čaj s medem.

Obsah

  1. Pravidla “sladkého života”
  2. Cukr je prospěšný
  3. Marmeláda
  4. Čokoláda
  5. Zephyr
  6. Sladkosti ze sušeného ovoce

Pravidla “sladkého života”

Sladkosti nejsou nepřítelem zdraví a ne balastu. Jsou nezbytné pro produkci endorfinů, stejných „hormonů potěšení“. Jedinou otázkou je, co, v jakém množství a v jakou denní dobu jíst.
Kalorie ze sladkostí by neměly přesáhnout 10 % vaší denní hodnoty.

Vyhněte se umělým sladidlům, protože mohou zvýšit chuť na cukr.

K snídani můžete jíst jen sladkosti. To vám dodá energii na celý den navíc. A kalorie přijaté ze sladkostí stihnou za den spotřebovat.

Sladkosti si můžete dovolit jen párkrát týdně (i když jsou nízkokalorické).

Pokud máte v neplánované dny opravdu chuť na něco sladkého, bylo by nejlepší sníst kousek hořké čokolády, nepřidá vám kalorie navíc a neuloží se jako tuk.

Pro přípravu domácího pečiva nahraďte pšeničnou mouku moukou z lněných semínek. Lněná mouka má mnohem méně kalorií a vláknina, kterou obsahuje, utlumí pocit hladu.

Cukr je prospěšný

Jaké jsou tedy sladkosti s nejnižším obsahem kalorií? Na prvním místě jsou marshmallows a marmeláda. Proskurník neobsahuje prakticky žádný tuk a je bohatý na sacharidy, fosfor a železo. A marmeláda obsahuje hodně pektinu, který má pozitivní vliv na činnost slinivky břišní. Obsahem pektinu se turecký med, džemy a marshmallow blíží marmeládám.

READ
Kolik stojí květina Araucaria?

Nemáte rádi chuť marmelády z obchodu? Pak si ho připravte doma. Budete potřebovat 1 kg pomerančů, 2 citrony, 2,5 kg cukru a 3 litry vody. Ovoce důkladně omyjte, osušte a nakrájejte na tenké plátky do hlubokého hrnku. Šťáva by měla vytéct. Odstraňte semínka, nakrájejte dužinu a oloupejte. Přidejte studenou vodu a nechte 24 hodin.

Bezpečná konzervovaná zelenina a ovoce. Infografika

Poté nalijte celou hmotu do hrnce, přikryjte pokličkou, položte na mírný oheň a po varu na středním ohni vařte 1,5 hodiny. Kůrky by měly důkladně změknout. Nyní směs přetřete přes cedník, přidejte cukr a poté vařte do měkka. Hotovou marmeládu nalijte do sklenic a zakryjte silným papírem. V této podobě bude uložena minimálně rok. Jen si představte, jak zdravé a chutné budou čajové dýchánky s domácí marmeládou.

Na druhém místě jsou sušené plody – potlačují chuť k jídlu a udělají pořádek v gastrointestinálním traktu. Stačí sníst jen pár kousků sušených švestek nebo sušených meruněk, abyste pocítili příjemné změny v těle.

Na třetím místě v seznamu nízkokalorických sladkostí jsou med a chalva. Někdo namítne, že tyto produkty jsou poměrně kalorické, ale jejich přínosy pro tělo a postavu převyšují nevýhody obsahu kalorií. Med čistí játra, posiluje imunitní systém a napomáhá trávení. Jste zvyklí pít sladkou kávu? Nahraďte cukr medem a hned na sobě pocítíte změnu. Přírodní chalva obsahuje spoustu slunečnicových semen a medu – to vše je užitečné pro trávení a celkový tón.

Svůj „sladký“ hlad zaženete ovocem, ale ne sladkým (jablka, kiwi, hrozny a grapefruity). Ostatní ovoce lze sníst nejvýše 200 g denně. Vyzkoušejte ovocné pěny, saláty, želé a tvarohové dezerty. Pamatujte, že vysoce kalorická jídla ve skutečnosti nejsou tak špatná jako tučná jídla. Pořád se můžete zbavit kalorií správným zatížením těla v posilovně. Ale zbavit se tuku, který se usazuje na vnitřních orgánech a ukládá se na těle v záhybech, není tak snadné.

Pamatujte, že i při dietě můžete jíst sladkosti, hlavní věcí je vědět, které a v jakou denní dobu.

Všeobecně se uznává, že sladkosti tělu škodí, zvláště jsou-li konzumovány v nadměrném množství. Ale to není vždy pravda. Ve skutečnosti si můžete dopřát něco lahodného, ​​i když si hlídáte své zdraví nebo se chcete zbavit přebytečných centimetrů na bocích. Nabízíme vám 4 nejlepší lahůdky, které můžete jíst, i když držíte dietu, dát svým dětem a nestarat se o „špatné“ následky.

READ
Jak dlouho byste měli vařit houby po nasbírání?

Marmeláda

Marmeláda je pochoutka, která se skládá z 90 % pektinů extrahovaných z ovoce. Tuto sladkost najdete v každém obchodě minimálně v 10 variantách, ale stále je lepší si ji vyrobit sami. Bohužel marmeláda prodávaná v supermarketech často nemá s opravdovou želé pochoutkou společného vůbec nic.

Například vyrobit domácí malinovou marmeládu je stejně snadné jako loupání hrušek. Ukazuje se mega chutné a bez zahušťovadel, barviv a dalších „chemikálií“. Potřebujete k tomu maliny (nicméně můžete si vzít jakékoli bobule, které máte rádi), cukr a pár lžic vody. Vařte bobule, dokud nezměknou, vychladnou a rozdrťte přes síto. Do pyré přidejte cukr a vodu a na mírném ohni vařte 30-40 minut. Nalijeme do formiček, vychladíme a dáme do lednice ztuhnout. Při podávání obalujeme v cukru nebo moučkovém cukru.

Ovocná marmeláda není o nic méně chutná než marmeláda z bobulí a želé z citronu a zázvoru opravdu osloví milovníky citrusových plodů. Chuť marmelády je velmi jasná, sladkokyselá, s pikantním, pálivým tónem zázvoru. a vůně je prostě šílená (v tom dobrém slova smyslu)!

K výrobě této marmelády tedy budete potřebovat citron, kousek zázvoru, hnědý cukr, vodu, trochu vanilky a lžíci přírodního zahušťovadla – agar-agaru. Citron a zázvor oloupeme a nakrájíme nadrobno. Smíchejte cukr s vodou, dokud se úplně nerozpustí, přidejte citron a zázvor, po varu pár minut povařte. Přidejte vanilku, přeceďte přes sítko a smíchejte s agar-agarem. Posuďte, nalijte do formiček a do lednice. Připraveno!

Čokoláda

Odborníci na výživu neustále diskutují o tom, zda je čokoláda dietní produkt. A můžeme s jistotou říci: ano a znovu ano, samozřejmě. S jedním dodatkem: pokud to nepřeženete a sníte pár kousků hořké čokolády denně. Při dodržení těchto dvou pravidel uvidíte, že čokoláda vám nepřidá gramy navíc, ale bude mít pozitivní vliv na váš organismus. Hořká čokoláda prodlužuje mládí a účinně bojuje se změnami pleti souvisejícími s věkem. A kousek čokolády vám zlepší náladu a dodá energii na dlouhou dobu.

Aby byla čokoláda plně zdravá a „správná“, neměla by obsahovat cukr (jeho minimální obsah je přípustný). Ideální variantou je 95 % kakaa a 5 % cukru. Dnes dokonce najdete hořkou čokoládu zcela bez cukru (například se stévií).

READ
Proč nemůžete fotit blesky?

Bohužel najít vysoce kvalitní čokoládu není tak snadné, ale existuje cesta ven: vždy si ji můžete vyrobit sami. K tomu potřebujeme kakaový prášek, sušené mléko, cukr, vodu a máslo. Z vody a cukru uvaříme sirup, přidáme suché ingredience a vše rychle promícháme. Přidejte máslo, vše dobře promíchejte – a čokoláda je hotová! Trochu vychladíme, nalijeme do formiček a dáme do lednice. Jako kulinářský experiment může být máslo známé jako kokosové máslo nebo ghí.

Chcete-li vyrobit skutečnou hořkou čokoládu, vezměte máslo, kakaový prášek a trochu cukru. Čokoláda bude mít bohatou chuť a ušlechtilou hořkou dochuť. Ve vodní lázni rozpustíme máslo, přidáme cukr a mícháme, dokud se cukr úplně nerozpustí. Poté je potřeba přidat kakao, vše promíchat, čokoládovou směs nalít do formiček a do lednice. Všechno je nerealisticky jednoduché. Užívat si!

Zephyr

Možná jsou marshmallows nesporným vůdcem na seznamu „schválených odborníky na výživu“. Dobrou zprávou je, že v marshmallow není ani unce tuku. Špatnou zprávou je, že ten z obchodu obsahuje příliš mnoho cukru. Co dělat? Buď ho jezte v omezeném množství (jako všechno, i zdravé sladkosti), nebo si ho uvařte doma. Nabízíme vynikající recept na výrobu domácích marshmallow.

A pokud dodržujete proteinovou dietu, připravte si marshmallow podle Dukana. K tomu budete potřebovat želatinu, nízkotučný tvaroh, odstředěné mléko a sladidlo. Podrobný recept na výrobu domácích marshmallow podle Dukana je zde.

Sladkosti ze sušeného ovoce

Pokud nejste připraveni vzdát se sladkostí, pečiva a dortů, věnujte pozornost receptům na veganské sladkosti. Všechny veganské dezerty jsou zpravidla ze sušeného ovoce, ořechů a zdravých tuků (například kokosový olej), takže vaší postavě ani zdraví vašeho těla rozhodně neuškodí.

Nabízíme 3 recepty na takové sladkosti:

Chladivý dezert z rozinek, sušených švestek, sušených meruněk a vlašských ořechů s přídavkem strouhanky. Můžete vytvářet malé bonbony nebo můžete vytvářet zdravé tyčinky. Podrobný recept na dezert Yachminush je zde >>>

  • Bonbóny pro dodání síly a energie „Recharge“

Určitě jste nejednou zažili ten pocit, kdy vás uprostřed pracovního nebo školního dne opouštějí síly a vy si určitě chcete dát něco sladkého. Speciálně pro tyto příležitosti si připravte bonbóny „Recharge“. Jsme si jisti, že nebudete litovat. Podrobný recept na dobíjení bonbonů je zde >>>

READ
Jak dlouho byste měli péct nové brambory v troubě?

Další možností pro jednoduché bonbóny vyrobené z čokolády, vlašských ořechů, arašídů, sušených meruněk a sezamu. Zdravé tuky a sacharidy vás nenechají lhostejnými a nechají vaši postavu takovou, jaká je. Podrobný recept na zdravé cukroví je zde >>>

Tento materiál je chráněn autorským právem. Kopírování materiálů stránek je povoleno pouze s odkazem na zdroj.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: