Jaký je hlavní vitamín v okurce?

V tabulce je uveden obsah živin (kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů a minerálních látek) na 100 gramů jedlé části.

Živina Číslo Norma** % normy ve 100 g % normy ve 100 kcal 100% normální
Kalorická hodnota 14 kCal 1684 kCal 0.8% 5.7% 12029 g
Proteiny 0.8 g 76 g 1.1% 7.9% 9500 g
Tuky 0.1 g 56 g 0.2% 1.4% 56000 g
Sacharidy 2.5 g 219 g 1.1% 7.9% 8760 g
Organické kyseliny 0.1 g ~
Dietní vlákna 1 g 20 g 5% 35.7% 2000 g
Voda 95 g 2273 g 4.2% 30% 2393 g
Ash 0.5 g ~
Vitamíny
Vitamín A, RE 10 μg 900 μg 1.1% 7.9% 9000 g
beta karoten 0.06 mg 5 mg 1.2% 8.6% 8333 g
Vitamín B1, thiamin 0.03 mg 1.5 mg 2% 14.3% 5000 g
Vitamín B2, riboflavin 0.04 mg 1.8 mg 2.2% 15.7% 4500 g
Vitamín B4, cholin 6 mg 500 mg 1.2% 8.6% 8333 g
Vitamin B5, pantotenik 0.27 mg 5 mg 5.4% 38.6% 1852 g
Vitamín B6, pyridoxin 0.04 mg 2 mg 2% 14.3% 5000 g
Vitamín B9, folát 4 μg 400 μg 1% 7.1% 10000 g
Vitamín C, askorbová 10 mg 90 mg 11.1% 79.3% 900 g
Vitamin E, alfa tokoferol, TE 0.1 mg 15 mg 0.7% 5% 15000 g
Vitamín H, biotin 0.9 μg 50 μg 1.8% 12.9% 5556 g
Vitamin K, fylochinon 16.4 μg 120 μg 13.7% 97.9% 732 g
Vitamín PP, NE 0.3 mg 20 mg 1.5% 10.7% 6667 g
Niacin 0.2 mg ~
Macronutrienty
Draslík, K 141 mg 2500 mg 5.6% 40% 1773 g
Vápník, Ca 23 mg 1000 mg 2.3% 16.4% 4348 g
Křemík, Si 53 mg 30 mg 176.7% 1262.1% 57 g
Hořčík, Mg 14 mg 400 mg 3.5% 25% 2857 g
Sodík, Na 8 mg 1300 mg 0.6% 4.3% 16250 g
Síra, S 6.5 mg 1000 mg 0.7% 5% 15385 g
Fosfor, P 42 mg 800 mg 5.3% 37.9% 1905 g
Chlor, Cl 25 mg 2300 mg 1.1% 7.9% 9200 g
Stopové prvky
Hliník, Al 425 μg ~
Bor, B 1.5 μg ~
Železo, Fe 0.6 mg 18 mg 3.3% 23.6% 3000 g
Jód, I 3 μg 150 μg 2% 14.3% 5000 g
kobalt, spol 1 μg 10 μg 10% 71.4% 1000 g
Mangan, Mn 0.18 mg 2 mg 9% 64.3% 1111 g
Měď, Cu 100 μg 1000 μg 10% 71.4% 1000 g
Molybden, Mo 1 μg 70 μg 1.4% 10% 7000 g
Nikl, Ni 0.01 μg ~
Selen, Se 0.3 μg 55 μg 0.5% 3.6% 18333 g
Fluor, F 17 μg 4000 μg 0.4% 2.9% 23529 g
Chrome, Cr 6 μg 50 μg 12% 85.7% 833 g
Zinek, Zn 0.215 mg 12 mg 1.8% 12.9% 5581 g
Stravitelné sacharidy
Škrob a dextriny 0.1 g ~
Mono- a disacharidy (cukry) 2.4 g ~
Glukóza (dextróza) 1.3 g ~
Sacharóza 0.1 g ~
Fruktóza 1.1 g ~
Základní aminokyseliny 0.153 g ~
Arginin * 0.045 g ~
Valine 0.027 g ~
Histidin * 0.01 g ~
Isoleucin 0.021 g ~
Leucin 0.03 g ~
Lysin 0.026 g ~
Metionin 0.006 g ~
Methionin + Cystein 0.01 g ~
Treonin 0.021 g ~
Tryptofan 0.005 g ~
Fenylalanin 0.017 g ~
Fenylalanin + tyrosin 0.04 g ~
Vyměnitelné aminokyseliny 0.374 g ~
Alanin 0.026 g ~
Kyselina asparagová 0.053 g ~
Glycin 0.028 g ~
Kyselina glutamová 0.14 g ~
Prolin 0.017 g ~
serin 0.027 g ~
Tyrosin 0.021 g ~
Cystein 0.007 g ~
Nasycené mastné kyseliny 0.037 g max. 18.7 г
Polynenasycené mastné kyseliny
Omega-3 mastné kyseliny 0.005 g od 0.9 do 3.7 0.6% 4.3%
Omega-6 mastné kyseliny 0.028 g od 4.7 do 16.8 0.6% 4.3%
READ
Proč cesmína mahonia nekvete?

Energetická hodnota mletá okurka je 14 kcal.

  • Kus = 100 g (14 kcal)

Hlavní zdroj: Skurikhin I.M. atd. Chemické složení potravin. Více.

** Tato tabulka ukazuje průměrné normy vitamínů a minerálů pro dospělého. Pokud chcete znát normy na základě vašeho pohlaví, věku a dalších faktorů, pak použijte aplikaci Moje zdravá strava.

Produktová kalkulačka

Většina potravin nemůže obsahovat celou škálu vitamínů a minerálů. Proto je důležité jíst různé potraviny, které uspokojí potřeby těla na vitamíny a minerály.

Kalorická analýza produktu

Poměr bílkovin, tuků a sacharidů:

Znáte-li podíl bílkovin, tuků a sacharidů na kalorickém obsahu, můžete pochopit, jak produkt nebo strava splňuje standardy zdravé výživy nebo požadavky konkrétní stravy. Například americké a ruské ministerstvo zdravotnictví doporučují 10–12 % kalorií z bílkovin, 30 % z tuků a 58–60 % ze sacharidů. Atkinsova dieta doporučuje nízký příjem sacharidů, i když jiné diety se zaměřují na nízký příjem tuků.

Pokud je vydáno více energie, než je dodáno, tělo začne využívat tukové zásoby a tělesná hmotnost klesá.

Získejte více informací a uskutečněte to s naším bezplatným online kurzem.

Zjistěte svůj dodatečný výdej kalorií na trénink a získejte podrobná doporučení zcela zdarma.

mletá okurka bohaté na vitamíny a minerály jako: vitamín C – 11,1%, vitamín K – 13,7%, křemík – 176,7%, chrom – 12%

  • vitamin C podílí se na redoxních reakcích, fungování imunitního systému, podporuje vstřebávání železa. Nedostatek vede k lámavosti a krvácení dásní, krvácení z nosu v důsledku zvýšené propustnosti a křehkosti krevních kapilár.
  • Vitamin K reguluje srážlivost krve. Nedostatek vitaminu K vede k prodloužení doby srážení krve, snížení obsahu protrombinu v krvi.
  • Silikon je obsažena jako strukturální složka ve složení glykosaminoglykanů a stimuluje syntézu kolagenu.
  • Chrome podílí se na regulaci hladiny glukózy v krvi, zvyšuje účinek inzulínu. Nedostatek vede ke snížení glukózové tolerance.

Kompletního průvodce nejzdravějšími potravinami najdete v aplikaci Moje zdravá strava.

Energetická hodnota nebo kalorie je množství energie uvolněné v lidském těle z potravy při trávení. Energetická hodnota produktu se měří v kilokaloriích (kcal) nebo kilojoulech (kJ) na 100 gramů. produkt. Kilokalorie, která se používá k měření energetického obsahu potravin, je také známá jako „potravinová kalorie“, takže předpona kilo se často vynechává, když se odkazuje na kalorie v (kilo)kaloriích. Podrobné tabulky energetické hodnoty ruských výrobků si můžete prohlédnout zde.

READ
Popis 20 nejlepších odrůd vytrvalých scabiosa, rostoucích ze semen

Nutriční fakta – obsah sacharidů, tuků a bílkovin ve výrobku.

Nutriční hodnota potravinářského výrobku – soubor vlastností potravinářského výrobku, za jehož přítomnosti jsou uspokojeny fyziologické potřeby člověka v potřebných látkách a energii.

Vitamíny, organické látky potřebné v malých množstvích ve stravě jak lidí, tak většiny obratlovců. Syntéza vitamínů je obvykle prováděna rostlinami, nikoli zvířaty. Denní lidská potřeba vitamínů je pouze několik miligramů nebo mikrogramů. Na rozdíl od anorganických látek se vitamíny ničí silným zahřátím. Mnoho vitamínů je nestabilních a „ztrácejí se“ během přípravy nebo zpracování jídla.

Vypočítává poměr kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů a také vitamínů a minerálů v závislosti na pohlaví, věku, hmotnosti a úrovni fyzické aktivity.

Kalkulačka ideální hmotnosti, index tělesné hmotnosti, výpočet koridoru kalorií, doporučení pro snížení, akční plán.

Index tělesné hmotnosti (BMI, BMI) je hodnota, která umožňuje posoudit míru souladu mezi hmotností člověka a jeho výškou, a tím nepřímo posoudit, zda je hmotnost nedostatečná, normální nebo nadváha.

Potravinová kalkulačka vám umožní snadno vidět klady a zápory produktu a pomůže vám vytvořit zcela vyvážený jídelníček.

Syurakshina Elena výživa.jpg

– Většina složení okurek je voda (asi 95 %). Okurková voda obsahuje přírodní adsorbent, který absorbuje a odvádí odpadní látky z těla. Tento přírodní čisticí prostředek připomíná působení známého aktivního uhlí.

Obsah kalorií a složení okurek

Okurka je jednou z nejméně kalorických zelenin. Na 100 g výrobku připadá pouze 15 kcal, dále 0,11 g tuku, 0,65 g bílkovin a 3,63 g sacharidů.

Kromě vody obsahuje zelenina vlákninu. Přibližně 1 g vlákniny na 100 g výrobku, což jsou přibližně 3 % denní doporučené hodnoty pro dospělou osobu.

Okurky obsahují vysoký obsah vitaminu K, který je zodpovědný za srážlivost krve, vitaminu C, který přispívá k celkovému posílení organismu, dále vitamin E a některé vitaminy skupiny B (B2, B3 a B4).

Čerstvé okurky obsahují velké množství draslíku. Tato zelená zelenina obsahuje mimo jiné vápník, hořčík, sodík a fosfor.

Užitečné vlastnosti okurek

Zdroj antioxidantů. Antioxidanty zastavují chemické oxidační reakce, které v těle produkují volné radikály, které jsou zdraví škodlivé. Volné radikály mohou způsobit rozvoj různých chronických onemocnění. Bylo prokázáno, že oxidativní stres je jedním z faktorů, které mohou spouštět autoimunitní a srdeční onemocnění.

READ
Popis odrůdy rajčat Kravské srdce, vlastnosti pěstování a péče

Výhody pro gastrointestinální trakt. Okurky ve stravě mohou vyřešit dva běžné problémy najednou, které mohou způsobit zácpu. Prvním z nich je nedostatek vlákniny ve stravě. Okurky obsahují pektin, druh rozpustné vlákniny, která pomáhá podporovat pohyb střevních svalů a vyživuje prospěšné bakterie, které zlepšují zdraví trávení. Kdo chce získat maximální užitek, měl by jíst okurky se slupkou, která obsahuje nejvíce vlákniny.

Druhým častým problémem je nedostatečné pití vody během dne. Ne každý ví, že vodní bilance je nejdůležitější podmínkou pro správné fungování trávicího systému. Při dehydrataci se trávicí procesy zpomalují, což ztěžuje včasnou stolici. Jak si pamatujeme, okurky jsou většinou tvořeny vodou. Pravidelná konzumace této zeleniny pomáhá předcházet zácpě a podporuje stabilní činnost gastrointestinálního traktu.

Kontrola váhy. Fakt, který je známý všem odborníkům na výživu: pravidelná konzumace potravin s vysokým obsahem vody a nízkým obsahem kalorií pomáhá rychle a bez poškození zdraví normalizovat váhu.

Okurky jsou nízkokalorické a mají vysoké procento vody, takže jsou ideální jako svačina mezi jídly během dne pro téměř jakoukoli dietu. Mohou nahradit kaloričtější pokrmy, přidat je do chlebíčků a zdravých zeleninových salátů.

Škody a kontraindikace

Okurky mají schopnost stimulovat tvorbu žaludeční šťávy a zároveň zvyšují kyselost. Příliš častá konzumace okurek ve velkém množství může vyvolat exacerbaci gastritidy a mnoha dalších onemocnění gastrointestinálního traktu, jako jsou vředy a onemocnění dvanáctníku. Lékaři důrazně doporučují nenechat se unést touto zelenou zeleninou, i když máte onemocnění ledvin.

Samozřejmě hlavní kontraindikací je alergická reakce. Případy alergie na okurky jsou vzácné, ale vyskytují se.

Léčivé vlastnosti okurek

Samozřejmě, pokud jde o složení vitamínů a minerálů, okurka je horší než mnoho zeleniny, protože se skládá téměř výhradně z vody. Okurková voda však obsahuje mnoho minerálních solí a biologicky aktivních látek.

Plody okurky obsahují enzymy, které zajišťují lepší vstřebávání bílkovin a vitamínů skupiny B a také udržují normální krevní reakce. To znamená, že možná okurka není tak užitečná jako samostatná potravina jako jiná zelenina, ale hraje významnou roli při vstřebávání jiných potravin, jako je maso a ryby. Okurky také obsahují enzym podobný inzulínu, což z této zeleniny dělá velmi užitečný produkt ve stravě diabetiků.

READ
Kolik stupňů v koňakové tinktuře?

Okurková voda stimuluje očistu těla tím, že rozpouští škodlivé toxiny. Kvůli nízkému obsahu kalorií odborníci doporučují okurky lidem se sklonem k obezitě.

I když ne ve velkém množství, okurky stále obsahují fosfor, draslík, vápník, síru, hořčík, sodík, železo, zinek a jód, a to ve snadno stravitelné formě. Díky tomuto minerálnímu složení mají choleretické a diuretické vlastnosti. Okurky pomáhají zlepšit činnost kardiovaskulárního systému a štítné žlázy. Tato sada esenciálních mikroelementů mimo jiné pomáhá udržovat nehty, vlasy a zuby nejen krásné, ale i zdravé.

Okurky obsahují vlákninu, která příznivě působí na proces trávení. Okurky mají mírný projímavý účinek, který pomáhá zmírnit zácpu.

Využití okurek v lékařství

Navzdory přítomnosti prospěšných vlastností se okurky v oficiální medicíně používají pouze jako prvek terapeutických diet.

V lidové medicíně a kosmetologii se však tyto zelené plody aktivně používají již dlouhou dobu.

Díky vysokému obsahu vody a prospěšným mikroelementům pomáhá odvar na bázi čerstvých okurek zbavit se otoků. K vytvoření takového léčivého nálevu je potřeba najemno nakrájet asi 100 g předem omytých okurek, zalít je 200 ml vroucí vody a na mírném ohni povařit 5 minut. Doporučuje se pít půl sklenice tohoto odvaru před jídlem třikrát denně po dobu jednoho týdne.

A pro ty, kteří během dne pijí málo vody, protože se jim její chuť zdá příliš nevýrazná, můžete do čisté studené vody přidat pár plátků okurky, hned bude chutnější a aromatičtější. Tato technika pomůže zabránit dehydrataci, zejména v horkém počasí.

Využití okurek v kosmetologii

V současné době je na pultech obchodů obrovský výběr masek, pleťových vod, tonik a gelů na bázi okurek. Výborný kosmetický přípravek si však můžete připravit i doma.

Abyste mohli připravit osvěžující a zvlhčující produkt na pokožku obličeje, musíte si vzít jednu okurku a jeden kuřecí protein. Okurku nastrouháme na jemném struhadle a vzniklou kaši spojíme s bílkem, předem vyšlehaným do pěny. Naneste masku na obličej po dobu 15 minut, poté důkladně opláchněte vodou.

Chcete-li dosáhnout tonizujícího, vyhlazujícího a omlazujícího účinku na pokožku obličeje, musíte smíchat jednu polévkovou lžíci nastrouhané okurky s jednou čajovou lžičkou bílého jílu. Naneste masku na obličej po dobu 15 minut, poté opláchněte studenou vodou.

READ
Udírna udělaná za studena udělej si sám, design s generátorem kouře, nákresy, video

Pokud si chcete připravit lék na pokožku kolem očí, smíchejte dvě lžíce nastrouhané okurky s nadrobno nasekanou petrželkou.

Jak správně vybírat a skladovat okurky?

Jediný jistý způsob, jak vybrat dobrou zeleninu, je zhodnotit její vzhled. Vyhněte se okurkám se stopami plísně, hniloby, různým poškozením, promáčklinám, prasklinám, ale i pomačkaným a částečně zmenšeným plodům.

V závislosti na odrůdě mohou být okurky hladké nebo pupínkové a mírně pichlavé. Pokud si všimnete žloutnutí na okurce, pak je ovoce s největší pravděpodobností přezrálé.

O tom, že okurky nejsou hořké, se bohužel můžete přesvědčit pouze vyzkoušením. To však není známka toho, že by se pokazily, znamená to, že plody prostě nerostly v nejvhodnějších podmínkách, například v příliš suché půdě.

V průměru lze okurky skladovat asi pět dní. Skladujte je nejlépe ve speciální přihrádce chladničky na ovoce a zeleninu, nejprve zabalené v papírovém sáčku. Nedoporučuje se skladovat čerstvé okurky v plastových sáčcích, protože se v nich rychle hromadí kondenzace, což vede k rychlejšímu hnilobě.

Zdroj fotografií: freepik.com

Sledujte novinky, přihlaste se k odběru newsletteru.

Při citování tohoto materiálu je vyžadován aktivní odkaz na zdroj.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: