Jaké jsou nejzdravější olivy?

Syurakshina Elena výživa.jpg

– Mnozí se mylně domnívají, že rozdíl mezi olivami a černými olivami je v tom, že jsou to plody různých druhů stromů, ale není tomu tak. Ve skutečnosti jsou olivy a olivy plody stejného stromu, který patří do rodu oliv, čeledi oliv. Slovo „olivový“ má východoevropské kořeny. V celém zbytku světa jsou plody těchto stromů známé jako „olivy“. A pouze v ruštině existují různá slova pro zelené a černé plody olivovníku. Proč se tyto plody liší barvou a chutí? Rozdíl je způsoben přímo procesem jejich zpracování před konzervováním.

Důležité je upřesnit, že při výrobě se nepoužívají umělá barviva. Plody olivovníku pro konzervaci se sklízejí zelené nebo zralé. Pravděpodobně jste si ale všimli, že i zralé plody jsou hnědé, fialové, hnědé, ale nikdy nedostanou tu uhlově černou barvu, kterou vidíme u oliv v obchodech. Co se děje? Aby olivy zůstaly zelené, trvá několik týdnů, než je namočíte do slaného nálevu. Aby se zkrátila doba sklizně oliv, je tento proces urychlen: jsou nasyceny kyslíkem. Tento proces se nazývá oxidace. Poté získávají olivy uhlově černou barvu, k jejíž stabilizaci se používá konzervant – glukonát železnatý. Po takovém zpracování dostávají výrobci černé oxidované olivy, které jsou konzervovány.

Olivový plod se skládá z vody, tuků, cukru, bílkovin, vlákniny a různých minerálů. Olivový olej se vyrábí z 90 % z oliv a ostatní olivy jsou solené s peckou nebo bez pecky.

Protein oliv je tvořen aminokyselinami, z nichž mnohé jsou esenciální, tedy ty, které se v našem těle netvoří. Patří mezi ně arginin, valin, histidin, isoleucin, leucin, lysin, methionin, threonin a fenylalanin.

Olivy jsou také bohaté na vitamíny A, C, E, PP, B1, B2, B4, sodík, vápník, hořčík, fosfor, měď, železo, zinek a selen.

Černá barva oliv je způsobena tím, že se plody nasypou do nádoby, kde je přiváděn stlačený kyslík. Pod vlivem kyslíku jsou bobule od 7 do 12 dnů. V důsledku oxidačních procesů získává buničina černý nádech. Výsledné černé olivy se posílají do marinády.

Olivy obsahují vitamíny A, C, E, PP, vitamíny skupiny B, sodík, vápník, hořčík, fosfor, měď, železo, zinek a selen.

10417_R06_olives.jpg

10417_R06_olives.jpg

Užitečné vlastnosti oliv a oliv

Užitečné pro obyvatele města. Jako součást plodů olivovníku byl nalezen pektin, který pomáhá tělu rychleji se očistit od toxických sloučenin. Proto je produkt zvláště užitečný pro kuřáky a pro ty, kteří žijí ve velkoměstech a dýchají znečištěný vzduch.

Podporujte trávicí systém. Olivy jsou fermentovaný produkt, který je důležitý pro tvorbu zdravé mikroflóry ve střevech. Vzhledem k tomu, že v plodech olivovníku je mnoho vlákniny, produkt reguluje činnost trávicího traktu, urychluje metabolické procesy a stimuluje proces hubnutí.

READ
Jaké odrůdy rajčat jsou nejlepší pro skleník?

Polynenasycené mastné kyseliny a vitamíny z olivových produktů mimo jiné stimulují tvorbu trávicích šťáv a enzymů, hojí defekty na sliznicích, obnovují jaterní buňky, působí cholereticky, zabraňují tvorbě kamenů v žlučových cestách, normalizují střevní motilitu (progresivní pohyby), odstraňují toxiny ze střev, obnovují střevní mikroflóru a pomáhají při hemeroidech.

Olivová dužina, obsahující hodně tuku, přispívá k urychlenému vylučování střevního obsahu. Pokud tedy budete jíst malé množství oliv nebo černých oliv každý den, pomůžete tím očistit střeva a zabráníte zácpě.

Podpora nervového systému. Vzhledem k vysokému obsahu vitamínů skupiny B, které jsou nezbytné pro činnost nervové soustavy, je vhodné olivy zařadit do jídelníčku v období zvýšeného stresu. Mastné kyseliny v kombinaci s vitamíny B normalizují činnost centrálního nervového systému, zvyšují jeho účinnost a zlepšují paměť.

Posílit imunitu. Také tyto plody posilují tělu vlastní obranyschopnost. Olivy a černé olivy pomohou zvýšit odolnost organismu proti různým virům.

Doporučeno během těhotenství. Olivy a olivy obsahují kyselinu listovou. Tato látka je nezbytná pro těhotné ženy, zejména v prvním trimestru, kvůli schopnosti snížit pravděpodobnost patologií u plodu. Olivy se doporučuje používat nejen v raných fázích těhotenství, ale také ve fázi jeho plánování. Tento produkt navíc obsahuje vysoký obsah železa, které je zodpovědné za krvetvorbu v těle. Pravidelné používání takového ovoce tedy ochrání ženu před anémií z nedostatku železa a eliminuje riziko vrozené anémie u jejího nenarozeného dítěte.

Dobré pro zdraví mužů. Olivy a černé olivy mohou mužskému tělu přinést velké výhody. Tokoferol obnovuje krevní oběh, což pomáhá udržovat erektilní funkci. V zemích Středomoří se věří, že stačí, aby muž snědl 10 plodů oliv denně, aby zůstal aktivní až do vysokého věku. Je v tom jisté racionální zrno: tokoferol skutečně zlepšuje kvalitu semene a mastné kyseliny obsažené v plodech oliv čistí cévy, zajišťují prokrvení všech orgánů včetně genitálií. Zinek v olivách zvyšuje hladinu testosteronu v krevním řečišti.

Jaká škoda může být tělu způsobena?

Konzervované olivy, stejně jako jakékoli jiné konzervované potraviny, jsou nasyceny slanou marinádou, proto se nedoporučuje jíst je denně ve velkém množství. To platí zejména pro oxidované černé olivy, které obsahují konzervační látku glukonát železa. Jedna plechovka oxidovaných černých oliv obsahuje více než 20 mg glukonátu železnatého při maximální denní dávce 10 mg pro dospělého. Tato konzervační látka také dělá z oliv alergenní produkt. Použití konzervovaných oliv ve velkém množství se nedoporučuje dětem, těhotným ženám a kojícím ženám.

Také olivy a olivy se nedoporučují při gastritidě s vysokou kyselostí, s pankreatitidou a cholecystitidou v akutní fázi.

READ
Jaké léčivé rostliny rostou v oblasti Samara?

Kromě toho je třeba věnovat zvláštní pozornost tomuto přípravku v případě cholelitiázy.

Olivy a všechny výrobky z nich jsou kontraindikovány v případě alergické reakce a individuální nesnášenlivosti.

Kolik oliv nebo černých oliv můžete sníst za den?

Navzdory mnoha užitečným vlastnostem tohoto produktu byste jej neměli zneužívat. Je to všechno o poměrně vysokém obsahu sodíku – jinými slovy soli. Nadbytek soli vede ke zvýšení tlaku a další neodůvodněné zátěži ledvin, srdce a cév, což výrazně urychluje jejich opotřebení.

Se zdravotními přínosy se doporučuje sníst 5-10 oliv nebo černých oliv denně. Tímto způsobem omezíte příjem soli a kalorií navíc, ale přesto získáte důležité živiny.

Jaké užitné vlastnosti jsou zachovány po konzervaci

Hodně záleží na způsobu konzervace. Oxidace, v jejímž důsledku získáme černé olivy, je rychlejší a levnější proces, ale takovým dopadem ztrácejí plody olivovníku mnoho užitečných látek.

Fermentace (tedy fermentace v sudech) je drahý a dlouhý proces, ale ve výsledku získáme užitečnější produkt.

Vysoce kvalitní konzervované olivy obsahují omega-6 a omega-9 mastné kyseliny, vitamíny B, fytosteroly, polyfenoly, zdravé tuky a vlákninu.

Při výběru byste měli dát přednost známým výrobcům a věnovat pozornost složení: kvalitní výrobek by měl obsahovat pouze olivy, sůl, cukr, vodu, ocet. Olivy ve skleněných nádobách jsou obvykle dražší, ale toto balení umožňuje vizuálně posoudit kvalitu produktu.

Sledujte novinky, přihlaste se k odběru newsletteru.

Při citování tohoto materiálu je vyžadován aktivní odkaz na zdroj.

Zelené, fialové nebo černé olivy milují gurmáni po celém světě. Jejich vynikající chuť a jemná dužina je činí žádoucími nejen v každodenní stravě, ale také na svátečním stole. S olivami můžete vařit spoustu chutných jídel, počínaje nejjednoduššími – olivami v marinádě, konče složitými vícesložkovými saláty a ovocem plněným ančovičkami nebo mandlemi. Pojďme si promluvit o tom, jak si vybrat lahodné bobule a jak jsou dobré pro zdraví! Jak se neotrávit olivovou pochoutkou a mít z ní jen užitek?

Obsah

  1. Účinná péče o citlivou, atopickou pokožku těla
  2. Poznejte rozdíl: Olivy a černé olivy
  3. Jaké ovoce je nejchutnější?
  4. Jsou barvené olivy bezpečné pro zdraví?
  5. Jaké jsou výhody chutného ovoce?
  6. Vaše volba: jak poznat dobré ovoce?
  7. Co vařit z oliv doma?
  8. Studený předkrm “Olivy s tuňákem”
  9. Slavnostní olivová svačina
  10. Nakládané olivy a černé olivy

Účinná péče o citlivou, atopickou pokožku těla

Poznejte rozdíl: Olivy a černé olivy

Poznejte rozdíl: Olivy a černé olivy

Nezasvěcení gurmáni jsou si jisti, že olivy a olivy jsou plody dvou různých stromů. Ale první i druhý se shromažďují na stejném stromě. Barva bobulí závisí na době sklizně: bílé nebo zelené olivy jsou rané, nezralé plody, které se obvykle sbírají v říjnu. V této době jsou bobule velmi elastické, mají světlou dužinu. Velikost oliv již dosáhla svého kalibru, diktovaného odrůdou, ale odstíny plodů se stále mohou lišit. Pokud tedy bobule necháte na stromě, pak v listopadu získají krásný růžový odstín a v prosinci budou nalévat červeno-černé, tmavě fialové nebo tmavě kaštanové!

READ
Jaké by měl mít kečup složení?

Nabízí se přirozená otázka, kdy se olivy stávají velmi tmavými, temně černými? Takové plody se v Rusku nazývají olivy. Odborníci ujišťují, že přes veškerou rozmanitost odrůd oliv v přírodě žádné takové nejsou. Černé plody s krásným lesklým povrchem jsou výsledkem chemického zpracování bobulí člověkem!

Rozmanitost oliv je velká a závisí na době jejich sklizně: zelené, bílé (zlaté), černé a již sušené. Období sklizně oliv je od října do ledna až února.

Olivy mohou být dvojího druhu: plody, které dozrály přímo na stromě (přirozenou cestou), tato cesta je delší (asi 4 měsíce) a pro výrobce zjevně nerentabilní, a plody, které zčernaly kvůli potravinářským přísadám E 579 a E 524, v roztoku, které jsou ponořeny do mladých plodů. Tento technický proces je rychlejší, levnější a výhodnější pro prodávajícího, ale samozřejmě ne pro kupujícího.

Olivy rozeznáte podle pecky, u přírodních tmavých oliv ano a u speciálně zbarvených oliv nejčastěji pecka není.

Jaké ovoce je nejchutnější?

V prodeji najdete olivy v jakékoli podobě – ​​s peckou i bez pecky, celé i nakrájené, jednoduché a s velkým výběrem náplní. Tyto bobule mají totiž neutrální chuť a hodí se ke všem čtyřem základním chutím – slané, kyselé, hořké a sladké. Při výběru ovoce na hostiny je důležité vzít v úvahu některé nuance!

Bílé nebo zelené olivy sbírané ze stromu, když nezralé, jsou obvykle tvrdé a mohou mít hořkou chuť. Na trhy a do obchodů proto chodí takové ovoce ve zpracované podobě – solené, nakládané nebo plněné. Ale zralé plody, které mají tmavou barvu, kterou jim dala sama příroda, se od prvních liší vysokým obsahem oleje, takže jsou měkké, mají úžasnou chuť a jsou jako obvykle drahé. Často se z nich vyrábí olivový olej, ale prodávají se i celé.

Jsou barvené olivy bezpečné pro zdraví?

Jsou barvené olivy bezpečné pro zdraví?

Pokud v obchodě uvidíte „olivy“, jejichž barva je jednotná a velmi tmavá – téměř černá, před vámi je vzorek vytvořený průmyslovými „koloristy“. Skutečné tmavé olivy nikdy nemají rovnoměrný tón, vždy s přechody. Například od tmavě fialové po zelenou nebo hnědou. Ve všech ostatních případech je produkt zpracován. Poctivý výrobce to na etiketě uvede nápisem Black Oxidized Olives, což v angličtině znamená „černé olivy oxidované kyslíkem“.

Jak už asi tušíte, takové bobule byly utrženy ze stromu v říjnu, kdy byly ještě zelené, a poté byly podrobeny oxidaci kyslíkem. Tento postup obvykle trvá 7-10 dní. Zelené plody se ponoří do speciálně připraveného roztoku s potravinářskými přísadami E 579 a E 585 (glukonát a laktát železa) a po několika dnech zčernají s krásným lesklým přelivem.

READ
Jaký hrnec je potřeba pro Epipremnum?

A přestože jsou tyto přísady schváleny pro použití v potravinářském průmyslu, neměli byste se s takovými bobulemi nechat unést. Faktem je, že v jedné sklenici oliv o váze 300 g je asi polovina suché hmotnosti oliv. A tyto olivy obsahují 22,5 mg železa, což překračuje odborníky doporučený denní příjem tohoto minerálu.

Pokud milujete olivy, dejte přednost těm s krásnou tmavou barvou, kterou příroda nadělila. Plody, které dosáhly plné zralosti, se vyznačují bohatou chutí a šťavnatou dužinou. Lidskému tělu přinášejí výjimečné výhody, jako dobrý olivový olej. Takové olivy za stěnami skleněné nádoby snadno poznáte – tekutina, ve které jsou obsaženy, je většinou průhledná, téměř bezbarvá.

Jaké jsou výhody chutného ovoce?

Složení oliv a černých oliv obsahuje mnoho látek, které lidské tělo přijme s vděčností. Podle svých kvalitativních vlastností si tyto plody získaly slávu přírodních “léčitelů”. A to není náhoda!

Obsahují nenasycené mastné kyseliny, které zabraňují vzniku aterosklerózy, srdečních chorob a cév. Nedávné studie vědců prokázaly, že procento rakoviny prsu u něžného pohlaví je nejmenší ve středomořských zemích, kde je používání oliv a olivového oleje poctou tradici a nepostradatelným atributem každodenní stravy. Olivy jsou ale bohatým zdrojem tří druhů mastných kyselin najednou – olejové, lanolinové a linolenové!

Přetékají olivy a užitečné éterické oleje, které mají schopnost zpomalit proces stárnutí těla, zabraňují vzniku stařeckých skvrn a vrásek. A vitamíny skupiny B, které se nacházejí i v cenných bobulích, podporují nervový systém a dodávají člověku náboj živosti, zvyšují vitalitu. Proto jsou olivy dobré jako občerstvení.

Olivy potěší i obsahem vitamínů krásy – C a E. Jedná se o známé antioxidanty, které minimalizují destruktivní působení volných radikálů v těle, čímž zabraňují vzniku mnoha nemocí a zachovávají krásu, mládí a lidské zdraví.

Výhody oliv jsou velké díky obsahu velkého množství vitamínu E, železa, antioxidantů a mononenasycených mastných kyselin. Díky tomu přírodní olivy snižují riziko vzniku kardiovaskulárních onemocnění, snižují cholesterol a krevní tlak, zlepšují stav vlasů a nehtů. Olivy také obsahují polyfenol, který pomáhá kontrolovat hladinu cukru v krvi. Přírodní olivy se dobře vstřebávají, nevzrušují žaludek, protože mají nízkou kyselost.

Kalorický obsah 100 gramů oliv je přibližně 115 kalorií, takže byste se jimi také neměli přejídat. Jedna miska jednou týdně bude stačit. Snažte se vybírat olivy, které neobsahují přísady, zejména E579 (glukonát železnatý), právě na něj dochází k alergiím, střevním nevolnostem, ale ke všem těmto reakcím dochází, když se takové olivy konzumují ve velkém množství.

READ
Které zasklení je levnější?

Vaše volba: jak poznat dobré ovoce?

Vaše volba: jak poznat dobré ovoce?

Prvním pravidlem kompetentního výběru oliv a oliv je, že musíte vidět, co přesně kupujete. Proto je lepší se zaměřit na produkt ve skleněných dózách. Tímto způsobem můžete vyhodnotit barvu a velikost ovoce a také pečlivě prozkoumat marinádu, pokud se v ní produkt prodává. No, pokud existuje možnost koupit olivy na váhu – ještě lépe, můžete požádat prodejce, aby dal bobule za vzorek, chuť dobrých oliv nelze s ničím zaměnit.

Tajemstvím odlišení skutečných zralých oliv od umělých, aniž byste museli otevřít sklenici produktu, je obsah přísady E 579. Pokud ji uvidíte v seznamu přísad, můžete si být jisti, že se jedná o umělé černé plody. Bez této přísady rychle získají svou přirozenou barvu, takže o její přítomnosti v bance se ani nemluví!

Nejlepší odrůdy oliv jsou podle odborníků ty s peckami. Zpravidla se jedná o zralé ovoce, šťavnaté a mastné. Jejich cenová politika je vyšší než u vypeckovaných oliv, ale to je přesně situace, kdy se nevyplatí šetřit.

Zvláštní pozornost věnujte výběru plněných oliv, obvykle mají vysoký obsah konzervantů pro prodloužení trvanlivosti a zachování bohaté chuti produktů. Nejlevnější jsou přitom olivy plněné ančovičkami nebo česnekem a jedny z nejdražších jsou mandle. Nejlepší produkt je samozřejmě čerstvý.

Co vařit z oliv doma?

Co vařit z oliv doma?

Příběh o olivách by byl neúplný, kdybychom se nepodělili o recepty na „korunové“ pokrmy. Jaké recepty jsou ideální pro sváteční stůl a každodenní život?

Studený předkrm “Olivy s tuňákem”

Na toto jídlo budete potřebovat velké olivy, tuňáka, trochu hořčice, jablečný ocet a chilli papričky. Smíchejte všechny uvedené ingredience a promíchejte, dochuťte malým množstvím olivového oleje a citronové šťávy.

Slavnostní olivová svačina

Nejprve je třeba připravit pikantní omáčku. K tomu kombinujte nasekaný česnek, chilli papričku a sůl, stejně jako pomerančovou kůru z jednoho ovoce a míchejte, dokud nezískáte homogenní hmotu. Poté přidejte ocet – omáčka je hotová. Musí se přidat do salátové mísy s olivami a znovu vše promíchat.

Nakládané olivy a černé olivy

Vezměte jednu sklenici oliv a černých oliv a přendejte je do skleněné nádoby. Začněte připravovat marinádu. Nasekejte 2 stroužky česneku a chilli. V samostatné misce smíchejte čtvrt šálku olivového oleje a stejné množství vinné omáčky. Přidejte prolisovaný raný česnek a pepř, lžičku sušeného oregana a kůru z jednoho citronu.

To vše přiveďte na mírném ohni k varu a vařte 5 minut. Ke konci vaření přidejte 2 lžíce citronové šťávy a olivy a černé olivy zalijte vzniklou marinádou. K získání vytříbené chuti stačí, aby se 24 hodin „potily“ ve slaném nálevu.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: