Jaký je hlavní vitamín v hrušce?

V tabulce je uveden obsah živin (kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů a minerálních látek) na 100 gramů jedlé části.

Živina Číslo Norma** % normy ve 100 g % normy ve 100 kcal 100% normální
Kalorická hodnota 47 kCal 1684 kCal 2.8% 6% 3583 g
Proteiny 0.4 g 76 g 0.5% 1.1% 19000 g
Tuky 0.3 g 56 g 0.5% 1.1% 18667 g
Sacharidy 10.3 g 219 g 4.7% 10% 2126 g
Organické kyseliny 0.5 g ~
Dietní vlákna 2.8 g 20 g 14% 29.8% 714 g
Voda 85 g 2273 g 3.7% 7.9% 2674 g
Ash 0.7 g ~
Vitamíny
Vitamín A, RE 2 μg 900 μg 0.2% 0.4% 45000 g
beta karoten 0.01 mg 5 mg 0.2% 0.4% 50000 g
Vitamín B1, thiamin 0.02 mg 1.5 mg 1.3% 2.8% 7500 g
Vitamín B2, riboflavin 0.03 mg 1.8 mg 1.7% 3.6% 6000 g
Vitamín B4, cholin 5.1 mg 500 mg 1% 2.1% 9804 g
Vitamin B5, pantotenik 0.05 mg 5 mg 1% 2.1% 10000 g
Vitamín B6, pyridoxin 0.03 mg 2 mg 1.5% 3.2% 6667 g
Vitamín B9, folát 2 μg 400 μg 0.5% 1.1% 20000 g
Vitamín C, askorbová 5 mg 90 mg 5.6% 11.9% 1800 g
Vitamin E, alfa tokoferol, TE 0.4 mg 15 mg 2.7% 5.7% 3750 g
Vitamín H, biotin 0.1 μg 50 μg 0.2% 0.4% 50000 g
Vitamin K, fylochinon 4.5 μg 120 μg 3.8% 8.1% 2667 g
Vitamín PP, NE 0.2 mg 20 mg 1% 2.1% 10000 g
Niacin 0.1 mg ~
Macronutrienty
Draslík, K 155 mg 2500 mg 6.2% 13.2% 1613 g
Vápník, Ca 19 mg 1000 mg 1.9% 4% 5263 g
Křemík, Si 6 mg 30 mg 20% 42.6% 500 g
Hořčík, Mg 12 mg 400 mg 3% 6.4% 3333 g
Sodík, Na 14 mg 1300 mg 1.1% 2.3% 9286 g
Síra, S 6 mg 1000 mg 0.6% 1.3% 16667 g
Fosfor, P 16 mg 800 mg 2% 4.3% 5000 g
Chlor, Cl 1 mg 2300 mg 230000 g
Stopové prvky
Hliník, Al 110 μg ~
Bor, B 130 μg ~
Vanad, V 5 μg ~
Železo, Fe 2.3 mg 18 mg 12.8% 27.2% 783 g
Jód, I 1 μg 150 μg 0.7% 1.5% 15000 g
kobalt, spol 10 μg 10 μg 100% 212.8% 100 g
Lithium, Li 3 μg ~
Mangan, Mn 0.065 mg 2 mg 3.3% 7% 3077 g
Měď, Cu 120 μg 1000 μg 12% 25.5% 833 g
Molybden, Mo 5 μg 70 μg 7.1% 15.1% 1400 g
Nikl, Ni 17 μg ~
Rubidium, Rb 44 μg ~
Selen, Se 0.1 μg 55 μg 0.2% 0.4% 55000 g
Stroncium, Sr 69 μg ~
Fluor, F 10 μg 4000 μg 0.3% 0.6% 40000 g
Chrome, Cr 1.8 μg 50 μg 3.6% 7.7% 2778 g
Zinek, Zn 0.19 mg 12 mg 1.6% 3.4% 6316 g
Zirkonium, Zr 4.4 μg ~
Stravitelné sacharidy
Škrob a dextriny 0.5 g ~
Mono- a disacharidy (cukry) 9.8 g ~
Glukóza (dextróza) 1.8 g ~
Sacharóza 2 g ~
Fruktóza 5.2 g ~
Základní aminokyseliny 0.167 g ~
Arginin * 0.021 g ~
Valine 0.025 g ~
Histidin * 0.009 g ~
Isoleucin 0.025 g ~
Leucin 0.023 g ~
Lysin 0.025 g ~
Metionin 0.005 g ~
Methionin + Cystein 0.01 g ~
Treonin 0.028 g ~
Tryptofan 0.005 g ~
Fenylalanin 0.031 g ~
Fenylalanin + tyrosin 0.04 g ~
Vyměnitelné aminokyseliny 0.257 g ~
Alanin 0.014 g ~
Kyselina asparagová 0.14 g ~
Glycin 0.008 g ~
Kyselina glutamová 0.027 g ~
Prolin 0.007 g ~
serin 0.016 g ~
Tyrosin 0.012 g ~
Cystein 0.003 g ~
Nasycené mastné kyseliny 0.022 g max. 18.7 г
Polynenasycené mastné kyseliny
Omega-3 mastné kyseliny 0.001 g od 0.9 do 3.7 0.1% 0.2%
Omega-6 mastné kyseliny 0.093 g od 4.7 do 16.8 2% 4.3%
READ
Jak dlouho trvá rozmrazování řízků v mikrovlnné troubě?

Energetická hodnota Hruška je 47 kcal.

  • Kus = 135 g (63.5 kcal)

Hlavní zdroj: Skurikhin I.M. atd. Chemické složení potravin. Více.

** Tato tabulka ukazuje průměrné normy vitamínů a minerálů pro dospělého. Pokud chcete znát normy na základě vašeho pohlaví, věku a dalších faktorů, pak použijte aplikaci Moje zdravá strava.

Obsah

  1. Produktová kalkulačka
  2. Kalorická analýza produktu
  3. Užitečné vlastnosti hrušek
  4. Jaké vitamíny obsahují hrušky?
  5. Chemické složení ovoce
  6. Sušená hruška
  7. Jak uložit
  8. Jak sušit
  9. Hruška se zasekává
  10. Hrušková povidla
  11. Příprava:
  12. Hruška kompot
  13. Příprava:
  14. Hruška šťáva

Produktová kalkulačka

Většina potravin nemůže obsahovat celou škálu vitamínů a minerálů. Proto je důležité jíst různé potraviny, které uspokojí potřeby těla na vitamíny a minerály.

Kalorická analýza produktu

Poměr bílkovin, tuků a sacharidů:

Znáte-li podíl bílkovin, tuků a sacharidů na kalorickém obsahu, můžete pochopit, jak produkt nebo strava splňuje standardy zdravé výživy nebo požadavky konkrétní stravy. Například americké a ruské ministerstvo zdravotnictví doporučují 10–12 % kalorií z bílkovin, 30 % z tuků a 58–60 % ze sacharidů. Atkinsova dieta doporučuje nízký příjem sacharidů, i když jiné diety se zaměřují na nízký příjem tuků.

Pokud je vydáno více energie, než je dodáno, tělo začne využívat tukové zásoby a tělesná hmotnost klesá.

Získejte více informací a uskutečněte to s naším bezplatným online kurzem.

Zjistěte svůj dodatečný výdej kalorií na trénink a získejte podrobná doporučení zcela zdarma.

Hruška bohaté na vitamíny a minerály jako: křemík – 20%, železo – 12,8%, kobalt – 100%, měď – 12%

  • Silikon je obsažena jako strukturální složka ve složení glykosaminoglykanů a stimuluje syntézu kolagenu.
  • Železo je součástí bílkovin různých funkcí, včetně enzymů. Podílí se na transportu elektronů, kyslíku, zajišťuje vznik redoxních reakcí a aktivaci peroxidace. Nedostatečná konzumace vede k hypochromní anémii, deficitu myoglobinu atonii kosterního svalstva, zvýšené únavě, myokardiopatii, atrofické gastritidě.
  • Kobalt je součástí vitaminu B12. Aktivuje enzymy metabolismu mastných kyselin a metabolismu kyseliny listové.
  • Měď je součástí enzymů, které mají redoxní aktivitu a podílejí se na metabolismu železa, stimuluje vstřebávání bílkovin a sacharidů. Podílí se na procesech zásobování tkání lidského těla kyslíkem. Nedostatek se projevuje porušením tvorby kardiovaskulárního systému a kostry, rozvojem dysplazie pojivové tkáně.
READ
Proč v Americe vyhynuli koně?

Kompletního průvodce nejzdravějšími potravinami najdete v aplikaci Moje zdravá strava.

Energetická hodnota nebo kalorie je množství energie uvolněné v lidském těle z potravy při trávení. Energetická hodnota produktu se měří v kilokaloriích (kcal) nebo kilojoulech (kJ) na 100 gramů. produkt. Kilokalorie, která se používá k měření energetického obsahu potravin, je také známá jako „potravinová kalorie“, takže předpona kilo se často vynechává, když se odkazuje na kalorie v (kilo)kaloriích. Podrobné tabulky energetické hodnoty ruských výrobků si můžete prohlédnout zde.

Nutriční fakta – obsah sacharidů, tuků a bílkovin ve výrobku.

Nutriční hodnota potravinářského výrobku – soubor vlastností potravinářského výrobku, za jehož přítomnosti jsou uspokojeny fyziologické potřeby člověka v potřebných látkách a energii.

Vitamíny, organické látky potřebné v malých množstvích ve stravě jak lidí, tak většiny obratlovců. Syntéza vitamínů je obvykle prováděna rostlinami, nikoli zvířaty. Denní lidská potřeba vitamínů je pouze několik miligramů nebo mikrogramů. Na rozdíl od anorganických látek se vitamíny ničí silným zahřátím. Mnoho vitamínů je nestabilních a „ztrácejí se“ během přípravy nebo zpracování jídla.

Vypočítává poměr kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů a také vitamínů a minerálů v závislosti na pohlaví, věku, hmotnosti a úrovni fyzické aktivity.

Kalkulačka ideální hmotnosti, index tělesné hmotnosti, výpočet koridoru kalorií, doporučení pro snížení, akční plán.

Index tělesné hmotnosti (BMI, BMI) je hodnota, která umožňuje posoudit míru souladu mezi hmotností člověka a jeho výškou, a tím nepřímo posoudit, zda je hmotnost nedostatečná, normální nebo nadváha.

Potravinová kalkulačka vám umožní snadno vidět klady a zápory produktu a pomůže vám vytvořit zcela vyvážený jídelníček.

Hrušky

Hruška je nejen chutné a šťavnaté ovoce, ale také velmi zdravé. Kromě toho je hruška výborným antidepresivem a dietním produktem.

Hrušky lze konzumovat jak syrové a pečené, tak sušené a sušené. Současně jsou všechny prospěšné vlastnosti hrušky dokonale zachovány.

Užitečné vlastnosti hrušek

Výhody hrušek

Hrušky se odpradávna používaly jako přírodní léčiva: pomocí odvaru z hrušek bojovaly proti vysoké horečce, poruchám trávení a nemocem průdušek.

Pojďme zjistit, pro jaké nemoci je hruška užitečná:

Pro onemocnění močového systému;

Při zažívacích potížích;

Při častých bolestech hlavy a závratích.

READ
Jaké zelené hnojení roste na hlinité půdě?

Vzhledem k bohatému obsahu vitamínů a silic se hrušky jedí při infekcích.

Hrušky pomáhají pokožce vypadat jemně a hladce. Zároveň ho můžete nejen jíst, ale také si z něj vyrobit domácí kosmetické masky, které nebudou o nic horší než drahé z obchodu.

Hrušky mohou jíst téměř všichni lidé, včetně dětí a starších lidí, stejně jako lidé s cukrovkou. Těhotným ženám se také doporučuje jíst hrušky, protože obsahují kyselinu listovou, která je nezbytná pro normální vývoj plodu.

Osobám s exacerbací gastritidy, kolitidy, střevních onemocnění nebo vážných nervových poruch ve stáří se doporučuje konzumovat hrušky opatrně nebo se jim úplně vyhnout.

Jaké vitamíny obsahují hrušky?

Proč je hruška považována za zdravé ovoce? Co přesně je v něm užitečné? Díky různým studiím byly prokázány obrovské výhody hrušek.

Obsahuje velké množství pektinu, vlákniny, éterických olejů, rychlých sacharidů a mnoho vitamínů a minerálů. A zároveň velmi málo kalorií.

Vitamíny obsažené v hrušce:

Vysoký obsah draslíku – pomáhá normalizovat vodní rovnováhu těla, posiluje srdce a kostní tkáň.

Obsah železa – pomáhá normalizovat hladinu hemoglobinu v krvi.

Zinek je nezbytný pro dobrou tvorbu mužských hormonů a boj s prostatou.

Vitamin B – pomáhá omlazovat pokožku, činí ji jemnou a sametovou, bojuje proti dermatitidě a ekzému a také pomáhá při gastrointestinálních potížích.

Vitamin P (rutin) – pomáhá předcházet křečovým žilám, zvyšuje propustnost kapilár. Jeho kvantitativní obsah lze určit podle barvy dužiny hrušek, čím je tmavší, tím více rutinu obsahuje.

Karoten – pomáhá zachovat zrak.

Vitamin E – posiluje vlasy a nehty.

Vitamin C – pomáhá posilovat imunitní systém a pomáhá v boji proti virovým infekcím.

Organické kyseliny – napomáhají činnosti jater a ledvin.

Hrušky je vhodné jíst odděleně od ostatních potravin, s přibližným rozdílem dvou hodin. Hrušky je dobré jíst k odpolední svačině nebo pár hodin po snídani.

Pokud máte rádi neustálé mlsání, pak vám hruška může skvěle nahradit nezdravé sladkosti, chipsy a semínka. Hrušku byste neměli jíst nalačno, ani ji hned zapít vodou nebo jíst těžké jídlo. To vše vytvoří další stres na trávicí systém.

Minerály a vitamíny v hrušce pomohou doplnit nedostatek esenciálních látek v těle a výrazně zlepší vaše zdraví a vzhled.

READ
Jaké jsou kořeny pýru?
Minerály na 100 gramů produktu Obsah
Draslík 155 mg
Vápník 19 mg
Fosfor 16 mg
Sodík 14 mg
Hořčík 12 mg
Síra 6 mg
Silikon 6 mg
Železo 2,3 mg

Chemické složení ovoce

Hruška má vyvážený obsah bílkovin, tuků a sacharidů.

100 gramů tohoto ovoce obsahuje 85 g vody, 10,3 g sacharidů, 0,4 g bílkovin, 0,3 g tuku, 47 kcal. Hrušky obsahují vlákninu, sacharózu, fruktózu a organické kyseliny. Kvantitativní nutriční obsah se může mírně lišit v závislosti na odrůdě a délce skladování.

Sušená hruška

Hrušky můžete jíst v sušené formě, ale její užitečnost se vůbec nesníží.

Jak víte, sušené ovoce má schopnost odstraňovat těžké kovy a toxiny z těla. Proto je vhodné je používat při poruchách trávení a onemocněních trávicího traktu.

Jak uložit

Hrušky mají tendenci se rychle kazit, protože obsahují velké množství ethylenu. Při správném skladování ale mohou vydržet mnohem déle, při zachování vzhledu a obsahu vitamínů.

Při nákupu hrušek nebo sklizni vlastních je nutné je ihned umýt, utřít do sucha, vložit do papírových sáčků a dát do lednice.

Jak sušit

V současné době je v prodeji mnoho elektrických spotřebičů, které výrazně zjednodušují práci v domácnosti, mezi nimi můžeme zaznamenat elektrickou sušičku, která bez zvláštních problémů a dovedností usuší jakékoli ovoce.

Pokud ale takové zařízení doma nemáte, můžete hrušky sušit v troubě – k tomu nakrájejte ovoce na plátky, vložte je na pár minut do vroucí vody a položte na pečicí papír, vložte v troubě po dobu 4-6 hodin při teplotě 60 stupňů, je lepší trochu otevřít dvířka trouby.

Sušené hrušky můžete vyrobit i v mikrovlnné troubě – vložíte je na pár minut a nastavíte teplotu na střední. S touto metodou však musíte být opatrní, protože mikrovlny fungují jinak a nemusíte vždy získat dokonalou sušenou hrušku.

I z hrušek se dá vyrobit spousta chutných a zdravých věcí a dají se skladovat velmi dlouho, například marmeláda, džem, kompot, šťáva, hruškové pyré.

Jednoduché, ale velmi chutné hruškové recepty

Hruška se zasekává

K přípravě budete potřebovat:

1 kg čerstvých hrušek

Sklenice cukru 3

Hrušky omyjeme, oloupeme a zbavíme jádřinců, nakrájíme na malé plátky. Vložte do velkého hrnce, přidejte cukr a skořici a nechte 10-15 minut odležet. Poté, co hruška dá šťávu, postavte ji na sporák a vařte 15-20 minut. Hruškový džem je připraven. Ihned nalijte do připravených sklenic a uzavřete víčky.

READ
Jak dlouho vydrží čerstvý hloh?

Aby se plátky nepřevařily a nezměnily se v pyré, ale zůstaly neporušené, musíte použít tvrdé odrůdy hrušek.

Hrušková povidla

Na hruškový džem budete potřebovat:

Můžete použít pouze jednu odrůdu hrušek, pokud smícháte různé odrůdy, bude džem nerovnoměrný.

Příprava:

Každou hrušku nakrájejte na 4 části, odstraňte jádro;

Vložte plátky do hrnce, přidejte vodu;

Vařte 30-35 minut, dokud hrušky nezměknou;

Odstraňte z tepla, nechte vychladnout;

Vyjměte plátky a jemně nasekejte pomocí mixéru, mixéru nebo mlýnku na maso;

Výsledné pyré nalijte zpět do pánve s vodou, ve které se předtím vařily;

Vařte na mírném ohni 30-40 minut;

Horký džem nalijte do sklenic.

Tento džem není třeba srolovat, můžete jej jednoduše uložit do lednice.

Hruška kompot

Na kompot budete potřebovat:

Příprava:

Předpřipravte sterilní sklenice;

Hrušky omyjte a vložte do sklenic tak, aby byly z poloviny naplněné;

Naplňte každou nádobu vroucí vodou;

Nechte louhovat 10-15 minut;

Poté, co hruška dá šťávu, nalijte vodu do jakékoli hluboké misky;

Do výsledného sirupu přidejte cukr a dobře promíchejte;

Vařte 1-2 minuty;

Horký sirup nalijte do sklenic s hruškami;

Hruška šťáva

Chcete-li připravit hruškovou šťávu, kterou lze skladovat celou zimu, musíte šťávu extrahovat pomocí odšťavňovače a dusit ji na mírném ohni po dobu 10–15 minut, přičemž neustále sbíráte pěnu. Horkou šťávu nalijte do předem připravených sterilizovaných sklenic a srolujte.

Hruška se dá použít i jako náplň do koláčů. K tomu je třeba ovoce umýt, oloupat, nakrájet na malé plátky a smíchat s cukrem. Hotovou směs rozetřeme na kvásek, křehké nebo listové těsto.

Pokud pozorujete celkovou malátnost, častou únavu, nachlazení, rychle začnete přibírat na váze, objeví se zažívací potíže, vaše pokožka, vlasy a nehty nabývají nezdravého vzhledu, pak vaše tělo nemá dostatek vitamínů. Chcete-li doplnit zásoby, musíte jíst více zeleniny a ovoce. A to pomocí zajímavých receptů. můžete si zpestřit jídelníček.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: