Proč nemůžete jíst brambory na hubnutí?

„Jezte brambory a chleba, dožijete se 100 let,“ přesně to říká ruské přísloví. A ve skutečnosti zaujímá brambor přední místo mezi ostatní zeleninou přítomnou v lidské stravě. Bez něj je těžké si představit jak jídelní, tak slavnostní stůl. Je dobrý v jakémkoliv svém projevu – ať už je vařený v uniformě nebo zapečený s lososem ve smetanové omáčce.

Jedinou nevýhodou brambor je podle mnoha odborníků na výživu obsah velkého množství škrobu, který se štěpí na jednoduché cukry, které jsou zase zodpovědné za vznik nadbytečných kilogramů a těžké endokrinní onemocnění zvané diabetes mellitus.

Jsou ale brambory tak nebezpečné pro postavu a zdraví obecně? A je možné při dietě jíst zeleninu? O tom – v materiálu MedAboutMe!

Účinná péče o citlivou, atopickou pokožku těla

Ďábel není tak děsivý, jak se maluje: zdravotní přínosy brambor

Ďábel není tak děsivý, jak se maluje: zdravotní přínosy brambor

I přes horlivý odpor některých výživových poradců k zařazení brambor do jídelníčku se pyšní unikátním složením. Obsahuje obrovské množství užitečných látek potřebných k udržení normálního fungování životně důležitých systémů a orgánů. Je proto nerozumné a hloupé ochuzovat jídelníček o tuto cennou zeleninu.

Jen si to představte, brambory jsou zdrojem velkého množství aminokyselin, včetně těch esenciálních, a ty jsou mimochodem stavebním materiálem v našem těle.

Je nemožné si nevšimnout minerálů a stopových prvků přítomných v bramborách, mezi nimi: hořčík, draslík, fosfor, mangan, síra, chlór a další. Jsou pro člověka také nezbytné, jejich absence či nedostatek slibuje řadu poruch a poruch, které bude následně problematické odstranit. Mimochodem, v zelenině jsou uvedené látky rozmístěny nerovnoměrně, nejvíce jich je na povrchu než v jádře. Brambory obsahují i ​​vitamíny, zejména hodně kyseliny askorbové (vitamín C). Dále ubývá – B3, B5, B6, B1, B2, E, B9 a na posledním místě je vitamín A.

A jaké jsou prospěšné vlastnosti dotyčné zeleniny? Nepočítejte je! Vláknina, která je součástí brambor, nepřispívá k podráždění žaludku, což znamená, že zelenina je vhodná k použití při vředech a gastritidě, avšak ve vařené formě bez přidání olejů, koření a zvýrazňovačů chuti. Brambory, respektive vláknina v nich obsažená navíc snižuje hladinu cholesterolu v krvi, čímž brání rozvoji aterosklerózy a souvisejících srdečních potíží. Nezbavujte pozornost schopnosti brambor odstraňovat přebytečnou vodu, což je zvláště důležité pro lidi trpící onemocněním ledvin.

READ
Kolik druhů hub je v Rusku?

A nakonec o kaloriích. Brambory ve skutečnosti nelze zařadit mezi vysoce kalorické potraviny. Obsah kalorií vařené zeleniny je pouze 82 kcal. Brambory samozřejmě podle této hodnoty předčí jakoukoli jinou okopaninu nebo ovoce, ale to vůbec neznamená, že by neměly být přítomny ve stravě člověka, který nechce nabírat kila navíc. Hlavní je naučit se pravidlo: brambory by se měly konzumovat v minimálním množství, ale ne smažené nebo ochucené půlkou balení másla, ale vařené. Hodně také záleží na odrůdě používané k jídlu, a ty jsou mimochodem čtyři. O nich trochu později.

Relativně nedávno běloruští vědci vyvinuli dietní odrůdu brambor, která se vyznačuje nízkým obsahem škrobu a velkým množstvím vitamínů, antioxidantů, bílkovin a dalších užitečných látek. Podle zaměstnanců vědeckého centra, kde se provádějí selekční práce, není dietní bramborová odrůda v chuti v žádném případě horší než obvyklá.

Jak jíst brambory a nepřibrat?

Proč odborníci na výživu jednomyslně říkají, že brambory jsou jedním z hlavních nepřátel postavy? Koneckonců, neobsahuje tolik kalorií. Spíš je viníkem kil navíc zelenina vařená na oleji nebo sádle. Brambory, ze kterých doslova stéká slunečnicový olej, a dokonce i ve spojení se sledi a okurkami, se rychle přemění na tuk, který „zdobí“ boky, hýždě a břicho novými záhyby. Kdežto brambory, vařené podle všech pravidel, takovou hrozbu nepředstavují. Opět platí, že pokud to používáte s mírou, a ne dva talíře se „skluzem“ na posezení.

Důležitá je také odrůda brambor. Takže v Rusku je na stolech (většinou) silně vařená a moučná brambora. Hodí se na smažení, do kastrolů, bramborové kaše a polévek, ale na postavu není úplně dobrý, protože obsahuje příliš mnoho škrobu. Další věcí jsou nevařené a mírně rozvařené brambory s minimálním obsahem škrobu, který se používá především v evropské kuchyni. Oznámení! V Evropě jsou lidé s nadváhou velmi vzácní, ale v Rusku, kde se brambory konzumují téměř denně a ve velkém množství, je jich většina. Vlastně jako v Americe, zemi, kde se místo snídaně, oběda a večeře používají hranolky.

Jak správně vařit brambory?

Jak správně vařit brambory?

Tato zdánlivě jednoduchá záležitost má své jemnosti. Pokud nechcete získat nadváhu, vařte zeleninu pouze v uniformě, aniž byste čekali, až se kůra uvaří a odloupne. Na konci vaření by měly být brambory ve fázi polovaření. Po chvíli se brambory samy dostanou do použitelného stavu, hlavní věcí je udržet je v uzavřené pánvi. A ani tímto způsobem přípravy neztratí své vynikající chuťové vlastnosti. A z takových brambor se dá uvařit cokoliv. Například zeleninové saláty se zeleninou, kořením a dresinkem ve formě rostlinného oleje, odebraného v malém množství. Může být také konzumován jako nezávislé jídlo, ale pouze ráno a ne více než dvě střední hlízy. Při dodržení pravidel výběru a přípravy brambory nepovedou k nárůstu hmotnosti.

READ
Jak dlouho vydrží červená cibule?

Aby brambory používané v jídle poskytovaly vynikající chuťové vjemy, lze je zpestřit čerstvými bylinkami a česnekem. Pokrmu dodají pikantnost a příjemnou vůni. Z brambor je také výborný dietní salát. Kromě hlíz budete pro jeho přípravu potřebovat šťovík, česnek a jogurt.

Obecná pravidla pro výběr brambor

Obecná pravidla pro výběr brambor

Při nákupu brambor v první řadě věnujte pozornost slupce. Jeho povrch by měl být hladký a čistý, malé otvory naznačují, že kořenovou plodinu sežrali drátovci – nebezpeční škůdci, jejichž nedostatečná kontrola způsobuje nenapravitelné škody na celé plodině. Slupka by také neměla mít hnědé skvrny a ještě více hluboké rýhy. Pozor také na velikosti. Brambory nekupujte příliš velké, obsahují mnohem méně živin než malé nebo střední. Vyhněte se lenivým hlízám, kvalitní brambory jsou docela pevné a pružné.

Z odrůd na ruském trhu vybírejte brambory s fialovou, růžovou nebo červenou slupkou, obsahují malé množství škrobu, žluté jsou naopak nadbytečné. A mimochodem, ten je vhodný pro výrobu kastrolů a jiných kulinářských specialit, které jsou během diety nepřijatelné, takže pro ty, kteří chtějí vidět dokonalou postavu, se tato odrůda nedoporučuje používat ve stravě.

V žádném případě nekupujte brambory se zelenou slupkou, i když je tento odstín na jedné straně přítomen. Přítomnost zeleně na povrchu hlíz naznačuje, že brambory byly nesprávně skladovány, přesněji řečeno na světle. Tyto hlízy obsahují jedovatou látku zvanou solanin. A ten zase slibuje otravu a další zdravotní problémy.

Mnoho lidí se při hubnutí bojí brambor a snaží se je z jídelníčku vyřadit. Velmi marně! Brambory jsou bohaté na rostlinné aminokyseliny, esenciální i neesenciální, a minerály jako draslík a fosfor jsou hojné. Draslík nepotřebují jen játra a slezina, ale napomáhá také vstřebávání a odbourávání tuků a škrobu, na což by se při hubnutí nemělo zapomínat.

Nejvyšší obsah užitečných složek je ve slupce brambor, takže je lepší nahradit obvyklou bramborovou kaši pečenými bramborami ve slupce, přičemž si zachováte příznivé vlastnosti. Smažené brambory úplně vyřaďte nejen v době hubnutí, ale obecně ze svého života a života vaší rodiny.

Ve svých výživových programech nedoporučuji jíst brambory v kombinaci s pečivem, jakýmkoliv masem nebo rybou, ale výhradně se zeleninou, čerstvými saláty nebo hotovými zeleninovými jídly, vše by mělo být lehké a bez smažení, celá porce by měla být 300- 400 g, ne více. Brambory byste také neměli jíst více než jednou denně a každý den nedoporučuji jíst, stačí 3-4x týdně, také se nezapomeňte dívat na svou kondici, pocit, každé tělo je jiné, a to je možné, že právě váš tento produkt neabsorbuje, což ve vašem případě způsobí zažívací potíže, těžkost nebo nadýmání.

READ
Jaké typy vnitřních stěn a podlah se nedoporučují pro obytné prostory?

Výživa by měla být pohodlná i při hubnutí, po jídle by mělo dojít k mírnému nasycení, mezi jídly by neměl být akutní pocit hladu. Milovníci brambor si tedy vydechnou, nebojte se o svou váhu, jezte svůj oblíbený produkt pro radost, vařte jej správně, kombinujte se zeleninou, vejděte se do denního kalorického limitu, který potřebujete, a budete se moci pochlubit nejen úzký pas, ale také pevný.zdraví.

Ivan KrasavinAlina Torishnajaová

Pro mnoho lidí proces hubnutí zahrnuje vyloučení určitých potravin z jídelníčku. A nejčastěji jsou brambory zařazeny na „zakázaný“ seznam. Je ale tato zelenina tak škodlivá? A je možné dosáhnout vysněné postavy, aniž byste se vzdali svého oblíbeného jídla? Pojďme na to společně s fitness trenérem Ivan Krasavin.

Jaké jsou výhody brambor?

Brambory jsou skladištěm užitečných komponent. Za prvé je bohatý na vitamín C, který stimuluje imunitní systém, zabraňuje destrukci tkání a hraje důležitou roli při vstřebávání železa.

Za druhé, tato zelenina obsahuje hodně škrobu – jakýsi „přírodní energetický nápoj“. Za třetí, hlízy obsahují draslík, který je nezbytný k normalizaci krevního tlaku. Obsahuje také hodně fosforu, hořčíku a vápníku. A pokud budete jíst nové brambory se slupkou, můžete zdvojnásobit příjem vlákniny, poznamenává odborník.

Ivan: Vědci hodnotili souvislost mezi konzumací brambor a rizikem rozvoje diabetu 30. typu. Vědci si všimli, že nahrazení jedné porce brambor jednou porcí rýže zvýšilo riziko vzniku cukrovky XNUMX. typu o XNUMX %.

Škodí brambory tělu?

Jak mohou být brambory škodlivé, když obsahují tolik užitečných prvků? Mnozí si jsou jisti, že hlízy obsahují pesticidy, které při překročení přípustného limitu otráví tělo. Tato domněnka však není nic jiného než mýtus.

Specialisté Roskachestvo kontrolovali zeleninu prodávanou na trzích. Ve většině vzorků nebyly zjištěny žádné škodlivé látky. A v několika výjimečných případech množství pesticidů nepřekročilo přípustný limit. Obavy v tomto ohledu jsou proto neopodstatněné.

Zasahují brambory do hubnutí?

Potenciální nebezpečí zeleniny není jediným důvodem pro ostražitý přístup hubnoucích. Někteří věří, že konzumace brambor přispívá k přibírání na váze. To je však také mylná představa.

READ
Ve kterém měsíci můžete sklízet medvědí česnek?

100 gramů obsahuje přibližně 77 kcal: 2 gramy bílkovin, 0,4 gramů tuku a 16,3 gramů sacharidů. Energetická hodnota tří středních brambor bude přibližně 200 kcal, což se snadno vejde do denní potřeby. Navíc na jedno takové jídlo tělo přijme 42 miligramů vitaminu C (asi 70 % denní dávky). Chcete-li z pokrmu získat ještě více užitku, odborník doporučuje jíst brambory vychlazené.

Ivan: Brambory se skládají ze škrobu – to jsou dva primární sacharidy: amyláza a amylopektin v poměru 1/3, resp. Rozvětvená struktura amylopektinu je mnohem snadněji stravitelná. To je důvod, proč mají brambory vysoký glykemický index. Amyláza, rezistentní škrob, je méně náchylná na naše potravinářské enzymy, takže je to složitější sacharid. Tepelnou úpravou klesá odolnost vůči stravitelnosti. Když však brambory ochladíme, jejich struktura zkrystalizuje a glykemický index se sníží.

Brambory zasahují do hubnutí pouze tehdy, pokud nesprávně zohledníte jeho obsah kalorií. Kromě toho hraje důležitou roli způsob vaření.

Zde je energetická hodnota nejoblíbenějších bramborových pokrmů (uvádí se průměrná hodnota na 100 g pokrmu):

  • vařené brambory – 82 kcal;
  • pečené brambory (s kapkou másla) – 97 kcal;
  • pyré (s mlékem a máslem) – 110 kcal;
  • smažené brambory – 192 kcal;
  • bramborové placky – 190-220 kcal;
  • Hranolky – 240 kcal.

Obsah kalorií v některých bramborových pokrmech je téměř třikrát vyšší než obsah kalorií v zelenině v její čisté formě. Nadměrným používáním některých potravin, jako jsou hranolky, navíc můžete svému tělu opravdu ublížit. Proto pamatujte: brambory jsou jiné než brambory.

Nezáleží na tom, zda jste v procesu hubnutí nebo ne, brambory není nutné ze svého jídelníčku vylučovat. Pozor byste si však měli dát na formu, v jaké ji jíte. Při vaření byste měli používat olej na minimum nebo dokonce dát přednost vařeným a pečeným bramborám.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: