V kterou denní dobu je nejlepší jíst fazole?

Při snižování nadváhy doporučují odborníci na výživu snížit množství konzumovaných sacharidů, ale zvýšit množství bílkovin rostlinného původu. Rekordmanem v obsahu rostlinných bílkovin je chřest.

Obsah této látky (bílkoviny) je 20,9 gramů. Vstřebatelnost rostlinných bílkovin je 80%, snadno nahradí rybí nebo drůbeží maso. A nízká nutriční hodnota některých druhů vám umožní rychle zhubnout.

Obsah

  1. Jaký druh luštěnin je pro hubnutí vhodnější?
  2. Stopové prvky
  3. Nepříjemným společníkem diet je hlad.
  4. Vaření fazole
  5. Dušené maso (zelenina, sýr, zakysaná smetana)
  6. Dušené maso (lusky, rajčata)
  7. Jiné druhy luštěnin na hubnutí
  8. Snídaně nebo večeře
  9. Verdikt vědců
  10. Názor milovníků výživy
  11. Závěr

Jaký druh luštěnin je pro hubnutí vhodnější?

Chřest obsahuje hodně vlákniny, která čistí tělo tím, že odstraňuje nahromaděné toxiny. Vláknina se nachází ve všech druzích luštěnin bez ohledu na odrůdu. Obsah kalorií na 100 gramů produktu je u každého druhu jiný. Liší se v závislosti na odrůdě a způsobu přípravy.

  • Bílé fazole – 102 kcal
  • Červená – 93 kcal
  • konzervy – 99 kcal
  • Vařené bílé – 123 kcal
  • Vařené červené – 100 kcal

Kalorický obsah luštěnin a chřestu – 33 kcal. Vzhledem k obsahu kalorií se tato konkrétní odrůda fazolí používá pro hubnutí.

Stopové prvky

Výrazné dietní omezení při hubnutí zhoršuje zdraví kvůli nedostatku základních živin.

Díky luštěninám se obnovuje rovnováha mikroelementů a vitamínů, protože obsahují:

    , kyselina listová.
  1. Vitamíny skupiny A, B, C, E, PP.
  2. Takové mikroelementy: železo, měď, zinek.

Složení těchto plodů je vitamínová pilulka pro člověka hubnoucího v důsledku chladného počasí, nedostatku vitamínů nebo přísné diety. Kyselina listová je prospěšná pro tkáně a orgány lidského těla, pokud existuje dietní omezení.

Nepříjemným společníkem diet je hlad.

Období kalorického omezení potravin, hubnutí, je charakteristické pocitem hladu. Stává se posedlým a neodolatelným. Při hubnutí je snadné se nasytit, když budete jíst saláty s chřestem.

Obsažená vláknina pod vlivem tekutiny naplní žaludek a dodá pocit plnosti po dobu 3-4 hodin. Komplexní sacharidy se tráví 4-5 hodin, což vám dává pocit sytosti.

Vaření fazole

Odborníci na výživu znají jednoduché a účinné způsoby přípravy chřestu. Pokrmy z fazolí se snadno připravují, jsou nízkokalorické, chutné a podporují hubnutí.

READ
Udělej si sám past na myši: past na myši z plastové láhve a další možnosti

Dušené maso (zelenina, sýr, zakysaná smetana)

Recept je na 2 porce, množství surovin je v gramech.

  • vezměte vařené fazole – 300,
  • nakrájený pórek – 300,
  • přidejte 1 polévkovou lžíci konzervované kukuřice. l.,
  • nakrájejte 300 g papriky, nakrájejte 1 cibuli.

Přidejte 1 polévkovou lžíci do zeleninové směsi. l. olivový olej, rajčatový protlak. Vařte 10-15 minut. Dále přidejte sklenici nízkotučné zakysané smetany a směs vařte dalších 5-10 minut. Do hotového horkého guláše se přidává tvrdý nízkotučný sýr.

Dušené maso (lusky, rajčata)

Dietní jídla často obsahují zeleninu. Lékaři fazole milují pro obsah železa – 8,2 g na 100 g a odborníci na výživu respektují vlákninu, která čistí tělo od nahromaděných toxinů.

Červené fazole harmonicky ladí s jednoduchým zahradním ovocem a bylinkami.

Chcete-li připravit lehký salát bohatý na vitamíny, vezměte následující přísady:

  • velká rajčata – 3 ks.,
  • vařené fazole – 1,5 šálku,
  • cibule,
  • bazalka a česnek podle chuti,
  • Olivový olej na dresink – 2 polévkové lžíce. l.

Vše nakrájíme, smažíme 10 minut.Přidáme prolisovaný stroužek česneku, lístky bazalky, promícháme. Někdy se vařené luštěniny nahrazují konzervovaným chřestem.

Jiné druhy luštěnin na hubnutí

Zelené fazolky budou během diety užitečnou složkou zeleninových pokrmů. Obsah kalorií 31 kcal ve srovnání s jinými odrůdami z něj dělá ideální dietní pokrm. Jídlo se zelenými fazolkami je syté a výživné.

Postní dny snadno ubíhají, pocit hladu a tíhy mizí. Tyto vlastnosti umožňují široké použití zelených fazolí pro hubnutí. Vykazuje chuťové vlastnosti spolu s jinou zeleninou. Recepty na výrobu zeleninových salátů z fazolí jsou jednoduché.

Zeleninový salát (řepa, mrkev):

Vezměte 300 g fazolí, jednu malou řepu, 2-3 ks. mrkvová kořenová zelenina, půl šálku vařené kukuřice.

Veškerou uvařenou zeleninu uvaříme a nakrájíme na malé kostičky. Dochuťte nasekaným česnekem (1 stroužek), jakýmkoli rostlinným olejem (2 lžíce), podle chuti přelijte citronovou šťávou.

Snídaně nebo večeře

Hubnoucí člověk je omezený ve výběru produktů. Otázka: v jakou denní dobu jíst jídlo je také relevantní.

Vysoký obsah kalorií v bílém a červeném chřestu vyvolává logickou otázku: je možné jíst fazole večer? Odborníci na výživu dávají kladnou odpověď. Odůvodnění je toto: nejlepší čas pro luštěniny je večer. Jsou bohaté na vlákninu, podporují trávení a snižují cholesterol.

READ
Broccoli Tonus: recenze o pěstování ze semen Gavrish, vlastnosti a popis odrůdy, výsadba sazenic

Tyto odrůdy není vhodné jíst na noc, k obědu je lepší jíst polévku nebo boršč z nich. Večer je dobré dát si k večeři chřest nebo zelené fazolky.

Verdikt vědců

Nové století díky řadě vědeckých studií změnilo pojetí dietní výživy. Vědci tak zjistili, že luštěninové pokrmy, které byly dříve pro hubnoucí zakázané, jsou nejen možné, ale musí se připravit.

Bílkoviny a vláknina, které obsahují, normalizují činnost trávicího systému, a tím snižují tělesnou hmotnost. Vysoký obsah kyseliny listové napomáhá k omlazení organismu a obnově jeho buněk. Dnes je závěr odborníků na výživu jasný: s fazolemi se hubne.

Názor milovníků výživy

Recenze lidí, kteří hubnou, říkají více než všechny výzkumy na světě:

Nyusya: Dukanovu dietu miluji, stimuluje konzumaci bílkovinných potravin. Pro tento účel neexistuje lepší ovoce než chřest. Kilogramy pomalu, ale jistě ubývají. Po dietě se váha stabilizovala.

Masha: Z diet se mi točí hlava. Jím různé luštěniny a teď se cítím normálně. Zhubnul. Můžete se dosyta najíst a odložit tak starosti o svou postavu.

Nonna: Dříve jsem luštěniny ignoroval. Teď to miluji. Připravuji polévky, přílohy, saláty. Výsledek je – 5 kg zhubnout za měsíc! Taková jídla jím každý druhý den a držím půst.

Závěr

Při hubnutí vybírejte zeleninu, která obsahuje dostatečné množství bílkovin, vitamínů a mikroprvků. Hubnutí je náročný a zdlouhavý proces (2-3 měsíce). Hlavním úkolem zůstává udržení zdraví a esenciálních látek.

To je možné, pokud zvolíte správnou dietu. Potřebujete potraviny s nízkou nutriční hodnotou, které vám poskytnou pocit sytosti po dobu 3-4 hodin. Papriky spojují tyto vlastnosti a stanou se nepostradatelným pomocníkem a bojovníkem za postupné hubnutí.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: