Proč nemůžeš jíst datle?

Plody datlovníku jsou na seznamu oblíbených sladkých pochoutek lidstva už tisíce let. Někdy se jim dokonce říká jídlo stoletých lidí. Jiné zdroje tvrdí, že datle nejen prodlužují délku života, ale ovlivňují i ​​mužskou potenci. Nebudeme se zavazovat tvrdit, že tomu tak je, ale fakt, že konzumace těchto sušených plodů má smysl, je jistý. Datle se pěstovaly před 8000 200 lety na území dnešního Iráku a dnes existuje více než XNUMX odrůd tyto plody. Přibližně 3 % světových zemědělských plodin tvoří datlové palmy, které ročně vyprodukují 4 miliony tun plodin. Nejdražší odrůda na trhu, Medjool, velký a karamelový, je nejnáročnější na pěstování.Pro vyznavače zdravého životního stylu je nejdůležitější vědět o tomto ovoci jeho obsah kalorií. Jedna sklenice datlí obsahuje asi 400 kalorií a 93 gramů cukru. Tato sklenice také obsahuje 27 % doporučené denní hodnoty draslíku a 48 % denní potřeby vlákniny. Zajímavé je, že i když mají datle vysoký obsah cukru, existují odrůdy datlí, které nemají vysoký glykemický index Zdraví přínosy datlí Datle jsou pokladnicí mikro a makro prvků, vitamínů a kyselin. Vědci napočítali nejméně 15 solí a minerálů (měď, železo, hořčík, zinek, mangan, draslík, fosfor, sodík, kobalt, síra, bór a další), které lze v tomto sušeném ovoci nalézt. Obsahuje také vitamíny A, C a vitamíny skupiny B. 10 datlí denně stačí k uspokojení denní lidské potřeby hořčíku, mědi a síry.Nejužitečnější vlastností datlí je, že jsou obohaceny o vlákninu. Tento typ vlákniny je nesmírně důležitý pro zlepšení funkce tlustého střeva. Rozpustná i nerozpustná vláknina získaná z ovoce pomáhá při čištění trávicího traktu.Ovoce je bohaté na významné množství minerálů, které posilují kosti a bojují proti závažným onemocněním včetně osteoporózy.Ovoce díky obsahu hořčíku a draslíku pomáhá snižovat krevní tlak. Kromě toho draslík přispívá k normální činnosti srdce. Tento prvek pomáhá snižovat riziko mrtvice a dalších kardiovaskulárních onemocnění Dostatečná hladina železa v datlích pomáhá v boji proti anémii Datle obsahují v přírodě poměrně vzácný fluor, který chrání naše zuby před kazem Vyplatí se snížit počet datlí v strava. Lékaři je tedy nedoporučují lidem s diagnózou syndromu dráždivého tračníku. Vzhledem k tomu, že datle jsou zdrojem fruktózy, mohou způsobit nadýmání a zažívací potíže. Sušené ovoce navíc obsahuje cukerný alkohol – sorbitol, který může vyvolat průjem. Při potížích se střevy je proto raději nejezte příliš často, a to ani jako součást sirupů.Naprosto každý může sníst až pět datlí denně. Více této přirozené sladkosti už ale může představovat hrozbu pro diabetiky. Je lepší, když vyloučí datle ze svého jídelníčku, protože tyto plody mají vysoký glykemický index, který může způsobit prudký nárůst hladiny cukru v krvi.Co říká věda o datlích?trávicí procesy. Tomu napomáhá vláknina, která brání prudkému vzestupu hladiny krevního cukru.Pokusy potvrdily, že palmové plody snižují markery zánětu v krvi, jako je interleukin 6 (IL-6), který se nachází v mozku. Může vyvolat neurodegenerativní onemocnění, včetně Alzheimerovy choroby. Datle navíc snižují aktivitu beta-amyloidních proteinů – původce plaků v mozku. Při jejich hromadění se často naruší spojení mezi buňkami.Datle s mírou mohou být nejen bezpečné, ale i prospěšné pro těhotné ženy. Dokážou pomoci vyrovnat se s ranními nevolnostmi, únavou a stanou se alternativou sladkostí a dortů, které tělu těhotné ženy rozhodně neprospějí.Jak datle jíst?Optimální porce datlí je asi pět, v extrémním případě sedm kousků den. Nezapomeňte, že veškeré sušené ovoce je třeba před konzumací umýt. Při přepravě jsou ošetřeny speciálním plynem, není známo, za jakých podmínek byly sbírány a kde byly dříve skladovány a jak se dostaly na pult.

READ
Jak dlouho pažitka roste?
Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: