Které maso je lepší, vepřové nebo kuřecí?

Neustále nám říkají, že jíst maso ve velkém množství je škodlivé. Jaký druh masa je ale nejškodlivější? Rozumíme výhodám a škodám masa savců a drůbeže Anna Ivashkevich, odborník na výživu, klinický psycholog-dietolog, člen Národní asociace klinické výživy:

Jíst hodně červeného masa není moc zdravé. Existují studie, které naznačují, že jeho užívání může přispívat ke vzniku rakoviny trávicího traktu. Ano, tyto studie jsou často zpochybňovány, jsou kolem nich otázky, ale přesto byly takové výsledky získány a je třeba je brát v úvahu.

Obsah

  1. Vepřové maso
  2. Kuře
  3. kachna a husa
  4. Mlýnské hovězí maso
  5. Metody vaření
  6. Kolik můžete jíst
  7. Které maso je nejzdravější?
  8. Proč jíst maso?
  9. Výhody kuřecího masa
  10. Výhody vepřového masa
  11. Vepřové nebo kuřecí maso: jak si vybrat?

Vepřové maso

Na základě ukazatelů a rozborů bych řekl, že nejškodlivější maso je vepřové. Je velmi tučný a ve velkém množství narušuje krevní lipidový profil, což je špatné pro lidi s kardiovaskulárními chorobami. Tedy pokud už máte problémy, máte vysokou hladinu cholesterolu, máte-li v rodině kardiovaskulární onemocnění, tak jste v ohrožení a na vepřové je potřeba si dávat velký pozor. Pokud toto vše chybí, pak je nepravděpodobné, že by na vás vepřové maso mělo velký negativní dopad. Stále je ale lepší jeho konzumaci omezit, protože má vysoký obsah nasycených tuků.

Kuře

Pokud jste alergičtí, musíte omezit konzumaci kuřecího masa. Kuřecí protein je považován za nejvíce alergenní, zejména ve srovnání s krůtím, králičím a dokonce hovězím masem. Kuře je tedy sice cenově nejdostupnější druh masa, ale není nejzdravější.

kachna a husa

Z drůbežího masa bych řekl, že nejvíce škodí kachna. Je hodně mastný. Dnes jsou kachny speciálně chovány, aby byly velmi tučné, mimochodem dříve tomu tak nebylo. Výsledkem je maso, které působí na organismus podobně jako vepřové. Zvyšuje profil cholesterolu, který je škodlivý pro cévy a srdce.

Husa je dobré maso, i když také trochu tučné. Je ale hutnější než kachna, rychleji se jí zasytíte. Pokud je husa dobře uvařená a správně upečená, pak se z hlediska benefitů blíží křepelčímu nebo dokonce krůtímu masu.

READ
Kteří koně jsou nejklidnější?

Medvěd, los, divočák a další druhy divokého masa jsou mnohem méně tučné. Ale představují také nebezpečí: nevíte, čím mohlo být infikováno zvíře žijící ve volné přírodě. Zvěřina se často konzumuje sušená nebo špatně tepelně upravená. Lovci v lese při přípravě kořisti dostatečně tepelně nezpracovávají. Z tohoto důvodu je časté napadení parazity.

Divoké maso musí být dobře provařené nebo smažené. Neměla by tam být žádná krev, nic syrového. Ideálně nejprve uvařit a poté smažit.

Mlýnské hovězí maso

Podstatou mramorovaného masa je, že obsahuje velké množství tukových vrstev. Pro jejich mramorovanou barvu se maso nazývá tzv. Při vaření se tento tuk rozpustí a maso je velmi chutné.

Ale pokud držíte dietu, hubnete, pokud máte problémy s hladinou cholesterolu, se slinivkou (začne vás bolet na pravé straně, když sníte něco tučného, ​​protože není dostatek žluči na zpracování), pak mramorová maso je pro tebe špatná volba. Potřebujete něco masitějšího.

V ideálním případě si chcete vybrat maso z krav a volů, které jsou krmeny spíše trávou než obilím. Mimochodem, krmení obilím je také špatné, protože se krmí kukuřicí a jinými obilovinami a nyní je mnoho alergiků a intolerance kukuřice je běžným jevem.

Maso z krávy krmené trávou bude hutné, libové a bude obsahovat méně tuku, ale více svalového vlákna. Ale je to také dražší, protože je levnější krmit obilím.

Metody vaření

Dalším nebezpečím tučného masa je, že ho většinou smažíme. To platí zejména pro mramorované maso: smaží se na oleji, někdy se pak peče. Smažení není nejzdravější způsob vaření, maso je lepší péct nebo vařit v páře. Pokud smažíte, doporučoval bych to s máslem, nejlépe rozpuštěným. Nejlepší je nemíchat rostlinné a živočišné tuky v jednom pokrmu, protože jsou hůře stravitelné. A nyní má polovina lidí nezdravá střeva, špatné kvašení, je lepší nekomplikovat práci trávicích orgánů, jinak pocítíte nepohodlí, těžkost, hrudku v jícnu.

Steaky nejsou pro muže tak škodlivé jako pro ženy. Zvlášť pokud muž sportuje a hýbe se. Produkuje testosteron, který pomáhá při zpracování tučného masa. Pro ženy je lepší volit libovější maso, například filet mignon a kombinovat ho se zeleninou a zelenými saláty. Vláknina pomůže s trávením tučných jídel.

READ
Jaká hnojiva se používají ve sklenících?

Kolik můžete jíst

Předpokládá se, že červené maso by se nemělo jíst více než 2krát týdně. Nyní existuje mnoho studií, které ukazují, že jíst příliš mnoho masa (to znamená nejen červeného, ​​ale i drůbeže) není příliš zdravé. Jednou denně, ne častěji. Část bude záviset na vašem životním stylu. Pokud jste obyčejný sedavý kancelářský pracovník, berte dlaň jako normu. Maso by mělo mít velikost vaší dlaně bez prstů.

Pokud často cvičíte nebo děláte těžkou fyzickou práci, bude míra vyšší.

Které maso je nejzdravější?

Snad nejlepší maso je králičí. Je nízkoalergenní, nízkotučný a doporučuje se pro dětskou výživu. Pravda, pokud dítě uvidí mršinu králíka (a na mršině zůstane chlupatá tlapka, aby bylo vidět, že je to opravdu králík). Viděl jsem mnoho případů, kdy děti po takové podívané navždy odmítaly jíst králičí maso.

Dobré je jíst telecí a mladé jehněčí. Jehněčí maso je poměrně čisté maso. Ovce žerou trávu a nemohou být krmeny obilím. A mladé jehněčí nemá specifickou vůni. Takže je nejlepší si to vybrat. Nejužitečnější drůbež je křepelka a krůta.

Chci upřesnit, že v případě drůbeže doporučuji vařit ji vždy bez kůže. A kachna, kuře a krůta. Kůže neposkytne nic užitečného, ​​je pod ní spousta tuku (to platí zejména pro kachnu a husu). Kromě toho je kůže považována za nejalergennější část ptáka.

Maso je přítomno ve stravě většiny lidí. Připravuje se v různých podobách – dušené, smažené, vařené, grilované, pečené v troubě. Hlavním přínosem je přítomnost bílkovin, které je obtížné získat z rostlinné potravy.

  • Proč jíst maso?
  • Výhody kuřecího masa
  • Výhody vepřového masa
  • Vepřové nebo kuřecí maso: jak si vybrat?

Proč jíst maso?

Maso je dobré téměř pro každého. Musí být přítomen ve stravě sportovců, těhotných žen a dětí. Živočišné bílkoviny jsou hlavním stavebním materiálem pro tělo, s jejich pomocí se syntetizují aminokyseliny, které podporují svalovou tkáň. Proteinové potraviny jsou potřebné v pooperačním období a při rekonvalescenci po úrazech.

Proč jíst maso?

Výhody masa:

Vitamíny skupiny B regulují činnost nervového systému a metabolické procesy v těle.

  1. Zinek a selen zabraňují předčasnému stárnutí a posilují imunitní systém.
  2. Fosfor je nezbytný pro udržení elasticity kostní tkáně. Pravidelná konzumace masa snižuje riziko zlomenin a lámavosti kostí.
  3. Železo je výbornou prevencí anémie.
READ
Kolik ovcí pokryje jeden beran?

Přes všechny výhody konzumace živočišných potravin existuje řada nemocí, u kterých je maso kontraindikováno, např. dna. Mohou se objevit i individuální alergické reakce. Pokud máte nadváhu, je lepší jíst dietní odrůdy – krůtu nebo králíka.

Velmi důležitý je způsob zpracování. Neměli byste jíst syrové nebo napůl tepelně upravené maso – je zde velké riziko nákazy parazity, jejichž vajíčka mohou skončit ve vláknech.

Prospěšné je čerstvé, chlazené maso. Uzeniny obsahují konzervanty, složky zadržující vlhkost a barviva, látek cenných pro tělo je méně.

Výhody kuřecího masa

Mezi drůbežím masem je nejoblíbenější kuřecí. Obsahuje aminokyseliny – taurin, valin, lysin, tryptofan, které jsou totožné s bílkovinami v těle.

Výhody kuřecího masa

Kuřecí vývar se odedávna používá k obnovení sil po těžké nemoci. Snadno se vstřebává a posiluje imunitní systém. Rychlá absorpce ze střeva činí produkt nepostradatelný pro výživu dětí, sportovců a lidí s cukrovkou.

Při vaření továrního kuřete je důležité první vývar scedit po 5-10 minutách varu. To se provádí jako preventivní opatření, aby se zajistilo, že jakékoli chemikálie, které mohou být na jatečně upraveném těle, se uvolní do vody. Také výživoví poradci nedoporučují jíst kůži, protože se v ní hromadí škodlivé látky. Tento postup není nutný u zemědělských produktů.

Kuřecí maso je vynikající prevencí onemocnění kostí a kloubů, urychluje proces obnovy poškozených tkání. Díky obsahu fosforu je prospěšný pro nehty a zuby.

Kuřecí prsa jsou dietní bílé maso. Je suché, lehce drsné a obsahuje minimum tuku a cholesterolu. Tato možnost bude užitečná pro hubnutí, ale obsahuje málo hořčíku a železa. Chcete-li plně absorbovat mikroelementy do těla, musíte jíst červené maso – křídla, stehno atd.

Výhody vepřového masa

Vepřové maso obsahuje velké množství železa a vitamínu B12. Jeho pravidelná konzumace zvyšuje hladinu hemoglobinu, který plní hematopoetickou funkci, a snižuje riziko vzniku anémie.

Výhody vepřového masa

Vepřové maso je dobré pro lidi s podváhou. V přiměřených množstvích se vařené maso zavádí do stravy pro dystrofii – je výživné, rychle zasytí a zdravé tuky obnovují tělo a udržují sílu.

Maso obsahuje železo, fosfor, zinek a vitamíny skupiny B. Beta-alanin je nezbytný pro sportovce ke snížení únavy po aktivním, vyčerpávajícím tréninku. Protein vstupující do těla se štěpí na aminokyseliny nezbytné pro normální vývoj pohybového aparátu. Svaly se prokrví, kosti se zpevní.

READ
Jaké prášky na strach?

Přes všechny výhody je vepřové maso tučné a nehodí se pro každého. Časté jsou případy nesnášenlivosti produktu, což vede k poruchám trávení. Pokud máte problémy se střevy, slinivkou nebo játry a máte nadváhu, neměli byste zneužívat vepřové maso.

Vepřové nebo kuřecí maso: jak si vybrat?

Maso bude prospěšné, pokud bude nakupováno od důvěryhodných dodavatelů. Nekvalitní výrobek může být škodlivý. Vybírejte raději chlazené než mražené maso, protože v důsledku rozmrazování se ztratí mnoho užitečných látek.

Kuře nebo vepřové: co je zdravější a zdravější?

Oba druhy masa jsou zdravé, ale jejich role ve stravě je odlišná. Obecným doporučením je nepřejídat se, protože to může vést k rychlému nárůstu hmotnosti nebo zažívacím potížím.

Pokud potřebujete lehký, dietní produkt, rozhodně zvolte kuřecí maso. Je také lepší opustit tučné odrůdy ve prospěch drůbežího masa v případě hypertenze, polyartritidy, dny a obezity.

Velký význam má způsob přípravy. Pikantní, uzené nebo smažené kuře neprospěje, zatímco pečené nebo vařené maso si zachová maximum vitamínů a mikroelementů.

Pokud jste fyzicky aktivní, je lepší se rozhodnout pro vepřové maso. Pomůže vám méně se unavit a udržet se v dobré kondici. Cvičením se spalují tuky a energie přijatá tělu z produktu vydrží po dlouhou dobu. Vepřové maso je lepší uvařit v páře. Dobrou možností je dusit nebo vařit. Nedoporučuje se smažit na oleji, při procesu smažení se uvolňují toxické látky a karcinogeny, které jsou zdraví nebezpečné.

Syrové maso může obsahovat larvy parazitů, proto je důležité produkt pečlivě tepelně zpracovat. Po krájení masa nezapomeňte důkladně opláchnout kuchyňské náčiní.

«Je důležité, aby se: všechny informace na webu jsou poskytovány pouze pro informační účely. Před uplatněním doporučení se poraďte se specializovaným odborníkem. Redakční rada ani autoři neodpovídají za případné škody způsobené materiály. “

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: