Jaké vitamíny obsahuje česnek?

V tabulce je uveden obsah živin (kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů a minerálních látek) na 100 gramů jedlé části.

Živina Číslo Norma** % normy ve 100 g % normy ve 100 kcal 100% normální
Kalorická hodnota 149 kCal 1684 kCal 8.8% 5.9% 1130 g
Proteiny 6.4 g 76 g 8.4% 5.6% 1188 g
Tuky 0.5 g 56 g 0.9% 0.6% 11200 g
Sacharidy 31 g 219 g 14.2% 9.5% 706 g
Sacharidy (celkem) 33.1 g ~
Dietní vlákna 2.1 g 20 g 10.5% 7% 952 g
Voda 58.6 g 2273 g 2.6% 1.7% 3879 g
Ash 1.5 g ~
Vitamíny
beta karoten 0.005 mg 5 mg 0.1% 0.1% 100000 g
Lutein + Zeaxanthin 16 μg ~
Vitamín B1, thiamin 0.2 mg 1.5 mg 13.3% 8.9% 750 g
Vitamín B2, riboflavin 0.11 mg 1.8 mg 6.1% 4.1% 1636 g
Vitamín B4, cholin 23.2 mg 500 mg 4.6% 3.1% 2155 g
Vitamin B5, pantotenik 0.596 mg 5 mg 11.9% 8% 839 g
Vitamín B6, pyridoxin 1.235 mg 2 mg 61.8% 41.5% 162 g
Vitamín B9, folát 3 μg 400 μg 0.8% 0.5% 13333 g
Vitamín C, askorbová 31.2 mg 90 mg 34.7% 23.3% 288 g
Vitamin E, alfa tokoferol, TE 0.08 mg 15 mg 0.5% 0.3% 18750 g
Vitamin K, fylochinon 1.7 μg 120 μg 1.4% 0.9% 7059 g
Vitamín PP, NE 0.7 mg 20 mg 3.5% 2.3% 2857 g
Macronutrienty
Draslík, K 401 mg 2500 mg 16% 10.7% 623 g
Vápník, Ca 181 mg 1000 mg 18.1% 12.1% 552 g
Hořčík, Mg 25 mg 400 mg 6.3% 4.2% 1600 g
Sodík, Na 17 mg 1300 mg 1.3% 0.9% 7647 g
Síra, S 63.6 mg 1000 mg 6.4% 4.3% 1572 g
Fosfor, P 153 mg 800 mg 19.1% 12.8% 523 g
Stopové prvky
Železo, Fe 1.7 mg 18 mg 9.4% 6.3% 1059 g
Mangan, Mn 1.672 mg 2 mg 83.6% 56.1% 120 g
Měď, Cu 299 μg 1000 μg 29.9% 20.1% 334 g
Selen, Se 14.2 μg 55 μg 25.8% 17.3% 387 g
Zinek, Zn 1.16 mg 12 mg 9.7% 6.5% 1034 g
Stravitelné sacharidy
Mono- a disacharidy (cukry) 1 g ~
Základní aminokyseliny
Arginin * 0.634 g ~
Valine 0.291 g ~
Histidin * 0.113 g ~
Isoleucin 0.217 g ~
Leucin 0.308 g ~
Lysin 0.273 g ~
Metionin 0.076 g ~
Treonin 0.157 g ~
Tryptofan 0.066 g ~
Fenylalanin 0.183 g ~
Vyměnitelné aminokyseliny
Alanin 0.132 g ~
Kyselina asparagová 0.489 g ~
Glycin 0.2 g ~
Kyselina glutamová 0.805 g ~
Prolin 0.1 g ~
serin 0.19 g ~
Tyrosin 0.081 g ~
Cystein 0.065 g ~
Nasycené mastné kyseliny 0.089 g max. 18.7 г
10:0 Kapřík 0.002 g ~
16:0 Palmitic 0.087 g ~
Mononenasycené mastné kyseliny 0.011 g min. 16.8 г 0.1% 0.1%
18:1 oleic (ud) 0.011 g ~
Polynenasycené mastné kyseliny 0.249 g od 11.2 do 20.6 2.2% 1.5%
18:2 Linolevaya (ud) 0.229 g ~
18:3 linolenová (ud) 0.02 g ~
Omega-3 mastné kyseliny 0.02 g od 0.9 do 3.7 2.2% 1.5%
Omega-6 mastné kyseliny 0.229 g od 4.7 do 16.8 4.9% 3.3%
READ
Jaké maso nejčastěji kupujete?

Energetická hodnota Česnek, syrový je 149 kcal.

  • šálek = 136 g (202.6 kcal)
  • lžička = 2.8 g (4.2 kcal)
  • hřebíček = 3 g (4.5 kcal)
  • 3 hřebíčky = 9 g (13.4 kcal)

Hlavní zdroj: USDA – Ministerstvo zemědělství USA. Přečtěte si více.

** Tato tabulka ukazuje průměrné normy vitamínů a minerálů pro dospělého. Pokud chcete znát normy na základě vašeho pohlaví, věku a dalších faktorů, pak použijte aplikaci Moje zdravá strava.

Obsah

  1. Produktová kalkulačka
  2. Kalorická analýza produktu
  3. Nutriční hodnota česneku a přítomnost užitečných látek:
  4. Byl pro vás tento článek užitečný?
  5. Jak užitečný byl materiál?
  6. Jak to můžeme zlepšit?
  7. Složení a obsah kalorií jiné zeleniny:
  8. Zdroje informací
  9. Sdílej se svými přáteli:
  10. Hlavní
  11. informace
  12. Obsah
  13. Pověst
  14. Kontakty
  15. Naše skupiny:

Produktová kalkulačka

Většina potravin nemůže obsahovat celou škálu vitamínů a minerálů. Proto je důležité jíst různé potraviny, které uspokojí potřeby těla na vitamíny a minerály.

Kalorická analýza produktu

Poměr bílkovin, tuků a sacharidů:

Znáte-li podíl bílkovin, tuků a sacharidů na kalorickém obsahu, můžete pochopit, jak produkt nebo strava splňuje standardy zdravé výživy nebo požadavky konkrétní stravy. Například americké a ruské ministerstvo zdravotnictví doporučují 10–12 % kalorií z bílkovin, 30 % z tuků a 58–60 % ze sacharidů. Atkinsova dieta doporučuje nízký příjem sacharidů, i když jiné diety se zaměřují na nízký příjem tuků.

Pokud je vydáno více energie, než je dodáno, tělo začne využívat tukové zásoby a tělesná hmotnost klesá.

Získejte více informací a uskutečněte to s naším bezplatným online kurzem.

Zjistěte svůj dodatečný výdej kalorií na trénink a získejte podrobná doporučení zcela zdarma.

Česnek, syrový bohaté na vitamíny a minerály jako: vitamín B1 – 13,3%, vitamín B5 – 11,9%, vitamín B6 – 61,8%, vitamín C – 34,7%, draslík – 16%, vápník – 18,1%, fosfor – 19,1%, mangan – 83,6%, měď – 29,9%, selen – 25,8%

  • Vitamin B1 je součástí nejdůležitějších enzymů metabolismu sacharidů a energie, dodává tělu energii a plastické látky a také metabolismus větvených aminokyselin. Nedostatek tohoto vitaminu vede k vážným poruchám nervového, trávicího a kardiovaskulárního systému.
  • Vitamin B5 podílí se na metabolismu bílkovin, tuků, sacharidů, metabolismu cholesterolu, syntéze řady hormonů, hemoglobinu, podporuje vstřebávání aminokyselin a cukrů ve střevě, podporuje funkci kůry nadledvin. Nedostatek kyseliny pantotenové může vést k poškození kůže a sliznic.
  • Vitamin B6 podílí se na udržování imunitní odpovědi, procesech inhibice a excitace v centrálním nervovém systému, na přeměně aminokyselin, metabolismu tryptofanu, lipidů a nukleových kyselin, přispívá k normální tvorbě červených krvinek, udržuje normální hladina homocysteinu v krvi. Nedostatečný příjem vitaminu B6 je doprovázen snížením chuti k jídlu, porušením stavu kůže, rozvojem homocysteinémie, anémie.
  • vitamin C podílí se na redoxních reakcích, fungování imunitního systému, podporuje vstřebávání železa. Nedostatek vede k lámavosti a krvácení dásní, krvácení z nosu v důsledku zvýšené propustnosti a křehkosti krevních kapilár.
  • Draslík je hlavním intracelulárním iontem zapojeným do regulace vodní, kyselé a elektrolytové rovnováhy, podílí se na procesech nervových vzruchů, regulaci tlaku.
  • Vápník je hlavní složkou našich kostí, působí jako regulátor nervového systému, podílí se na svalové kontrakci. Nedostatek vápníku vede k demineralizaci páteře, pánevních kostí a dolních končetin, zvyšuje riziko osteoporózy.
  • Fosfor podílí se na mnoha fyziologických procesech včetně energetického metabolismu, reguluje acidobazickou rovnováhu, je součástí fosfolipidů, nukleotidů a nukleových kyselin, je nezbytný pro mineralizaci kostí a zubů. Nedostatek vede k anorexii, anémii, křivici.
  • Mangan podílí se na tvorbě kostí a pojivové tkáně, je součástí enzymů podílejících se na metabolismu aminokyselin, sacharidů, katecholaminů; nezbytné pro syntézu cholesterolu a nukleotidů. Nedostatečná konzumace je doprovázena zpomalením růstu, poruchami v reprodukčním systému, zvýšenou křehkostí kostní tkáně, poruchami metabolismu sacharidů a lipidů.
  • Měď je součástí enzymů, které mají redoxní aktivitu a podílejí se na metabolismu železa, stimuluje vstřebávání bílkovin a sacharidů. Podílí se na procesech zásobování tkání lidského těla kyslíkem. Nedostatek se projevuje porušením tvorby kardiovaskulárního systému a kostry, rozvojem dysplazie pojivové tkáně.
  • selen – nezbytný prvek antioxidačního obranného systému lidského organismu, působí imunomodulačně, podílí se na regulaci působení hormonů štítné žlázy. Nedostatek vede ke Kashin-Bekově chorobě (osteoartróza s mnohočetnými deformitami kloubů, páteře a končetin), Keshanově chorobě (endemická myokardiopatie) a dědičné trombastenii.
READ
Kolik vitamínů obsahuje červený rybíz?

Kompletního průvodce nejzdravějšími potravinami najdete v aplikaci Moje zdravá strava.

Vypočítává poměr kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů a také vitamínů a minerálů v závislosti na pohlaví, věku, hmotnosti a úrovni fyzické aktivity.

Kalkulačka ideální hmotnosti, index tělesné hmotnosti, výpočet koridoru kalorií, doporučení pro snížení, akční plán.

Index tělesné hmotnosti (BMI, BMI) je hodnota, která umožňuje posoudit míru souladu mezi hmotností člověka a jeho výškou, a tím nepřímo posoudit, zda je hmotnost nedostatečná, normální nebo nadváha.

Potravinová kalkulačka vám umožní snadno vidět klady a zápory produktu a pomůže vám vytvořit zcela vyvážený jídelníček.

česnek

Stránka zobrazuje kalorický obsah a plné chemické složení česneku – vitamíny, minerály, mastné kyseliny a aminokyseliny. Ikona v tabulce označuje vysoký obsah těchto složek mezi veškerou zeleninou.

Syrový česnek obsahuje:

Kalorie 149 kcal

Požadovaná aktivita pro spálení 150 kcal

Denní příjem kalorií 2000 kcal

Průměrná norma je uvedena v 2000 kcal. S naší kalkulačkou si můžete vypočítat denní příjem kalorií v závislosti na vaší váze, pohlaví, věku a fyzické aktivitě.

Počet kalorií, které potřebujete za den:

Počet kalorií, které potřebujete za den pro hubnutí:

Nutriční hodnota česneku a přítomnost užitečných látek:

Vitamíny a podobné vitamíny v roce 100
Vitamín C, kyselina askorbová 31,2 mg
Vitamín B1, Thiamin 2 mg
Vitamín B2, riboflavin 0,11 mg
Vitamín B3, PP, niacin 0,7 mg
Vitamín B4, cholin 23,2 mg
Vitamin B5 Kyselina pantotenová 0,596 mg
Vitamín B6, pyridoxin 1,235 mg
Vitamin B9, kyselina listová 3 μg
kyselina listová 0 μg
Vitamín B12, kobalamin 0 μg
vitamin A 0 μg
Retinol 0 μg
Karoten, beta 5 μg
Karoten, alfa 0 μg
Cryptoxanthin, beta 0 μg
Lykopen 0 μg
Lutein + Zeaxantin 16 μg
Vitamin E, alfa tokoferol 0,08 mg
Vitamín D (D2 + D3) 0 μg
Vitamin K, fylochinon 1,7 μg
Minerály v roce 100
Vápník, Ca 181 mg
Železo, Fe 1,7 mg
Hořčík, Mg 25 mg
Fosfor, R 153 mg
Draslík, K 401 mg
Sodík, Na 17 mg
Zinek, Zn 1,16 mg
Měď, Cu 0,299 mg
Mangan, Mn 1,672 mg
Selen, Se 14,2 μg
Hlavní látky: v roce 100
Voda 58,58 g
Proteiny 6,36 g
Tuky 0,5 g
Ash 1,5 g
Sacharidy 33,06 g
Vláknina, celková dieta 2,1 g
Cukry celkem 1 g
Alkohol 0 g
Kofein 0 mg
Theobromin 0 mg
READ
Proč byste klíčky z naklíčených brambor nevyhazovali?
Mastné kyseliny: v roce 100
Nasycené, totální 0,089 g
Caprin 0,002 g
Palmitic 0,087 g
mononenasycené 0,011 g
Oleic (Omega-9) 0,011 g
Polynenasycené 0,249 g
Linoleic (Omega-6) 0,229 g
Alfa linolenová (omega 3) 0,02 g
Celkové transmastné kyseliny 0 g
cholesterol 0 mg
Aminokyseliny: v roce 100
Tryptofan 0,066 g
Treonin 0,157 g
Isoleucin 0,217 g
Leucin 0,308 g
Lysin 0,273 g
Metionin 0,076 g
Cystine 0,065 g
Fenylalanin 0,183 g
Tyrosin 0,081 g
Valine 0,291 g
Arginin 0,634 g
Histidin 0,113 g
Alanin 0,132 g
Kyselina asparagová 0,489 g
Kyselina glutamová 0,805 g
Glycin 0,2 g
Prolin 0,1 g
serin 0,19 g

Byl pro vás tento článek užitečný?

Jak užitečný byl materiál?

Jak to můžeme zlepšit?

Složení a obsah kalorií jiné zeleniny:

Zdroje informací

  1. USA Food Data Central – USDA zemědělská výzkumná služba
  2. Referenční publikace „Chemické složení ruských potravinářských výrobků“ Editoval Corr. MAI, prof. I. M. Skurikhin a akademik Ruské akademie lékařských věd prof. V. A. Tutel’yana, Ed. osob. IČO 02500 ze dne 31.07.00. Uch.-ed. l. 10,2.
  3. Referenční publikace „Chemické složení a energetická hodnota potravin: referenční kniha McCans X46 and Widdowson“ / přel. z angličtiny. pod celkovou vyd. Dr. med. vědy A. K. Baturin. – Petrohrad: Profese, 2006. – 416 s., tab.

Sdílej se svými přáteli:

Varování! Informace slouží pouze pro informační účely a nejsou určeny k diagnostice nebo předepisování léčby. Vždy se poraďte s odborným lékařem!

Sezónní produkty z našeho katalogu:

Hlohová šťáva

Dřišťálový džus

Dřínový džus

Třešňová šťáva

Brusinková šťáva

Feijoa šťáva

borůvkový džus

jahodový džus

Hlavní

informace

Obsah

Skladové obrázky z

Materiály jsou chráněny mezinárodním autorským právem.

Pověst

92 % pozitivních na základě 40 hodnocení

Kontakty

Po–Pá od 9:00 do 18:00 (GMT+1)

+44 204 577 40 35 edition@edaplus.info

Adresa: E10 7QZ, Spojené království, Londýn, jednotka 2 průmyslová zóna Cromwell

Naše skupiny:

Správa není zodpovědná za pokus o použití poskytnutých informací a nezaručuje, že vás osobně nepoškodí.
Materiály nelze použít k předepisování léčby a stanovení diagnózy. Vždy se poraďte s odborným lékařem!

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: