Proč sušit vršky mrkve?

Užitečné a léčivé vlastnosti mrkvových vrcholů

Každý ví z první ruky o výhodách zeleniny a bylinek. Tyto produkty dodávají tělu sílu a energii, pomáhají doplňovat nedostatek vitamínů, minerálních složek a balastních látek. Zajímavé je, že evropské národy jsou zvyklé jíst speciálně vyvinuté odrůdy salátu, petrželky, špenátu, bazalky nebo kopru. A obyvatelé východních zemí s radostí jedí nadzemní části kořenové zeleniny. Například natě z řepy nebo mrkve. Jak jsou užitečné mrkvové vrcholy, jaké léčivé vlastnosti a kontraindikace mají listy mrkve, jak se používají v tradiční a lidové medicíně?

Obsah

  1. Chemické složení
  2. Užitečné vlastnosti a aplikace natě mrkve
  3. Mrkvová zelenina pro hubnutí a zdravé stravování
  4. Kulinářská kompatibilita
  5. Jak správně vybírat a skladovat svršky
  6. Míra spotřeby
  7. Škody a možné kontraindikace

Chemické složení

Obsah živin v zeleni se blíží chemickému složení samotné mrkve, jejíž výhody a škody jsou popsány v samostatném vydání. To zahrnuje:

  • éterické oleje;
  • kumariny;
  • taniny;
  • chlorofyl;
  • saponiny;
  • kofein
  • organické a potravinářské kyseliny;
  • antioxidanty.

V závislosti na odrůdě mrkve se procento makro-, mikroprvků a vitamínů může výrazně lišit.

Prvek Obsah
vitamin A 82 mg
Vitamin B1 0,82 mg
Vitamin B2 0,59 mg
vitamin C 210 mg
Vitamin PP 5,8 mg
Vápník 213 mg
Draslík 1067 mg
Sodík 98 mg
Hořčík 74 mg
Fosfor 473 mg
Železo 13 mg

Topy nejsou v dietním menu, ale na přání mohou nahradit petržel, kopr nebo jinou zeleninu ze stravy.

Užitečné vlastnosti a aplikace natě mrkve

Listy mrkve jsou široce používány v lidovém léčitelství. Mrkvové natě se používají k prevenci a léčbě mnoha nemocí a stavů, protože mají na tělo následující účinky:

  • prevence rakoviny;
  • stimulace a facilitace porodního procesu;
  • snížení otoku a lokálního otoku;
  • snížení alergických reakcí;
  • zlepšení stavu pokožky;
  • posílení stěn krevních cév a zlepšení jejich propustnosti;
  • normalizace práce srdečního svalu;
  • prevence rozvoje onemocnění kardiovaskulárního systému;
  • normalizace krevního tlaku;
  • snížené riziko krevních sraženin;
  • prevence očních onemocnění, zlepšení zrakové ostrosti;
  • čištění krve, normalizace hladiny cukru a cholesterolu;
  • normalizace lymfatického a lymfatického drenážního systému;
  • odstranění toxinů, radionuklidů a solí těžkých kovů;
  • zlepšení všech metabolických procesů probíhajících v lidském těle;
  • posílení svalového a kosterního rámce, prevence onemocnění pohybového aparátu;
  • vazba volných radikálů, inhibice procesů stárnutí buněk a tkání;
  • zlepšení funkcí reprodukčního systému, včetně kvality spermií u mužů;
  • zvýšený svalový a kožní tonus.
READ
Jaké maso je považováno za nejzdravější?

Dekorace a infuze, stejně jako natě ze zelené mrkve ve formě kaše, se používají k léčbě křečových žil pro příznivé účinky na cévní systém a celkově posilující charakter surovin.

Mnoho lékařů zaznamenalo pozitivní dynamiku v léčbě hemoroidů u pacientů, kteří do své stravy zahrnuli čerstvé listy mrkve.

Mrkvové topy jsou připisovány slávě přírodní energie, čaje s čerstvými nebo sušenými bylinkami dodávají energii a energizují, zvyšují výkon a zlepšují mozkovou činnost.

Mrkvová zelenina pro hubnutí a zdravé stravování

Topy se často používají v opravném menu diety a dny půstu. Jeho působení je založeno na vysokém obsahu vlákniny a dietní vlákniny, která jemně čistí střeva a odstraňuje z nich všechny toxiny, což je způsobeno projímavými vlastnostmi zeleniny.

Unikátní komplex prospěšných látek obsažených v listech mrkve pomáhá snižovat negativní dopad patogenních střevních mikroorganismů, zbavovat se hnilobných procesů a normalizovat peristaltiku. Mrkvové vršky zlepšuje metabolické procesy, podporuje lepší trávení potravy a vstřebávání živin stěnami tenkého střeva.

Kulinářská kompatibilita

Je známo, že zelenina je nedílnou součástí hlavních jídel, salátů, předkrmů a sendvičů, dušených zeleninových pokrmů a kastrolů.

Mrkvové vršky mohou být skvělým doplňkem jakéhokoli kulinářského receptu a dodají pokrmu jedinečnou a lahodnou chuť. Je důležité si uvědomit, že mladé natě mají jemnější chuť, zatímco zralejší mohou být lehce nahořklé.

Dobré jsou čerstvé listy jsou kombinovány s následujícími skupinami produktů:

    zejména tvaroh a syřidlové sýry, jako je Adyghe a sýr feta;
  • sýry;
  • zelenina (syrová a vařená);
  • zelené;
  • koření;
  • chléb a dietní výrobky;
  • těstoviny z tvrdé pšenice;
  • cereálie;
  • kyselé a sladkokyselé hrušky a jablka; , cuketa a tykev;
  • drůbež, kuřecí a krůtí maso;
  • Ryba.

Výrobek je vhodný pro přípravu dietních a výživných zeleninových koktejlů a smoothies. Mnoho receptů na bylinné čaje obsahuje ve svém složení také sušenou mrkev.

Jak správně vybírat a skladovat svršky

Výhody a poškození vrcholků mrkve

Při nákupu topů je třeba věnovat pozornost barva a stav stonků. Neměly by být povadlé, s bílým nebo namodralým povlakem, černými skvrnami nebo místy poškození zahradními škůdci nebo plísněmi. Nejezte žluté nebo slizké listy.

Musíte uložit vršky v lednici volně svázané ve svazku nebo zabalené v kusu fólie. Zeleninu nemůžete dát do plastového sáčku – stejně jako všechny rostlinné materiály podléhají procesu dýchání. Plastové sáčky navíc zkracují trvanlivost na polovinu.

READ
Proč si nemůžeš vzít jednu červenou růži jako znamení?

Při přípravě mrkvových vršků na zimu je třeba je umýt, osušit ručníkem a jemně nakrájené vložit do sáčků. Takové přípravky můžete skladovat v mrazáku až do jara, ale lze je použít pouze pro přípravu prvního a druhého chodu.

Vršky lze sušit, k tomu je nejvhodnější přirozené sušení v místnosti s nízkou vlhkostí (sušení v troubě je lepší se vyhnout).

Míra spotřeby

Aby se minimalizovaly negativní důsledky, protože svršky obsahují velké množství vlákniny a balastních látek, doporučují odborníci na výživu omezení 3-4 čerstvé stonky denně.

Dětem a lidem se sklonem k poruchám příjmu potravy není vhodné dávat čerstvé listy mrkve do jídla.

Škody a možné kontraindikace

Užitečné vlastnosti a kontraindikace mrkvových vrcholů

Kromě výhod mohou mrkvové vršky také ublížit. Hlavní kontraindikací použití mrkvových listů je jejich individuální nesnášenlivost.

Kromě toho je důležité pochopit, že bezpečný může být pouze produkt vypěstovaný sami. Zelenina zakoupená na trhu může obsahovat soli těžkých kovů, dusičnany, sírany a produkty rozkladu organických a chemických hnojiv.

Obsaženo ve vršcích kumarinu, které se v samotné kořenové zelenině prakticky nevyskytují, mohou vyvolat alergickou reakci v podobě kožních vyrážek, jsou však zcela neškodné a bezpečné pro sliznici trávicího systému.

Vzhledem k tomu, že mrkev může akumulovat dusičnany, je jejich použití nežádoucí pro těhotné a kojící ženy.

Mrkvové topy jsou nepostradatelnou složkou jídla, která vám umožní normalizovat složení krve, zlepšit metabolismus a ztratit pár nebo dva kilogramy. Je třeba poznamenat, že při pravidelném používání se zlepšuje stav pokožky a vlasů a snižuje se procento dysfunkcí v procesech trávicího systému. Jak víte, dobré trávení je tajemstvím dlouhověkosti a mrkvové listy vám toho pomohou dosáhnout. Už jste to zkusili?

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: