Proč mrkev nezlepšuje zrak?

Vize, stejně jako celé naše tělo, musí být zachována co nejdříve. Každý slyšel o tom, jak prospěšné je jíst mrkev, která zlepšuje náš zrak. Existují potraviny pro zlepšení zraku, bez kterých se neobejdete – zelenina, meruňky, fazole, citrusové plody, ryby, ořechy. Zlepšení vaší vize bude úspěšné, pokud budete používat všechny tyto produkty v kombinaci, dodržující zásadu rozmanitosti.

Při jakémkoli očním onemocnění je nutné jíst jídlo, které je v našem těle snadno stravitelné a vstřebatelné. Nejlepší je jíst přírodní jídlo, které nebylo tepelně upraveno. Denní strava člověka by měla obsahovat alespoň 60 % rostlinných produktů.

7 základních produktů pro dobrý zrak.

mrkev. Obsahuje obrovské množství vitamínu A, mrkev obsahuje také antioxidant beta-karoten, který pomáhá udržovat a neztrácet zrakovou ostrost. Mrkev dále obsahuje vitamíny C, B, D, E, dále draslík, vápník, sodík, fosfor, železo, zinek, měď a fluor.

borůvka.jpg

Черника. Borůvky obsahují mnoho antioxidantů. Obsahuje kyseliny, stopové prvky a vitamíny jako A, C, B a PP. Borůvky také obsahují lutein, tento pigment pomáhá zachovat zrak. Borůvky jsou užitečné pouze čerstvé, mražené borůvky nejsou účinné. Borůvky mají velmi dobrý vliv na zrak. Látky v něm obsažené zvyšují ostrost vidění, zmírňují únavu očí, zostřují noční vidění. Je to velmi užitečné pro piloty, řidiče a programátory. K tomu všemu borůvky obsahují látky snižující hladinu cukru v krvi.

brokolice. Brokolice pomáhá zlepšit vidění a předchází očním onemocněním, jako je šedý zákal. Obsahuje lutein a zeaxatin, které jsou velmi prospěšné pro oční čočky. Také karoteny obsažené v brokolici chrání oční buňky před volnými radikály.

Špenát. Špenát chrání oči před různými nemocemi. Obsahuje složku jako je lutein, která zase chrání naše oči před šedým zákalem. Špenát je velmi výživný a obsahuje vitamíny A, C, E, K, B2, B6, dále měď, zinek, fosfor, draslík, hořčík, bílkoviny a mastné kyseliny. Lidé, kteří milují a často konzumují špenát, mají téměř o 90 % snížené riziko očních onemocnění. Obecně je špenát již dlouho uznáván vědci jako nejúčinnější produkt, který pomáhá zlepšit vidění.

ovoce.jpg

Ovoce. Ovoce jako kiwi, pomeranče, meruňky jsou velmi bohaté na vitamín C. Zelenina a ovoce jsou bohaté na vitamín C – citrony, pomeranče, mandarinky posilují cévy. Pro zlepšení cév včetně očních je dobré zařadit do jídelníčku citrusové plody – citrony, mandarinky, pomeranče. Meruňky a melouny jsou bohaté na beta-karoten, antioxidant, který syntetizuje vitamín A v lidském těle.

READ
Musím prořezávat angrešt na zimu?

Ryby a rybí tuk. Rybí tuk zabraňuje makulární degeneraci a dalším očním onemocněním. Ryby jsou hlavním zdrojem omega mastných kyselin, které jsou vynikající pro zrak. Nejdražší a nejzdravější ryba z rodiny lososů obsahuje omega kyseliny. Tyto kyseliny jsou velmi důležité v prevenci mnoha očních onemocnění. Nedostatek takových kyselin může vést k suchým očím. Omega kyseliny jsou také obsaženy v tuňáku, sardinkách a sledě.

fazole.jpg

Fazole. Další užitečný produkt pro vidění. Fazole pomáhají vitaminu A cestovat z jater přímo do sítnice oka a produkovat melanin, který je pro oko velmi důležitý, protože dostatek melaninu v oku je chrání před ultrafialovými paprsky a také pomáhá lépe vidět ve tmě.

Abyste si zachovali zrak, potřebujete správnou výživu. Chcete-li správně jíst, musíte dodržovat několik zásad:

  • – snížit spotřebu nasycených tuků
  • – v jídle by měla být umírněnost
  • – kompletní, lehce stravitelné krmivo
  • – strava bohatá na antioxidanty, obsahující mnoho vitamínů A, E a C

Ukázkové menu pro zlepšení zraku:

  • Snídaně – suché nebo čerstvé ovoce se studeným čerstvým mlékem, bez pečiva
  • Oběd – dušená zelenina s rybami, masem nebo vejci. Brambory je třeba vařit v saku. Pečená jablka, sušené ovoce, ořechy
  • Večeře – salát oblečený s olivovým olejem a citronovou šťávou. Celozrnný chléb se sýrem a máslem. Dušené švestky

Jak jinak můžete zlepšit svůj zrak:

  1. Pravidelně provádějte oční cvičení
  2. Musíte přestat kouřit, omezit konzumaci alkoholu a kofeinových nápojů
  3. Noste sluneční brýle častěji
  4. Nepřehánějte se sladkými a slanými jídly

Některým očním onemocněním, a zejména ztrátě zrakové ostrosti, lze jednoduše předejít. Chcete-li to provést, musíte minimálně upravit svůj jídelníček a maximálně mírně změnit své návyky, omezit čas strávený u monitoru počítače, televize nebo gadgetu.

Zvedněte ruce, když vám rodiče řekli, že mrkev je dobrá pro vaše oči? A kdo povzbuzuje své děti, aby jedly tuto zeleninu, aby si zlepšily zrak? Jsme si jisti, že téměř každý zvedl ruku.

Mrkev je opravdu dobrá pro zdraví očí. Jeho nadměrná konzumace ale zrak nezlepší. Naopak může ublížit tím, že dodá pleti oranžový odstín. kde je pravda? Jak už to tak bývá, někde uprostřed.

  • Pro oči je dobrý vitamín A. Ve velkém množství se nachází v mrkvi. Vitamin A zabraňuje degeneraci sítnice a rozvoji šedého zákalu. Kromě toho produkuje rhodopsin, vizuální pigment, který vám umožňuje vidět při slabém osvětlení. Jeho nedostatek vede ke ztrátě schopnosti vidět v noci.
READ
Kolik druhů stromů je v Minecraftu?

Vitamin A však nenajdeme pouze v mrkvi. Hodně je ho také v dýni nebo listové zelenině, jako je špenát.

  • Ale vitamín A nemůže zlepšit vidění. Pokud už problémy máte, tak opřením se o mrkev se jich nezbavíte. Pomůže pouze návštěva očního lékaře a nošení brýlí nebo kontaktních čoček.

Je tu ještě jedna důležitá nuance. Vitamín A se do našeho těla dostává pouze rozpuštěný v tucích. Ukazuje se, že hlodat mrkev je pro oči zbytečné. Další věcí je smíchat se zakysanou smetanou, pak se vitamín zcela vstřebá.

Odkud se vzal tak rozšířený názor o prospěšnosti mrkve pro zrak? Existuje jedna zajímavá verze. Během druhé světové války nebyla ve Velké Británii na rozdíl od jiných potravin nouze o mrkev. Byl tedy dodáván ve velkém množství letectvu, mimo jiné za účelem zlepšení kvality vidění pilotů ve tmě. Následně se tato informace v trochu nadnesené podobě rozšířila mezi lidi a probudila lásku k mrkvi.

Viz také:

  • Zeptali jsme se – odpovídáme: kde seženu ubrousky na čištění brýlí?
  • Nebezpečný mýtus o brýlích, kterému oftalmologové z Point of View Opticians radí nevěřit.
  • Mohou děti nosit kontaktní čočky? Odpovídá oftalmolog

Brzy zpět do školy: jak připravit vizi vašeho dítěte na školu?

Letní prázdniny velmi brzy skončí. Jaké čtyři věci byste během této doby měli udělat kromě nákupu notebooků? To radí oční lékaři.

Inovativní brýlové čočky Stellest: korekce a kontrola krátkozrakosti u dětí

Nekontrolovaná progrese myopie v dětství vede k vysokému stupni myopie v dospělosti. Co pomůže? Odpověď je v článku.

Srdeční infarkt, cukrovka, hypotyreóza: jaké neoční choroby může vidět oftalmolog?

Při kompletním oftalmologickém vyšetření můžete získat informace o stavu nejen očí, ale i dalších důležitých orgánů.

Módní přehled: pouze zajímavé články o stylu a brýlích

Trendy z oblíbených televizních seriálů, módní trendy pro rok 2022 a orangutaní samice, která ukázala, co je skutečný styl.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: