Kalorie z lilku

V tabulce je uveden obsah živin (kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů a minerálních látek) na 100 gramů jedlé části.

Živina Číslo Norma** % normy ve 100 g % normy ve 100 kcal 100% normální
Kalorická hodnota 24 kCal 1684 kCal 1.4% 5.8% 7017 g
Proteiny 1.2 g 76 g 1.6% 6.7% 6333 g
Tuky 0.1 g 56 g 0.2% 0.8% 56000 g
Sacharidy 4.5 g 219 g 2.1% 8.8% 4867 g
Organické kyseliny 0.2 g ~
Dietní vlákna 2.5 g 20 g 12.5% 52.1% 800 g
Voda 91 g 2273 g 4% 16.7% 2498 g
Ash 0.5 g ~
Vitamíny
Vitamín A, RE 3 μg 900 μg 0.3% 1.3% 30000 g
beta karoten 0.02 mg 5 mg 0.4% 1.7% 25000 g
Vitamín B1, thiamin 0.04 mg 1.5 mg 2.7% 11.3% 3750 g
Vitamín B2, riboflavin 0.05 mg 1.8 mg 2.8% 11.7% 3600 g
Vitamín B4, cholin 6.9 mg 500 mg 1.4% 5.8% 7246 g
Vitamin B5, pantotenik 0.281 mg 5 mg 5.6% 23.3% 1779 g
Vitamín B6, pyridoxin 0.15 mg 2 mg 7.5% 31.3% 1333 g
Vitamín B9, folát 18.5 μg 400 μg 4.6% 19.2% 2162 g
Vitamín C, askorbová 5 mg 90 mg 5.6% 23.3% 1800 g
Vitamin E, alfa tokoferol, TE 0.1 mg 15 mg 0.7% 2.9% 15000 g
Vitamín H, biotin 0.1 μg 50 μg 0.2% 0.8% 50000 g
Vitamin K, fylochinon 3.5 μg 120 μg 2.9% 12.1% 3429 g
Vitamín PP, NE 0.8 mg 20 mg 4% 16.7% 2500 g
Niacin 0.6 mg ~
Macronutrienty
Draslík, K 238 mg 2500 mg 9.5% 39.6% 1050 g
Vápník, Ca 15 mg 1000 mg 1.5% 6.3% 6667 g
Křemík, Si 29 mg 30 mg 96.7% 402.9% 103 g
Hořčík, Mg 9 mg 400 mg 2.3% 9.6% 4444 g
Sodík, Na 6 mg 1300 mg 0.5% 2.1% 21667 g
Síra, S 15 mg 1000 mg 1.5% 6.3% 6667 g
Fosfor, P 34 mg 800 mg 4.3% 17.9% 2353 g
Chlor, Cl 47 mg 2300 mg 2% 8.3% 4894 g
Stopové prvky
Hliník, Al 815 μg ~
Bor, B 100 μg ~
Vanad, V 1.7 μg ~
Železo, Fe 0.4 mg 18 mg 2.2% 9.2% 4500 g
Jód, I 2 μg 150 μg 1.3% 5.4% 7500 g
kobalt, spol 1 μg 10 μg 10% 41.7% 1000 g
Lithium, Li 68 μg ~
Mangan, Mn 0.21 mg 2 mg 10.5% 43.8% 952 g
Měď, Cu 135 μg 1000 μg 13.5% 56.3% 741 g
Molybden, Mo 10 μg 70 μg 14.3% 59.6% 700 g
Nikl, Ni 0.395 μg ~
Rubidium, Rb 26 μg ~
Selen, Se 0.3 μg 55 μg 0.5% 2.1% 18333 g
Fluor, F 14 μg 4000 μg 0.4% 1.7% 28571 g
Chrome, Cr 0.7 μg 50 μg 1.4% 5.8% 7143 g
Zinek, Zn 0.29 mg 12 mg 2.4% 10% 4138 g
Stravitelné sacharidy
Škrob a dextriny 0.9 g ~
Mono- a disacharidy (cukry) 3.6 g ~
Glukóza (dextróza) 3 g ~
Sacharóza 0.4 g ~
Fruktóza 0.8 g ~
Základní aminokyseliny 0.363 g ~
Arginin * 0.061 g ~
Valine 0.071 g ~
Histidin * 0.027 g ~
Isoleucin 0.061 g ~
Leucin 0.05 g ~
Lysin 0.056 g ~
Metionin 0.011 g ~
Methionin + Cystein 0.02 g ~
Treonin 0.047 g ~
Tryptofan 0.012 g ~
Fenylalanin 0.055 g ~
Fenylalanin + tyrosin 0.11 g ~
Vyměnitelné aminokyseliny 0.751 g ~
Alanin 0.07 g ~
Kyselina asparagová 0.174 g ~
Glycin 0.052 g ~
Kyselina glutamová 0.195 g ~
Prolin 0.059 g ~
serin 0.052 g ~
Tyrosin 0.054 g ~
Cystein 0.007 g ~
Nasycené mastné kyseliny
Nasycené mastné kyseliny 0.034 g max. 18.7 г
Polynenasycené mastné kyseliny
Omega-3 mastné kyseliny 0.013 g od 0.9 do 3.7 1.4% 5.8%
Omega-6 mastné kyseliny 0.063 g od 4.7 do 16.8 1.3% 5.4%
READ
O májovém medu: proč je tak ceněný, jaký by měl být, proč není kandovaný

Energetická hodnota Lilek je 24 kcal.

Hlavní zdroj: Skurikhin I.M. atd. Chemické složení potravin. Více.

** Tato tabulka ukazuje průměrné normy vitamínů a minerálů pro dospělého. Pokud chcete znát normy na základě vašeho pohlaví, věku a dalších faktorů, pak použijte aplikaci Moje zdravá strava.

Produktová kalkulačka

Většina potravin nemůže obsahovat celou škálu vitamínů a minerálů. Proto je důležité jíst různé potraviny, které uspokojí potřeby těla na vitamíny a minerály.

Kalorická analýza produktu

Poměr bílkovin, tuků a sacharidů:

Znáte-li podíl bílkovin, tuků a sacharidů na kalorickém obsahu, můžete pochopit, jak produkt nebo strava splňuje standardy zdravé výživy nebo požadavky konkrétní stravy. Například americké a ruské ministerstvo zdravotnictví doporučují 10–12 % kalorií z bílkovin, 30 % z tuků a 58–60 % ze sacharidů. Atkinsova dieta doporučuje nízký příjem sacharidů, i když jiné diety se zaměřují na nízký příjem tuků.

Pokud je vydáno více energie, než je dodáno, tělo začne využívat tukové zásoby a tělesná hmotnost klesá.

Získejte více informací a uskutečněte to s naším bezplatným online kurzem.

Zjistěte svůj dodatečný výdej kalorií na trénink a získejte podrobná doporučení zcela zdarma.

Lilek bohaté na vitamíny a minerály jako: křemík – 96,7%, měď – 13,5%, molybden – 14,3%

  • Silikon je obsažena jako strukturální složka ve složení glykosaminoglykanů a stimuluje syntézu kolagenu.
  • Měď je součástí enzymů, které mají redoxní aktivitu a podílejí se na metabolismu železa, stimuluje vstřebávání bílkovin a sacharidů. Podílí se na procesech zásobování tkání lidského těla kyslíkem. Nedostatek se projevuje porušením tvorby kardiovaskulárního systému a kostry, rozvojem dysplazie pojivové tkáně.
  • Molybden je kofaktorem mnoha enzymů, které zajišťují metabolismus síru obsahujících aminokyselin, purinů a pyrimidinů.

Kompletního průvodce nejzdravějšími potravinami najdete v aplikaci Moje zdravá strava.

Energetická hodnota nebo kalorie je množství energie uvolněné v lidském těle z potravy při trávení. Energetická hodnota produktu se měří v kilokaloriích (kcal) nebo kilojoulech (kJ) na 100 gramů. produkt. Kilokalorie, která se používá k měření energetického obsahu potravin, je také známá jako „potravinová kalorie“, takže předpona kilo se často vynechává, když se odkazuje na kalorie v (kilo)kaloriích. Podrobné tabulky energetické hodnoty ruských výrobků si můžete prohlédnout zde.

READ
Jak skladovat tuřín na zimu: způsoby skladování ve sklepě, v mrazáku a doma, je možné zmrazit a konzervovat kořenovou plodinu

Nutriční fakta – obsah sacharidů, tuků a bílkovin ve výrobku.

Nutriční hodnota potravinářského výrobku – soubor vlastností potravinářského výrobku, za jehož přítomnosti jsou uspokojeny fyziologické potřeby člověka v potřebných látkách a energii.

Vitamíny, organické látky potřebné v malých množstvích ve stravě jak lidí, tak většiny obratlovců. Syntéza vitamínů je obvykle prováděna rostlinami, nikoli zvířaty. Denní lidská potřeba vitamínů je pouze několik miligramů nebo mikrogramů. Na rozdíl od anorganických látek se vitamíny ničí silným zahřátím. Mnoho vitamínů je nestabilních a „ztrácejí se“ během přípravy nebo zpracování jídla.

Vypočítává poměr kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů a také vitamínů a minerálů v závislosti na pohlaví, věku, hmotnosti a úrovni fyzické aktivity.

Kalkulačka ideální hmotnosti, index tělesné hmotnosti, výpočet koridoru kalorií, doporučení pro snížení, akční plán.

Index tělesné hmotnosti (BMI, BMI) je hodnota, která umožňuje posoudit míru souladu mezi hmotností člověka a jeho výškou, a tím nepřímo posoudit, zda je hmotnost nedostatečná, normální nebo nadváha.

Potravinová kalkulačka vám umožní snadno vidět klady a zápory produktu a pomůže vám vytvořit zcela vyvážený jídelníček.

Lilek

Lilek je plodem jednoleté bylinné rostliny z čeledi Solanaceae, jehož nejbližšími příbuznými jsou rajčata a brambory. Plod lilku je velká bobule, i když jsme zvyklí lilek považovat za zeleninu, má válcovitý, hruškovitý, méně často kulatý tvar. Barva lilku závisí na odrůdě, nejčastější barva je od světle fialové po tmavě fialovou, právě díky barvě v jižních oblastech Ruska se lilkům říká malá modrá.

Označení lilku modrou není zcela správné, protože barva plodů se liší v závislosti na odrůdě a stupni zralosti od mléčně bílé po zlatobílou, od světle fialové po tmavě fialovou a přezrálé plody získávají šedozelenou nebo hnědožlutou barvu. barva. Nejchutnější modročerné podlouhlé nezralé plody. Obvykle mají málo semen a chuť bobulí (a tak se plod lilku správně nazývá) jsou jemné a zdravé.

Lilek má hustou, pružnou dužinu krémové nebo světle žluté barvy, semena jsou malá, plochá, kapkovitá nebo podlouhlá. Obvykle se semena nečistí, lilek se zcela používá k jídlu. Existuje názor, že lilky by se měly před vařením osolit a chvíli nechat, aby hořkost zmizela. V moderních odrůdách lilku není prakticky žádná hořká pachuť, takže tuto metodu nelze použít.

READ
Přehled antibiotik pro kuřata

Lilek

Historie lilku

Ve volné přírodě rostl lilek ve východní Indii, ale před více než 1500 lety byl pěstován a pěstován v Číně a Střední Asii. Tato zelenina se rozšířila díky Arabům, kteří přivezli lilek do Afriky a evropského Středomoří.

Lilek přišel do Ruska až v 17-18 století. Ne okamžitě, postupně, ale o několik století později se „demyanki“, „Pákistánci“, „badaržany“, „baglazhany“, „podlizhany“ a nakonec „modrá“, jak se lilkům v Rusku říkalo, staly docela běžnou zeleninou. zejména v jihoruských provinciích.

kalorie z lilku

Obsah kalorií v lilku je 24 kcal na 100 gramů produktu.

Složení a užitečné vlastnosti lilku

Lilek obsahuje velké množství hrubé vlákniny, která se, aniž by byla trávena, vylučuje z těla a bere s sebou toxiny a zbytečné toxiny. Lilek obsahuje antokyany, látky, které mají silný preventivní účinek a ochranné vlastnosti (kalorizátor). Díky přítomnosti draslíku je lilek užitečný pro starší lidi a všechny, kteří mají problémy s kardiovaskulárním systémem. Přípravek pomáhá snižovat hladinu “špatného” cholesterolu, podílí se na normalizaci rovnováhy vody a soli v těle. Použití lilku se doporučuje při dně, artritidě a ateroskleróze.

Složení a užitečné vlastnosti lilku

Lilek Harm

Lilek by se měl používat opatrně u lidí s problémy trávicího traktu, hrubá vláknina může zhoršit chronická onemocnění, jako je zánět žaludku a vředy. Ve vzácných případech je odhalena individuální nesnášenlivost k produktu.

lilek na hubnutí

S nízkým obsahem kalorií a vysokou nutriční hodnotou je lilek součástí nabídky mnoha diet, například vegetariánské stravy, Pritykinovy ​​diety nebo diety podle glykemického indexu. Řeč je samozřejmě o lilku, který byl připraven bez použití oleje, vařený, grilovaný nebo dušený.

Odrůdy lilku

Lilky mají pověst náročných rostlin a lilky potřebují velmi vysoké teploty bez náhlých změn, aby mohly růst venku. Existují hybridní odrůdy lilku, které jsou vhodné pro pařeniště a skleníky, takže ve středním pruhu můžete pěstovat dobrou úrodu. Nejlepší odrůdy jsou Diamond, Black Beauty, Marcipán, King of the North, Epic, Bourgeois, Clorinda, Bibo, Esaul. V závislosti na odrůdě mají lilky různý tvar a barvu, někdy velmi neobvyklé. Přezrálé plody „ztuhnou“, proto se lilek před dosažením plné zralosti odstraní, aby se zachovala pružnost a šťavnatost plodů.

READ
Jak udržet brambory čerstvé až do jara: pracovní metody

Odrůdy lilku

Výběr a skladování lilku

Při nákupu lilku musíte pečlivě prozkoumat ovoce, zda není poškozené, promáčkliny a tmavé skvrny. Lilek by měl mít hustou, spíše pevnou strukturu, při stlačení prstem je přijatelný mírný důlek, pokud se vytvořila hluboká díra, měli byste odmítnout nákup.

Lilek skladujte nejlépe v lednici, ve speciální přihrádce na zeleninu, bez obalu. Čerstvý lilek si může uchovat své blahodárné vlastnosti a chuť po dobu 2-3 týdnů.

Lilek ve vaření

Využití lilku při vaření je fascinující zážitek, lilkových jídel je spousta, potěšíte snad každého, dokonce i gurmány. Lilky se vaří, smaží, dusí, pečou, dusí a grilují, hodí se k rajčatům, česneku, koriandru, paprikám, vlašským ořechům. Při smažení je třeba počítat s tím, že lilky silně absorbují olej, takže na dietní smaženici můžete zapomenout.

Více o lilku najdete ve videoklipu „Lilek je příbuzný rajčat a brambor“ v televizním pořadu „Žijte zdravě!“.

Speciálně pro Calorizator.ru
Kopírování tohoto článku jako celku nebo jeho částí je zakázáno.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: