Které okurky jsou nejzdravější?

Pokud své okurky nenakládáte sami, pravděpodobně je sníte. Protože solená nebo nakládaná okurka je jednou z hlavních součástí naší obvyklé kuchyně. Nemluvě o lehce solených okurkách, které jsou v létě považovány za jedny z nejoblíbenějších.

aif.ru řekl o tom, které okurky jsou nejužitečnější a proč každý druh může být škodlivý Margarita Provotorova, přední konzultantka v laboratorní medicíně, přední expertka Centra pro molekulární diagnostiku CMD Centrální výzkumný ústav epidemiologie Rospotrebnadzor.

Okurka má neutrální chuť, což je pochopitelné, protože toto ovoce obsahuje 95 g vody na 100 gramů produktu a obsah kalorií je také zanedbatelný – v průměru 20 kcal. Samozřejmě z nutričního hlediska je mnohem zdravější jíst čerstvé okurky. Působí pozitivně na trávicí systém, díky obsahu rozpustné vlákniny napomáhají při vyprazdňování a přispívají k normální činnosti trávicího traktu. Ale podívejme se na možnosti občerstvení: solené, nakládané a jemně solené.

Obsah

  1. Osolené
  2. Solené se také nakládají
  3. Nakládané
  4. Důležité věci tohoto týdne
  5. 1. „Hliníkové okurky“
  6. 2. Okurkový lék
  7. 3. Okurka proti drsnému ránu
  8. 4. Mládí a krása
  9. 5. Nechte kov lesknout
  10. 6. Pět minut před odjezdem.
  11. 7. Vrzající dveře již nejsou problémem.
  12. 8. Prevence bolestí hlavy a „tlaku“
  13. 9. Snižte riziko rakoviny
  14. 10. Pro ty, kteří se rádi opalují
  15. 11. Všechny prostředky jsou dobré v boji proti artritidě.
  16. 12. Kulinářský přínos

Osolené

Jejich hlavní rozdíl od nakládaných okurek spočívá v tom, že proces nakládání trvá jen několik dní a proces mléčného kvašení, charakteristický pro přípravu klasických nakládaných okurek, nestihne začít. Proto má tento produkt jemnější „lehce slanou“ chuť. V tomto případě se nepoužívá žádná horká marináda, což znamená, že nedochází ke zničení vitamínu C. Jemně nasolené okurky samozřejmě nelze nazvat vitamínovou bombou, jelikož na ně samotná okurka není příliš bohatá. Ale díky zvláštnostem přípravy jsou zachovány téměř všechny prospěšné živiny obsažené v ní. A pokud při přípravě použijete i malé množství soli, lze lehce nasolené okurky označit za nejzdravější mezi okurkovými přesnídávkami.

Solené se také nakládají

Obecně, pokud mluvíme o tradičním receptu na přípravu okurky metodou za studena, kdy se používá pouze voda, sůl a koření, lze tento produkt nazvat užitečným.

READ
Jaká je vzdálenost mezi sloupky laťkového plotu?

Faktem je, že při tradiční přípravě zůstává zelenina v osoleném nálevu při pokojové teplotě minimálně týden. Během procesu moření procházejí okurky fermentací – mléčnou fermentací, která je doprovázena výskytem prospěšných bakterií mléčného kvašení. Nyní už to není jen okurka, ale prakticky superpotravina, bohatá na probiotika, která tak prospívají střevní mikroflóře.

Ale je tu také nuance. Je důležité, kolik soli při vaření použijete. Odborníci na výživu doporučují konzumovat maximálně 5 gramů soli denně. V průměru pouhých 100 gramů nakládaných okurek plně pokryje denní potřebu soli pro dospělého člověka. Mimochodem dobře zadržuje vodu, takže pokud se rozhodnete pro večeři s kyselou okurkou, nedivte se, že budete ráno lehce nafouklí. Pokud máte problémy se srdcem, trpíte hypertenzí nebo onemocněním ledvin, měli byste věnovat zvýšenou pozornost množství zkonzumovaného produktu. Pacienti s urolitiázou, dnou nebo v období exacerbace gastrointestinálních onemocnění, jako je gastritida, cholecystitida nebo pankreatitida, by také měli jíst takové okurky opatrně.

Nakládané

Jejich hlavní rozdíl od solených je v tom, že při vaření nedochází k procesu fermentace – díky přidání octa. Pro zjemnění kyselé chuti se do marinády často přidává cukr. A měli byste se zdržet konzumace potravin s přidaným cukrem. Samozřejmě, pokud si vyrábíte vlastní okurky, můžete množství snížit. U průmyslově vyráběného výrobku je to obtížnější, protože množství přidaného cukru na etiketě marinády většinou není uvedeno. Možná proto Dr. House vždy jedl sendviče bez okurek.

Nakládané okurky zpravidla obsahují o něco méně soli než solené. A vůbec, zdravému člověku porce 100-200 gramů neuškodí. Jejich použití by mělo být omezeno v případě akutní gastritidy nebo exacerbace chronických onemocnění gastrointestinálního traktu.

Mimochodem, při přípravě takových okurek se používá vařící marináda a při vysokých teplotách se ničí vitamín C. Obecně je obsah vitamínů v nakládaných okurkách nižší než v solených.

A pokud se budeme bavit o výhodách, tak při konzumaci nakládaných okurek je to samozřejmě o něco méně než v případě nakládaných okurek.

:

Plody okurky lze využít téměř v každé životní situaci – v případě nemoci, ve spěchu, při absenci čisticích a hygienických prostředků. Toto je skutečný „kouzelník“ ze světa zeleniny, který se vždy nachází v domě.

READ
Vlastnosti chovu a chovu hus guvernérských

Důležité věci tohoto týdne

Oblast jižní Moskvy, 41 týdnů

Je těžké najít jinou tak osvěžující a zdravou zeleninu, jako je okurka. Používá se do salátů a jako svačina, balí se do sklenic a používá se k nakládání. Obsahuje řadu živin, jako jsou vitamíny B1, B2, B3, B5, B6 a C. Malé dávky obsahují železo, draslík, zinek, vápník a kyselinu listovou. Okurky se snadno pěstují a dají se dělat doma v malé nádobě. Jejich prospěšné vlastnosti se však neomezují pouze na spotřebu. Našli jsme alespoň 12 dalších způsobů, jak tuto zeleninu využít.

1. „Hliníkové okurky“

Jedním z nejnebezpečnějších zahradních škůdců jsou slimáci. Aby bylo možné je z místa vyhnat, bylo vynalezeno mnoho různých prostředků. Jeden z nejoriginálnějších je následující: vezměte malou okurku a rozkrojte ji podélně na 3 části. Poté mezi plátky položte hliníkové plechy a „chlebíčky“ položte na místa, kde se hemží slimáci – nepochopitelný zápach je vyděsí a donutí je opustit oblast.

2. Okurkový lék

Pokud náhle onemocníte, nejbližší lékárna je 15 km a kromě okurek nejsou po ruce žádné léky. Ano, nemýlili jsme se – drobná zelená zelenina je univerzálním lékem na zácpu a červy. To je možné díky univerzální látce erepsin obsažené v jejích plodech. Pomáhá rozkládat bílkoviny a chránit žaludek před infekcemi a viry.

okurková šťáva

Čerstvá okurková šťáva se používá i při kašli, katarech dýchacích cest a bolestech žaludku a střev.

3. Okurka proti těžkému ránu

Abyste se po dlouhém večírku rychle dali do pořádku, nemusíte shánět nějaké drahé a nedostupné drogy. Univerzálním lékem na kocovinu je okurka (nejlépe samozřejmě solená). Odstraňuje toxiny z těla, obnovuje alkalickou rovnováhu a nasycuje tělo životodárnou vlhkostí.

Otoky z očí můžete odstranit také pomocí „zelených plátků“. Kyselina askorbová a kávová pronikají póry a zabraňují hromadění vody ve formě váčků pod očima. K odstranění zjevných známek otoku stačí 10 minut takových aplikací.

4. Mládí a krása

Okurka je skutečný „elixír mládí“. Například pasta z okurkové šťávy (2 lžíce), mleté ​​kávy (4 lžičky) a medu (1 lžička) pomůže zbavit se celulitidy. Naneste na problémová místa, zabalte hadříkem a nechte působit 30 minut – po použití bude pokožka napnutá a svěží.

Čerstvé okurky obsahují také oxid křemičitý. Tento minerál podporuje tvorbu kolagenu v těle, který udržuje vlasy zdravé a silné. Chcete-li připravit vlasovou kompozici, vezměte 1 syrové vejce, 1 nakrájenou okurku a 2 polévkové lžíce. l. olivový olej a důkladně promíchejte. Naneste směs na vlasy po dobu 10 minut a poté opláchněte teplou vodou a šamponem.

READ
Proč kůň leží na hřbetě?

okurkové smoothie

K prevenci celulitidy lze okurky konzumovat také jednoduše jako svačinu k hlavním jídlům.

5. Nechte kov lesknout

Kovové výrobky (jako jsou kliky dveří, nádobí atd.) mají tendenci časem ztrácet svůj atraktivní lesk. Aby se vaše vzácné předměty znovu leskly jako nové, vyleštěte je plátky čerstvě nakrájené okurky.

6. Pět minut před odjezdem.

Make-up nebo holení můžete nanést až po sprše. Problém je ale v tom, že zrcadlo je zamlžené a čas běží. Příště, než se osprchujete, otřete zrcadlo půlkou čerstvé okurky a po vodních procedurách se nezamlží. A druhá polovina pro něj najde využití! Když vyjdete z koupelny čisté a krásné a zjistíte, že vaše boty nejsou vyleštěné, použijte půlku okurky, která jim dodá lesk a svěžest.

7. Vrzající dveře již nejsou problémem

Dveře vrzají, až se třesete, a v domě není nic, co by připomínalo mazací kapalinu. A opět přijde na pomoc „zelený zachránce“, stačí s ním namazat staré panty a skřípání už vás nebude obtěžovat.

dveřní závěsy

V budoucnu je lepší koupit grafitové nebo vazelínové mazivo, abyste se zbavili pískání.

8. Prevence bolestí hlavy a „tlaku“

Okurky obsahují všechny potřebné vitamíny a elektrolytické látky, které zabraňují bolestem hlavy. Stačí v noci sníst pár plátků okurky, abyste se zaručeně probudili veselí a odpočatí. Díky vysokému obsahu draslíku a močopudným vlastnostem i pozitivním účinkům na ledviny, játra, slinivku a další orgány snižují okurky krevní tlak a srdeční tep.

9. Snižte riziko vzniku rakoviny

Okurky obsahují tři důležité složky, které se v přírodě téměř nikdy nevyskytují: pinoresinol, secoisolariciresinol a lariciresinol. Jedná se o takzvané „lignany“, které zabraňují tvorbě rakovinných buněk a chrání tělo.

okurkové závitky

Abyste předešli rakovině, musíte jíst 1-2 střední okurky denně.

10. Pro ty, kteří se zajímají o opalování

Ani drahý opalovací krém ne vždy zaručí účinnou úlevu od spálenin. Lehké pyré z chladivé nastrouhané okurky lze aplikovat na kůži a nejvíce postižená místa. Tento lék pomůže zmírnit otoky a snížit popáleniny. A takové okurkové masky pleť omlazují a zabraňují jejímu stárnutí.

11. Všechny prostředky jsou dobré v boji proti artritidě

Okurka je přírodní protizánětlivé činidlo, které aktivně odstraňuje kyselinu močovou z těla. Malý studený obklad z čerstvé okurky uvolňuje napětí ve ztuhlých a oteklých kloubech.

READ
Kdy zasadit Ageratum

12. Kulinářský přínos

Kromě tradičních jídel a kulinářských receptů můžete z okurek připravit docela originální koktejly a občerstvení. Například osvěžující okurkovou zmrzlinu lze připravit podle tohoto receptu:
1. vezměte 3 velké okurky, 3 banány, půl hrnku cukru a půl hrnku citronové šťávy;
2. Všechny přísady rozdrťte pomocí mixéru nebo kuchyňského robotu do hladka a nalijte směs do malých nádob;
3. Vložte je na 3 hodiny do lednice.

okurkový koktejl

Místo banánů můžete použít jakékoli ovoce a bobule, které máte rádi: jablka, hrušky, švestky, třešně

Zde je recept na okurkovou limonádu:

  • vezměte 1 oloupanou a nakrájenou okurku, 1 citron a 1 litr vody;
  • nalijte vodu do hluboké nádoby, přidejte nakrájenou okurku a rozemelte mixérem;
  • směs přecedíme, podle chuti přidáme cukr a citronovou šťávu. Podávejte na ledu.

Jak vidíte, možnosti okurek se neomezují pouze na banality jako saláty nebo marinády. Jedná se o velmi užitečnou a „všestrannou“ zeleninu, univerzálního pomocníka a lék. A jak víte, okurky pěstované sami jsou obzvláště užitečné.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: