Jaké vitamíny mají okurky?

V tabulce je uveden obsah živin (kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů a minerálních látek) na 100 gramů jedlé části.

Živina Číslo Norma** % normy ve 100 g % normy ve 100 kcal 100% normální
Kalorická hodnota 14 kCal 1684 kCal 0.8% 5.7% 12029 g
Proteiny 0.8 g 76 g 1.1% 7.9% 9500 g
Tuky 0.1 g 56 g 0.2% 1.4% 56000 g
Sacharidy 2.5 g 219 g 1.1% 7.9% 8760 g
Organické kyseliny 0.1 g ~
Dietní vlákna 1 g 20 g 5% 35.7% 2000 g
Voda 95 g 2273 g 4.2% 30% 2393 g
Ash 0.5 g ~
Vitamíny
Vitamín A, RE 10 μg 900 μg 1.1% 7.9% 9000 g
beta karoten 0.06 mg 5 mg 1.2% 8.6% 8333 g
Vitamín B1, thiamin 0.03 mg 1.5 mg 2% 14.3% 5000 g
Vitamín B2, riboflavin 0.04 mg 1.8 mg 2.2% 15.7% 4500 g
Vitamín B4, cholin 6 mg 500 mg 1.2% 8.6% 8333 g
Vitamin B5, pantotenik 0.27 mg 5 mg 5.4% 38.6% 1852 g
Vitamín B6, pyridoxin 0.04 mg 2 mg 2% 14.3% 5000 g
Vitamín B9, folát 4 μg 400 μg 1% 7.1% 10000 g
Vitamín C, askorbová 10 mg 90 mg 11.1% 79.3% 900 g
Vitamin E, alfa tokoferol, TE 0.1 mg 15 mg 0.7% 5% 15000 g
Vitamín H, biotin 0.9 μg 50 μg 1.8% 12.9% 5556 g
Vitamin K, fylochinon 16.4 μg 120 μg 13.7% 97.9% 732 g
Vitamín PP, NE 0.3 mg 20 mg 1.5% 10.7% 6667 g
Niacin 0.2 mg ~
Macronutrienty
Draslík, K 141 mg 2500 mg 5.6% 40% 1773 g
Vápník, Ca 23 mg 1000 mg 2.3% 16.4% 4348 g
Křemík, Si 53 mg 30 mg 176.7% 1262.1% 57 g
Hořčík, Mg 14 mg 400 mg 3.5% 25% 2857 g
Sodík, Na 8 mg 1300 mg 0.6% 4.3% 16250 g
Síra, S 6.5 mg 1000 mg 0.7% 5% 15385 g
Fosfor, P 42 mg 800 mg 5.3% 37.9% 1905 g
Chlor, Cl 25 mg 2300 mg 1.1% 7.9% 9200 g
Stopové prvky
Hliník, Al 425 μg ~
Bor, B 1.5 μg ~
Železo, Fe 0.6 mg 18 mg 3.3% 23.6% 3000 g
Jód, I 3 μg 150 μg 2% 14.3% 5000 g
kobalt, spol 1 μg 10 μg 10% 71.4% 1000 g
Mangan, Mn 0.18 mg 2 mg 9% 64.3% 1111 g
Měď, Cu 100 μg 1000 μg 10% 71.4% 1000 g
Molybden, Mo 1 μg 70 μg 1.4% 10% 7000 g
Nikl, Ni 0.01 μg ~
Selen, Se 0.3 μg 55 μg 0.5% 3.6% 18333 g
Fluor, F 17 μg 4000 μg 0.4% 2.9% 23529 g
Chrome, Cr 6 μg 50 μg 12% 85.7% 833 g
Zinek, Zn 0.215 mg 12 mg 1.8% 12.9% 5581 g
Stravitelné sacharidy
Škrob a dextriny 0.1 g ~
Mono- a disacharidy (cukry) 2.4 g ~
Glukóza (dextróza) 1.3 g ~
Sacharóza 0.1 g ~
Fruktóza 1.1 g ~
Základní aminokyseliny 0.153 g ~
Arginin * 0.045 g ~
Valine 0.027 g ~
Histidin * 0.01 g ~
Isoleucin 0.021 g ~
Leucin 0.03 g ~
Lysin 0.026 g ~
Metionin 0.006 g ~
Methionin + Cystein 0.01 g ~
Treonin 0.021 g ~
Tryptofan 0.005 g ~
Fenylalanin 0.017 g ~
Fenylalanin + tyrosin 0.04 g ~
Vyměnitelné aminokyseliny 0.374 g ~
Alanin 0.026 g ~
Kyselina asparagová 0.053 g ~
Glycin 0.028 g ~
Kyselina glutamová 0.14 g ~
Prolin 0.017 g ~
serin 0.027 g ~
Tyrosin 0.021 g ~
Cystein 0.007 g ~
Nasycené mastné kyseliny 0.037 g max. 18.7 г
Polynenasycené mastné kyseliny
Omega-3 mastné kyseliny 0.005 g od 0.9 do 3.7 0.6% 4.3%
Omega-6 mastné kyseliny 0.028 g od 4.7 do 16.8 0.6% 4.3%
READ
Kolik dětí porodí koza?

Energetická hodnota mletá okurka je 14 kcal.

  • Kus = 100 g (14 kcal)

Hlavní zdroj: Skurikhin I.M. atd. Chemické složení potravin. Více.

** Tato tabulka ukazuje průměrné normy vitamínů a minerálů pro dospělého. Pokud chcete znát normy na základě vašeho pohlaví, věku a dalších faktorů, pak použijte aplikaci Moje zdravá strava.

Obsah

  1. Produktová kalkulačka
  2. Kalorická analýza produktu
  3. Složení čerstvých okurek
  4. Vitamíny a minerály v okurce
  5. Jaké jsou výhody okurek pro lidské tělo?
  6. Výhody a poškození solených, nakládaných a nakládaných okurek
  7. Použití v medicíně
  8. Použití v kosmetologii

Produktová kalkulačka

Většina potravin nemůže obsahovat celou škálu vitamínů a minerálů. Proto je důležité jíst různé potraviny, které uspokojí potřeby těla na vitamíny a minerály.

Kalorická analýza produktu

Poměr bílkovin, tuků a sacharidů:

Znáte-li podíl bílkovin, tuků a sacharidů na kalorickém obsahu, můžete pochopit, jak produkt nebo strava splňuje standardy zdravé výživy nebo požadavky konkrétní stravy. Například americké a ruské ministerstvo zdravotnictví doporučují 10–12 % kalorií z bílkovin, 30 % z tuků a 58–60 % ze sacharidů. Atkinsova dieta doporučuje nízký příjem sacharidů, i když jiné diety se zaměřují na nízký příjem tuků.

Pokud je vydáno více energie, než je dodáno, tělo začne využívat tukové zásoby a tělesná hmotnost klesá.

Získejte více informací a uskutečněte to s naším bezplatným online kurzem.

Zjistěte svůj dodatečný výdej kalorií na trénink a získejte podrobná doporučení zcela zdarma.

mletá okurka bohaté na vitamíny a minerály jako: vitamín C – 11,1%, vitamín K – 13,7%, křemík – 176,7%, chrom – 12%

  • vitamin C podílí se na redoxních reakcích, fungování imunitního systému, podporuje vstřebávání železa. Nedostatek vede k lámavosti a krvácení dásní, krvácení z nosu v důsledku zvýšené propustnosti a křehkosti krevních kapilár.
  • Vitamin K reguluje srážlivost krve. Nedostatek vitaminu K vede k prodloužení doby srážení krve, snížení obsahu protrombinu v krvi.
  • Silikon je obsažena jako strukturální složka ve složení glykosaminoglykanů a stimuluje syntézu kolagenu.
  • Chrome podílí se na regulaci hladiny glukózy v krvi, zvyšuje účinek inzulínu. Nedostatek vede ke snížení glukózové tolerance.

Kompletního průvodce nejzdravějšími potravinami najdete v aplikaci Moje zdravá strava.

Energetická hodnota nebo kalorie je množství energie uvolněné v lidském těle z potravy při trávení. Energetická hodnota produktu se měří v kilokaloriích (kcal) nebo kilojoulech (kJ) na 100 gramů. produkt. Kilokalorie, která se používá k měření energetického obsahu potravin, je také známá jako „potravinová kalorie“, takže předpona kilo se často vynechává, když se odkazuje na kalorie v (kilo)kaloriích. Podrobné tabulky energetické hodnoty ruských výrobků si můžete prohlédnout zde.

READ
Jaký je rozdíl mezi SVD a Tigerem?

Nutriční fakta – obsah sacharidů, tuků a bílkovin ve výrobku.

Nutriční hodnota potravinářského výrobku – soubor vlastností potravinářského výrobku, za jehož přítomnosti jsou uspokojeny fyziologické potřeby člověka v potřebných látkách a energii.

Vitamíny, organické látky potřebné v malých množstvích ve stravě jak lidí, tak většiny obratlovců. Syntéza vitamínů je obvykle prováděna rostlinami, nikoli zvířaty. Denní lidská potřeba vitamínů je pouze několik miligramů nebo mikrogramů. Na rozdíl od anorganických látek se vitamíny ničí silným zahřátím. Mnoho vitamínů je nestabilních a „ztrácejí se“ během přípravy nebo zpracování jídla.

Vypočítává poměr kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů a také vitamínů a minerálů v závislosti na pohlaví, věku, hmotnosti a úrovni fyzické aktivity.

Kalkulačka ideální hmotnosti, index tělesné hmotnosti, výpočet koridoru kalorií, doporučení pro snížení, akční plán.

Index tělesné hmotnosti (BMI, BMI) je hodnota, která umožňuje posoudit míru souladu mezi hmotností člověka a jeho výškou, a tím nepřímo posoudit, zda je hmotnost nedostatečná, normální nebo nadváha.

Potravinová kalkulačka vám umožní snadno vidět klady a zápory produktu a pomůže vám vytvořit zcela vyvážený jídelníček.

Jaké vitamíny jsou v okurkách

В чем польза? Okurky jsou vynikajícím zdrojem mnoha vitamínů a minerálů, které podporují celkové zdraví a pohodu.

Proč? Díky nízkému obsahu kalorií je zelenina široce používána v dietní výživě. Vitamíny v okurkách pomáhají udržovat zdraví kardiovaskulárního, vylučovacího a imunitního systému těla.

Složení čerstvých okurek

Obsah KBJU ve 100 gramech čerstvého produktu:

  • Tuky – 0,11 gramů.
  • Proteiny – 0,65 gramů.
  • Sacharidy – 3,63 gramů.
  • Vlákno – 1 gramů.

Obsah kalorií – 15 kcal.

Vitamíny a minerály v okurce

Čerstvá zelenina obsahuje velké množství užitečných a výživných látek pro lidské zdraví, i když pokud porovnáme stejné okurky a rajčata, první z nich nejsou tak bohaté na mikroelementy a vitamíny. Jaké minerály a vitamíny tedy okurky obsahují?

Vitamíny a minerály v okurce

Množství minerálních látek na 100 gramů produktu:

  • draslík – 141 miligramů;
  • fosfor – 42 miligramů;
  • chlor – 25 miligramů;
  • vápník – 23 miligramů;
  • hořčík – 14 miligramů;
  • sodík – 8 miligramů;
  • železo – 0,6 miligramů.

Zdravý člověk je šťastný člověk, a proto je tak důležité sledovat své zdraví a výživu. Abychom vám pomohli, sestavili jsme výběr užitečných materiálů, dokumentů a kontrolních seznamů, které prokázaly svou účinnost.

READ
Jak dlouho žije ochočený králík?

A ano, je to zdarma! Upřímně vám chceme pomoci zlepšit vaše zdraví a stát se šťastnějšími prostřednictvím nutriční korekce:

Množství vitamínů na 100 gramů čerstvé okurky:

A – 0,06 miligramů;

B1 – 0,03 miligramů;

B2 a B6 – každý 0,04 miligramu;

B3 a B5 – každý 0,3 miligramu;

B4 – 6 miligramů

K – 16,4 mikrogramů

B9 – 7 mikrogramů;

C – 2,8 miligramů;

E – 0,1 miligramu.

Jaké jsou výhody okurek pro lidské tělo?

Navzdory skutečnosti, že okurka obsahuje malé množství vitamínů, je pro člověka velmi užitečná. Například neustálou konzumací jako potravou tělo obnovuje vodní rovnováhu, snižuje se otoky tkání díky obsahu draslíku v této zelené zelenině. Okurky také urychlují proces odstraňování nahromaděných škodlivých látek a podporují rozpouštění kamenů.

  • Jód je pro naše tělo velmi důležitým stopovým prvkem.s jeho pomocí dochází k syntéze hormonů štítné žlázy, které ovlivňují všechny typy metabolismu v lidském těle. Tento stopový prvek je přítomen v okurce.
  • Vláknina a mikroelementy podporují odbourávání přebytečného cholesterolu, což znamená, že mají pozitivní vliv na zdraví cév, srdce a jater.
  • Tato zelená zelenina pomáhá normalizovat metabolismus v těle. Vitamíny B v okurkách a vláknině zpomalují vstřebávání rychlých sacharidů, a proto nedochází k prudkým skokům v inzulínu, a proto nedochází k silnému zatížení slinivky břišní.
  • vitamin C posiluje imunitní funkce organismu.
  • Okurky se používají v kosmetologii, protože jsou jemnými antioxidanty a udržují hydrobalanci pokožky.
  • Okurky podporují činnost mozku kvůli obsahu flavonoidů v nich. Flavonoidy jsou přírodní pigmenty, vykazují antioxidační vlastnosti v lidském těle, ředí krev, snižují křehkost kapilár a zlepšují metabolismus v buňkách.
  • Okurky působí protizánětlivě efekt.

Výhody a poškození solených, nakládaných a nakládaných okurek

Okurky pomáhají očistit tělo při opilosti, proto jsou při pití silného alkoholu tak oblíbené svačiny v podobě okurek: nakládané, solené, nakládané. Lidé pijí nálev z okurek, aby si vyléčili kocovinu.

Okurky urychlují gastrointestinální motilitu, proto se jedí při zácpě jako projímadlo.

Jedinou kontraindikací konzumace nakládaných okurek je onemocnění ledvin, protože dochází k nadměrnému zadržování vody. Nedoporučuje se ani těm, kteří mají problémy se žlučníkem, játry a kteří často trpí tlakovými rázy.

Použití v medicíně

Oficiální medicína nepoužívá okurku k léčebným účelům, ale v lidovém léčitelství se tato zelenina používá jak k léčbě nemocí, tak pro krásu pokožky.

READ
Který druh melounu nemá semena?

Použití v medicíně

Za prvé, okurka se používá pro vnější aplikace: na malé popáleniny, odřeniny a rány. Nakrájené kousky okurky jsou umístěny na poškozeném povrchu nebo mazány šťávou z okurky. Předpokládá se, že okurka má antimikrobiální účinek a zabraňuje hnisání.

Za druhé, okurka se používá k přípravě odvarů, nálevů, tinktur, ze kterých se pak vyrábějí obklady. K přípravě těchto lektvarů se používají ovoce, šťáva, květy a listy rostliny v suché formě.

Použití v kosmetologii

Okurka má osvěžující a omlazující účinek na pokožku, proto se používá v kosmetologii.

Okurka obsahuje látku fytosterol, zadržuje vlhkost v pokožce a díky této vlastnosti se projevuje liftingový efekt okurky. A alkalické soli vyživují a bělí pokožku a také odstraňují plak.

Použití v kosmetologii

V obchodech můžete vidět různé produkty využívající okurku: masky, pleťové vody, tonika, gely, krémy, čisticí prostředky. V létě se ale kosmetika dá připravit i doma.

Musíte si vzít okurku, nastrouhat ji na jemném struhadle a poté smíchat 2 polévkové lžíce výsledné hmoty s rozšlehaným bílkem. Naneste na obličej po dobu 15 minut, poté opláchněte. Tato maska ​​pomáhá odstraňovat stopy stresu a nedostatku spánku, vyživuje pokožku, činí ji hladší a zářivější díky vitamínům a minerálům obsaženým v okurce.

Na pleť kolem očí smíchejte 2 lžíce nastrouhané okurky s nadrobno nakrájenou petrželkou a přiložte na oči na 15-20 minut jako obklad.

Tyto chyby urychlují proces stárnutí a ovlivňují pohodu 100 % žen. Tým ED PRO sestavil výběr kontrolních seznamů sestavených předními odborníky v oblasti výživy a zdraví žen, aby vám zůstala mladistvá až do 80+ let.

A ano, je to zdarma! Upřímně vám chceme pomoci zlepšit vaše zdraví, prodloužit mládí a krásu.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: