Které kosti jsou nejzdravější?

Přicházejí k nám odevšad, ve všech velikostech, tvarech a barvách. Semeno je rostlina v embryonální fázi a zdroj výživy. Obsahuje vysoká koncentrace vitamínů, minerálů, bílkovin, esenciálních olejů a enzymů. Pokud hledáte kvalitní, výživnou svačinu, která vás zasytí, semena jsou nejlepší volbou. Tak se na to pojďme podívat10 nejužitečnějšíchsemena na světě a jak by se měly používat.

Obsah

  1. Jak semena používat?
  2. TOP 10 nejzdravějších semínek na světě
  3. 1) CHIA SEMÍNKA
  4. 2) KONOPNÁ SEMENA
  5. 3. Semena granátového jablka
  6. 4) Lněná semínka
  7. 5) Dýňová semínka
  8. 6) Meruňková jádra
  9. 7) Sezamová semínka
  10. 9) Kmín
  11. 10) Semena hroznů
  12. vodní meloun
  13. Hrozny
  14. Granáty
  15. Citrusové plody
  16. Dýně
  17. Semena, která byste neměli jíst

Jak semena používat?

Semena jsou život. Mnoho semen je jedlých a mělo by být konzumovat syrové. Při vystavení teplu často produkují toxické látky a vitamíny, minerály a éterické oleje. denaturace. Když se semena praží, jejich klasifikace se liší od živé potravy po mrtvou potravu. Na zemi nejsou žádná semena, která by vydržela pražení nebo ohřívání, aniž by došlo ke znehodnocení jeho nutričních složek. Vždy pamatujte, semena by měla konzumovat v přírodní syrové formě. Můžeme je samozřejmě přidat i do jiných jídel, ale musíme vyhnout se těm, které jsou smažené nebo vynechán v čokoládě a podobně.

TOP 10 nejzdravějších semínek na světě

1) CHIA SEMÍNKA

Doporučená sazba: 1 lžíce

Chia semínka

Zvažte následující fakta o chia semínkách, které mají:

– 2,5krát více bílkovin než fazole
– 3x silnější antioxidant než borůvky
– 3x více železa než špenát
– 6x více vápníku než mléko
– 7x více vitamínu C než pomeranče
– 8x více omega-3 než losos
– 10x více vlákniny než rýže
– 15x více hořčíku než brokolice

Chia semínka jsou plná vitamínů a minerálů, jsou výborná zdroj vlákniny, bílkovin, antioxidantů a nejbohatším rostlinným zdrojem omega-3 mastné kyseliny. Konzumace chia semínek může pomoci snížit bolesti kloubů, pomáhají při hubnutí, zvyšují energii a chrání tělo před vážnými nemocemi, jako je cukrovka a srdeční choroby. Chia semínka neobsahují lepek, což ocení zejména lidé s intolerancí lepku nebo averzí k lepku.

Konzumace chia semínek může zvýšit hladinu krve omega-3 EPA s 30% dlouhým řetězcem, říká nová studie z Appalachian State University a University of North Carolina.

chia semienka

Konzumace chia semínek jako zdroje kyseliny alfa-linolenové (ALA) může vést k redistribuci spojené s ochranou srdce a jater.

Chia semínka jsou zdroj kyseliny alfa-linolenové (ALA), typ “krátký řetěz” omega-3 mastné kyseliny, zatímco ryby jsou zdrojem “dlouhý řetěz” mastné kyseliny (EPA a DHA). V rostoucím počtu studií je spojována konzumace EPA a DHA zlepšení zdraví srdce, funkce mozku a další možné přínosy pro zdraví, jako je zlepšení deprese nebo revmatoidní artritidy, výzkum naznačuje, že ALA může vést k redistribuci související se srdcem a ochraně jater.

READ
Jaké vitamíny obsahuje pomerančový plod?

2) KONOPNÁ SEMENA

Doporučená sazba: 1 lžíce

Konopná semínka

Více a více lidí objevovat užitečné vlastnosti konopná semena a olej. Konopí obsahuje:

– Všechno 20 aminokyselin, včetně 9 esenciálních aminokyselin (EEAS), které si naše tělo neumí vyrobit.
– Vysoký podíl bílkovin, které zvyšují imunitu a eliminují toxiny.

Jíst konopná semínka v jakékoli formě může pomoc při léčení a lidé trpící onemocněními imunodeficience. Tento závěr je podpořen skutečností, že semena konopí byla použita k léčbě nutričních nedostatků způsobených tuberkulózou.

Je to největší rostlina přírodní zdroj esenciálních mastných kyselin, obsahující více než obsahuje len nebo jiné ořechy nebo rostlinný olej. Mají ideální poměr 3:1 omega-6 linolové mastné kyseliny a omega-3 linolenové mastné kyseliny pro podpora kardiovaskulárního zdraví и celkové posílení imunitního systému.

Konopná semínka

Konopná semínka jsou skvělá vegetariánský zdroj bílkovin, který je lehce stravitelný.Jsou také bohaté zdroj fytonutrientů Ochranný prostředek proti chorobám rostlin s výhodami, které chrání naši imunitu, krevní oběh, tkáně, buňky, kůži, orgány a mitochondrie. Nesmíme zapomínat, že jsou také nejbohatšími známými zdroji polynenasycené esenciální mastné kyseliny.

Podle odborníků je toto konopí pěstované k jídlu, vůbec neobsahuje THC (méně než 0,3 %). Při zpracování na konopný olej, semena nebo mléko se toto procento dále snižuje.

Nejlepší způsob, jak poskytnout tělu dostatek aminokyselin k produkci globulinů – jedná se o potraviny s vysokým obsahem globulinových bílkovin. Protože konopná semínka jsou 65 % tvoří edistin globulin, obsahuje také určité množství albuminu, proteinu dostupného ve formě podobné té, která se nachází v v krevní plazmě.

Konzumace konopných semínek tělu dodává všechny esenciální aminokyseliny, nezbytný pro udržení zdraví a poskytuje nezbytné typy a množství aminokyselin, které tělo potřebuje k produkci lidského albuminu. Pomoci může konzumace konopných semínek в léčení a lidí trpících imunitními chorobami.

3. Semena granátového jablka

Doporučená sazba: půl šálku

Semena granátového jablka

Granátová jablka jsou bohatým zdrojem antioxidantů. Chrání tělo před volnými radikály, které způsobují předčasné stárnutí. Jednoduše řečeno šťáva z granátového jablka zvyšuje hladinu kyslíku v krvi. Antioxidanty bojují proti volným radikálům a zabraňují tvorbě krevních sraženin. To je konečný výsledek zlepšuje průtok krve a okysličování krevních hladin v těle.

Granátová jablka obsahují zvláště velké množství polyfenylenů, forma antioxidantů, které jsou předpokladem pro snížení rizika rakoviny a infarktu.Ve skutečnosti šťáva z granátového jablka obsahuje zdravé třísloviny – antokyany a kyselinu ellagovou, které dokonce obsahují více antioxidantů než zelený čaj nebo červené víno. Granátové jablko s jedlými semínky uvnitř, má vysoký obsah vitamínu C a draslíku. Jedno granátové jablko obsahuje pouze 80 kalorií a je dobrým zdrojem vlákniny.

Antioxidační vlastnosti granátového jablka zabraňují oxidaci lipoproteinového cholesterolu s nízkou hustotou. To v podstatě znamená, že granáty zabránit ucpávání krevních cév přebytečný tuk, který bude napumpován antioxidanty a žádný tuk.

Semena granátového jablka

„Myši, které pily šťávu z granátového jablka, byly schopny významně snížit progresi aterosklerózy alespoň 30 %», říká spoluautor Dr. Claudio Napoli, profesor medicíny a klinické patologie (Lékařská fakulta, Univerzita v Neapoli v Itálii)

READ
Jaké květiny kvetou v létě na poli?

Zdravotní přínosy granátového jablka proniká hluboko do kostí. Snižují poškození chrupavky u lidí s artritidou. Toto ovoce má schopnost snížit zánět a bojuje s enzymy, které poškozují chrupavku.

4) Lněná semínka

Doporučená sazba: 1-2 lžičky

Lněné semená

Dietní vláknina ve lněných semínkách snižuje zvýšení hladiny krevního tuku po jídle a regulovat chuť k jídlu. Informují o tom vědci z Kodaňské univerzity lněná semínka potlačují chuť k jídlu a podporovat hubnutí.

Len se pěstuje po staletí a je oslavován po celém světě díky svému širokému použití. Hippokrates psal o blahodárných účincích lnu na bolest žaludku, a francouzský císař Karel Veliký dokonce podporoval lněná semena do té míry, že schválil zákon vyžadující to!

Hlavní zdravotní přínosy lněných semínek jsou způsobeny především vysoký obsah kyseliny alfa-linolenové (ALA), dietní vláknina a lignany. Esenciální mastná kyselina ALA má silné protizánětlivé působení, snížení produkčních faktorů, které podporují zánět, a snížení krevních hladin rekombinantního proteinu C (CRP), biomarkeru zánětu. Působením ALA a lignanů bylo prokázáno, že má len schopnost zastavit růst nádoru u zvířat a snižují riziko rakoviny u lidí.

Lněné semená

Lignany jsou fytoestrogeny, rostlinné látky, které mají antioxidační vlastnosti a mají podobný účinek jako estrogen. Fytoestrogeny pomáhají stabilizovat hladiny hormonů, které ovlivňují premenstruační příznaky a menopauzu. Jsou potenciálně snížit riziko rakoviny prsu a prostaty.

Vláknina ve lněných semínkách podporuje zdravou funkci střev. Jedna čajová lžička lněných semínek obsahuje tolik vlákniny jako půl šálku vařených ovesných otrub. Rozpuštěná lněná vláknina snižuje hladinu cholesterolu v krvi a riziko srdečního infarktu nebo mrtvice.

Mletá lněná semena poskytují více nutričních výhod než celá semena. Můžete si je namlít doma v mlýnku na kávu. Oni jsou Skvělý doplněk do pečiva, cereálií nebo smoothies.

5) Dýňová semínka

Doporučená sazba: půl šálku

Dýňová semínka

Jsou to jediná semena produkující alkiny ve světě plném vysoce zásadité stravy.

Přidejte dýňová semínka na svůj seznam potravin bohatých na bílkoviny. Jíst 100 gramů semen vám zajistí až 54 % vaší denní potřeby bílkovin. Většina z nás užívá pilulky a vitamínové kapsle, aby nahradila nedostatek vitamínů B. Zkuste příště dýňová semínka. Oni jsou zdroj vitaminu B jako je thiamin, riboflavin, niacin, kyselina pantotenová, vitamín B6 a kyselina listová.

Dýňová semínka pomáhají bojovat s nepříjemnými depresemi. Chemická složka L-tryptofan je tajnou složkou pro zlepšení nálady. Věděli jste, že dýňová semínka mohou zabránit ledvinovým kamenům? Studie ukázaly, že dýňová semínka mohou zabránit tvorbě určitých specifických ledvinových kamenů, kterými jsou převážně šťavelan vápenatý.

Tajemství dýňových semínek je v tom, že dokonce bojovat s parazity zvláště s tasemnicí.

6) Meruňková jádra

Doporučená sazba: čtvrt sklenice

READ
Jaké jsou nejlepší odrůdy rukoly?

Marhule jámy

Stejně jako všechny ořechy a semínka jsou i meruňková jádra vysoce výživná. Mezi živiny, které obsahují, patří mj. amygdalin, také známý jako vitamín B17. Napadá rakovinné buňky a může tak zabránit vzniku rakoviny v těle. Amygdalin (B17) se nachází ve stovkách potravin, ale ty nejbohatší na něj zmizely z našich jídelních plánů. Bylo zjištěno, že lidé z celého světa, kteří jsou stále preferují tradiční jídla mají mnohem nižší výskyt rakoviny. Potraviny zahrnuté v takové dietě jsou bohaté na amygdalin.

Kromě meruňkových jader je dalším příkladem potravin bohatých na amygdalin hořká mandle (chuť amygdalinu je hořká, sladké mandle, meruňková jádra, která nejsou hořká, jej neobsahují). Jiné potraviny obsahující amygdalin jsou jablečná semínka, hroznová semínka, fazole, proso, většina bobulí, maniok a mnoho dalších semen. Patří sem také luštěniny, fazole, obilné produkty.

Marhule jámy

Nicméně Dr. Ernst T. Krebs, Jr., biochemik, který v roce 1950 jako první uvolnil laetril (koncentrovaný amygdalin), doporučil konzumujte 10 až 12 meruňkových semínek denně jako preventivní opatření pro život. Rakovinu by nejspíš neměl, kromě Černobylu.

7) Sezamová semínka

Doporučená sazba: čtvrt sklenice

sezamová semínka

Sezamová semínka jsou pravděpodobně nejstarším kořením lidstva. Jsou oceňovány zejména jako olej, který je extrémně odolný proti vytrhávání.

Sezamová semínka nejsou jen zdroj manganu a mědi, ale také zdroj vápník, hořčík, železo, fosfor, vitamín B1, zinek a dietní vlákninu. Kromě těchto důležitých živin obsahují 2 unikátní látky: sesamin a sesamolin. Obě látky patří do skupiny speciální dietní vlákniny zvané lignany. Bylo prokázáno, že mají vliv na snížení cholesterolu u lidí, stejně jako snížení krevního tlaku a zvýšení hladiny vitaminu E u zvířat. Bylo zjištěno, že sesamin chrání játra z oxidačního poškození.

8)

Slunečnicová semena

Doporučená sazba: čtvrt sklenice

Slunečnicová semena

Výborná jsou slunečnicová semínka zdroj vitaminu E hlavní antioxidant, který se rozpouští v tucích. Vitamin E cirkuluje v celém těle a neutralizuje volné radikály, které by jinak mohly poškodit struktury a molekuly obsahující tuk, jako např. buněčné membrány, mozkové buňky a cholesterol.

Slunečnicová semínka mají nejvyšší obsah fytosterolů mezi všemi semeny. Fytosteroly jsou sloučeniny nacházející se v rostlinách, které mají chemickou strukturu velmi podobnou cholesterolu. Dostatečná hladina fytosterolu v potravinách může vést k ke snížení hladiny cholesterolu, zvýšení obranyschopnosti organismu a prevence některých typů rakoviny. Semena jsou také dobrým zdrojem hořčíku. Četné studie prokázaly, že hořčík může zmírnit závažnost astmatu, snížit krevní tlak a příznaky migrény, bolesti hlavy a také ovlivňují riziko srdečního infarktu a mrtvice.

9) Kmín

Doporučená sazba: Čajová lžička 1

Kmín

Kmín se používá již od starověku. Tato tradiční bylinná rostlina je známá po staletí především díky svému zdravotní přínosy a léčivé vlastnosti.

To je užitečné při zažívacích potížích, i jako antiseptikum. Semena samotná jsou bohatá na železo a posílit játra. Zmírňují příznaky nachlazení. Pokud máte problémy s krkem, zkuste přidat zázvor do kmínové vody. Bolest odezní.

READ
Kde je nejlepší místo pro výsadbu broskve?

Kmín

I když netrpíte konkrétní nemocí, výborný je kmínový nápoj. stimul pro tělo. Uvádí se, že zvyšuje tělesnou teplotu a metabolismus se stává efektivnější. Je považována za léčivou rostlinu na ledviny a játra a díky tomu posiluje imunitní systém. Semena černého kmínu přispívají léčbě astmatu a artritidy.

10) Semena hroznů

Doporučená sazba: 1-2 lžičky

Semeno hroznů

Hroznová semínka jsou vysoce koncentrovaná vitamín E, flavonoidy, kyselina linolová a polyfenyleny.

Extrakt z hroznových jader může předcházet srdečním onemocněním jako je vysoký krevní tlak a vysoký cholesterol. Snížením oxidace tuků a fenolů v kostech můžeme snížit riziko srdečních onemocnění tím, že zablokujeme hromadění krevních destiček a snížíme zánět.

Zjistila to studie publikovaná v Carcinogenesis extrakt z hroznových jader zabíjí buňky spinocelulárního karcinomu, zatímco tyto zdravé buňky zůstávají nedotčené. Podle výzkumu publikovaného v Applied and Environmental Microbiology mohou také snížit infekčnost zástupce noroviru.

Semeno hroznů

Chce někdo semínka? Napište nám do komentářů, která semínka máte rádi a která jste zvyklí používat. Pokud se vám tento článek líbil a myslíte si, že by mohl být užitečný pro vaše přátele, sdílejte jej a podpořit repostem.

Když jsem byl dítě, matka mě strašila: když spolkneš pecku z třešně, vyroste ti v žaludku strom. Nechtěl jsem žít se stromem, dokonce ani s třešní. A ačkoliv matčin podvod byl odhalen již dávno, zůstalo v něm pozůstatek. I když, jak se ukázalo, semena mnoha druhů ovoce a bobulí obsahují ještě více užitečných látek než šťavnatá a chutná dužina.

vodní meloun

Už nemusíte trávit spoustu času vybíráním každého jednotlivého semínka z dužiny melounu. Jsou totiž zásobárnou tělu prospěšných látek. Semena melounu obsahují hořčík, železo, zinek v biologicky dostupné formě a s neuvěřitelnou mírou vstřebatelnosti – 85-90%. Kosti obsahují také vlákninu a bílkoviny, které jsou velmi prospěšné pro trávení. Je pravda, že pro maximální využití semen je třeba je důkladně rozžvýkat. Můžete je jíst odděleně od samotného melounu, po vysušení semínek.

Melounová semínka se dají jíst i jen tak. Je pravda, že byste se neměli nechat unést, doslova dva gramy denně stačí. Melounová semínka obsahují bílkoviny, fosfor, draslík, vitamín A a vitamíny skupiny B. Existují také enzymy užitečné pro trávení a pektin umožňuje odstraňovat těžké kovy a pesticidy z těla, což je v našich podmínkách prostředí velmi důležité. Nezapomeňte semínka důkladně rozžvýkat. Samozřejmě je můžete spolknout celé, ale pak se vám nepodaří získat všechny cenné enzymy a vitamíny a semena se rychle vyloučí z těla a hrají roli přírodního projímadla.

foto: RapidEye / E+ / Getty Images

Hrozny

Kvůli hořké chuti hroznových semínek mnoho lidí raději volí odrůdy bez pecek. Ale právě tato charakteristická hořká chuť svědčí o tom, že semena obsahují spoustu flavonoidů, které urychlují syntézu kolagenového proteinu (ten je zase dobrý pro svaly, kosti a kůži). Flavonoidy navíc díky svým antioxidačním a protizánětlivým vlastnostem pomáhají oddálit nástup nemocí, jako je Alzheimerova choroba.

READ
Který čaj má vysoký obsah purinů?

Hroznová semínka mají vysoký obsah polynenasycených mastných kyselin. Je také dalším zdrojem vitamínu E, draslíku, hořčíku, železa, zinku a chlóru. Ale opět, abyste získali maximální užitek, musí být kosti důkladně žvýkány.

Granáty

Mnozí toto zdravé ovoce vyřadili ze svého jídelníčku právě kvůli semínkům. Jedno granátové jablko je 400-700 malých zrnek obklopených chutnou dužinou. Nasát každou z nich zabere půl dne. Mezitím se v zemích, kde rostou granátová jablka, jedí přímo se semeny, aniž by se ztrácel čas sáním. Semena granátového jablka jsou bohatá na polyfenoly, stejně jako třísloviny, kvercetin a antokyany. Pro práci srdce – prostě věc. A šálek semínek granátového jablka obsahuje téměř třetinu denní potřeby vitaminu C. Vitamin K – a ještě více. Odborníci na výživu říkají, že semena granátového jablka posilují žaludek. Inu, podle šéfkuchařů, pokud semínko velmi dobře rozžvýkáte, získá chuť letitého burgundského pinot noir.

Semena kiwi obsahují vitamín E, který je dobrý pro pokožku, vlasy a nehty. Omega-3 mastné kyseliny pomohou bojovat proti zánětu.

Jíst kiwi bez semínek je však stěží možné – kdo při zdravém rozumu by vybíral z dužiny malá semínka? Ale skutečnost, že je potřeba jíst ovoce i se slupkou, může být pro mnohé naprostým překvapením.

foto: Getty Images

Citrusové plody

Jen lenoši nepoužívají citronovou kůru při vaření. Ale kosti! A mezitím jsou také velmi užitečné. Například citronová a limetková semena obsahují kyselinu salicylovou zmírňující bolest. Starověcí léčitelé svým klientům „předepisovali“ citronová semínka na bolesti hlavy: 5-6 kousků důkladně rozkousejte a spolkněte. A není potřeba žádný aspirin!

Semena pomerančů a mandarinek ale obsahují vitamín B17, který může pomoci v boji proti rakovině a plísňovým onemocněním.

Dýně

Pouhých 30 gramů dýňových semínek doplní třetinu denní potřeby fosforu a hořčíku a 70 % zinku. Jsou plné prospěšných antioxidantů. Vitamíny A a E pomohou udržet mladistvou pokožku a velké množství vlákniny pomáhá normalizovat metabolismus. Pravidelná konzumace dýňových semínek také zlepšuje činnost močového měchýře a prostaty.

Semena, která byste neměli jíst

v semenech broskve, nektarinky, švestky, meruňky и třešně Existuje látka zvaná amygdalin. Amygdalin je naprosto bezpečný, pokud třešňovou pecku spolknete celou. Když ho ale žvýkáte, amygdalin se okamžitě změní na kyanovodík – to je jedovatá a ve vysokých dávkách smrtící sloučenina.

V semenech jablka и hrušky také existuje, ale v malém množství. Takže i když omylem žvýkáte jedno nebo dvě zrnka, nezpůsobí to žádné vedlejší účinky. Ale neměli byste se nechat unést jejich konzumací.

Kost avokádo považovány za mírně toxické. V malých dávkách jeho použití nepovede k vážným následkům. Látky v něm obsažené však mohou způsobit alergickou reakci a vést k narušení gastrointestinálního traktu.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: