Kolik pohanky můžete denně sníst?

Pohanka je považována za jednu z nejzdravějších obilovin. Obsahuje mnoho cenných mikroelementů a esenciálních aminokyselin. Zároveň má bohatou chuť a výrazné aroma.

Pohanka obsahuje velké množství „pomalých“ sacharidů – to znamená, že taková kaše energizuje a zasytí na dlouhou dobu, aniž by se ukládala v tukové tkáni. Proto se často používá při hubnutí. Jak a kolik pohanky můžete denně sníst, abyste se zbavili přebytečných kilogramů a nepoškodili své tělo, čtěte dále.

Chemické složení a výživová hodnota

Pohanková dieta je jedním z nejšetrnějších a nejrychlejších způsobů, jak zhubnout. Obiloviny obsahují většinu vitamínů, minerálů a aminokyselin nezbytných pro člověka. Zároveň má nízký obsah kalorií a neukládá se v tukové tkáni. S jeho pomocí můžete rychle zhubnout, aniž byste poškodili své tělo a bez silného hladu.

Důležité! Nedoporučuje se „sedět“ na pohankové dietě déle než dva týdny. Jinak začnou problémy se žaludkem a střevy.

KBZHU syrová pohanka:

  • nutriční hodnota – 310 kcal;
  • bílkoviny – 16,6 g;
  • tuky – 3,3 g;
  • uhlohydráty – 62,1 g.

Jak jíst pohanku, jak zhubnout: kolik gramů denně?

Hotový obsah kalorií v kaši bez přísad je pouze 132 kcal na 100 g.

Pohanka obsahuje velké množství prospěšných mikroelementů – ani při monodietě nebude tělo trpět nedostatkem vitamínů:

  1. Vitamíny B1, B2, A, B6, PP, B9, E.
  2. Mikro- a makroprvky: železo, sodík, síra, vápník, křemík, draslík, hořčík, chlor, fosfor, sodík, měď, zinek, jód, mangan, titan, chrom, fluor a nikl.
  3. Nahraditelné a esenciální aminokyseliny.
  4. Škrob
  5. Potravinová vláknina.

Pohanka má nízký glykemický index, která se pohybuje mezi 50-60. Je užitečné jej zařadit do jídelníčku lidí, kteří trpí cukrovkou.

Užitečné vlastnosti pohanky

Pohanka vám může pomoci nejen zbavit se přebytečných kilogramů, ale také zlepšit stav vašeho těla.

Má rozsáhlý seznam prospěšných vlastností:

  • odstraňuje strusky, toxiny a špatný cholesterol z těla;
  • čistí střeva;
  • má pozitivní vliv na stav pokožky, nehtů a vlasů;
  • zpomaluje stárnutí kůže;
  • má pozitivní vliv na funkci jater, díky čemuž pleť vypadá čistěji;
  • posiluje pohybový aparát;
  • aktivuje duševní činnost;
  • normalizuje činnost střev a žaludku.

Jak jíst pohanku, jak zhubnout: kolik gramů denně?

Kdy a jak nejlépe konzumovat pohanku při hubnutí

Existuje několik způsobů, jak využít pohanku na hubnutí. Každý z nich dává znatelné výsledky. Mono-dieta zahrnuje konzumaci obilovin po celý den. V tomto případě je dovoleno jíst i k večeři. Mnoho odborníků na výživu považuje tuto metodu za chybnou.

Pohanka se skládá převážně ze sacharidů., které se nedoporučují používat večer. Před spaním se žaludek hůře vyrovnává s trávením takového jídla a nestihne vydat veškerou přijatou energii.

Odborníci tomu věří V první polovině dne je lepší konzumovat jakékoli sacharidy. Navrhují jíst kaši k snídani a obědu. Doporučuje se večeřet s bílkovinnými potravinami a zeleninou.

Důležité! Existuje názor, že poslední jídlo by mělo být nejpozději v šest hodin večer. Není to tak úplně pravda. Odborníci na výživu říkají, že musíte mít večeři 3 hodiny před spaním – pokud jde člověk spát ve 23:00, pak poslední jídlo by mělo být v 19:00-20:00.

Existuje mnoho způsobů, jak zhubnout na pohance. Některé z nich zahrnují zahrnutí různých složek do stravy, zatímco jiné vám umožňují jíst nejvýše dvě potraviny.

READ
Kolik včel je na jednom včelíně?

Kefír-pohanka vykládání

Kefírová-pohanková dieta – nejoblíbenější možnost. Recenze od těch, kteří hubnou, říkají, že s jeho pomocí se můžete zbavit 5-7 kg za týden, aniž byste zažili vážné nepohodlí.

K dispozici je dvě možnosti použití takové expresní diety:

    . V tomto případě sedí na kefíru a pohance pouze 1-2 dny. Během této doby se z těla odstraní přebytečná tekutina, což vám umožní nejen zbavit se dalších centimetrů, ale také vyhladit zbytečnou úlevu. Kromě toho vám tato metoda umožňuje zmenšit velikost žaludku a zahájit metabolický proces. Tato metoda „odlehčí“ maximálně o 2 kg.
  1. Dlouhodobá dieta. Trvá od 7 do 10 dnů. Pokud metodu používáte déle, dojde k nerovnováze v metabolismu. Dieta vám umožní zbavit se 5-7 kg.

V tomto případě po celou dobu hubnutí jedí pouze pohanku a kefír. Zakysaný mléčný výrobek se buď nalije do kaše, nebo se pije samostatně.

Jak jíst pohanku, jak zhubnout: kolik gramů denně?

V tomto případě je důležité cereálie uvařit správně. Nevaří se, ale přes noc se plní vodou v poměru 1:3. Ráno se přebytečná tekutina vypustí. Nepřidávají se žádné koření.

Výsledný objem je rozdělen do pěti porcí a konzumován během dne spolu s 1,5 litry nízkotučného kefíru. Vypijte navíc 1,5-2 litry vody denně. Je povoleno pít bylinný nebo zelený čaj bez sladidel.

Důležité! Při dodržování pohanko-kefírové diety je důležité vzít v úvahu, že má výrazný projímavý účinek.

Pohanková mono dieta

V tomto případě jedí pouze pohanku. Přes noc se vaří nebo máčí. První metoda dráždí střeva méně a druhá umožňuje zachovat maximální množství vitamínů.

Tuto dietu lze držet ne déle než týden. Během této doby je možné zbavit se 7-9 kg nadváhy. Pokud chcete, můžete do obilovin přidat trochu soli. Ráno můžete jíst lžičku medu.

Během diety je povoleno pít čaj, kávu a bylinné nápoje. Zároveň se do nich nepřidává cukr a med. Důležité je pít dostatek tekutin. Vypočítá se vynásobením hmotnosti v kilogramech 30 ml vody.

Důležité! Před vařením se pohanka promyje nebo třídí.

Jak jíst pohanku, jak zhubnout: kolik gramů denně?

Pohanka s jablky

Další expresní dieta. Ona dobré, protože kromě pohanky strava zahrnuje ovoce, které obsahují vitamíny a cukry. Tím se minimalizuje riziko nerovnováhy a předchází se špatné náladě.

READ
Kolik soli a cukru potřebujete na jednu litrovou sklenici rajčat?

Nevýhoda této diety skutečnost, že jablka obsahují kyselinu, která stimuluje sekreci žaludeční šťávy. Z tohoto důvodu se zvyšuje chuť k jídlu. Tato dieta není vhodná pro lidi, kteří trpí gastritidou s vysokou kyselostí.

Jablka se jedí ráno. Obsahují jednoduché sacharidy – cukry, které stimulují tvorbu tukových zásob.

Při této dietě se doporučuje jíst ne více než tři jablka denně.. Abyste nevyvolali zvýšení kyselosti, vyberte si sušené ovoce.

Pohankovo-proteinová dieta

Pohankovo-proteinová dieta – jeden z nejzdravějších způsobů, jak zhubnout. V tomto případě tělo dostává všechny potřebné látky. Jíst takto je bezpečné i měsíc.

Metoda zahrnuje konzumaci pohanky jako přílohy. dodatečně smíte sníst 100-150 g libového masa. Může to být kuřecí, krůtí, králičí nebo libové hovězí.

Povoleno a další proteinové složky: vaječné bílky, kysané mléčné výrobky, houby. Kromě toho je ve stravě zahrnuta čerstvá zelenina. Nejsou dochuceny máslem ani jinými omáčkami.

Všechna jídla se vaří v páře, vaří nebo pečou. Smažená jídla a recepty s tuky jsou vyloučeny.

Během hubnutí nekonzumujte ovoce, sladkosti a jiné jednoduché sacharidy. Čaj, kávu a bylinkové nápoje můžete pít bez sladidel.

Pohanka se jí ráno a k obědu a večer – bílkovinná jídla se zeleninou.

Jak jíst pohanku, jak zhubnout: kolik gramů denně?

Ukázkové menu na den s pohankovo-proteinovou dietou:

  1. Snídaně. 100 g vařené pohanky. Káva nebo bylinkový čaj bez cukru.
  2. Svačina. Dva vařené bílky. Bylinkový čaj.
  3. Večeře. Pohanka a jeden kuřecí řízek pečený v rukávu, marinovaný v nízkotučném kefíru. Čaj.
  4. Odpolední svačina. Sklenice kefíru se špetkou skořice.
  5. Večeře. Zeleninový salát ochucený nízkotučným kefírem nebo citronovou šťávou (bez oleje) se 2 polévkovými lžícemi. l. tvaroh.

Takový dieta stimuluje nejen hubnutí, ale také růst svalů. Nepovažuje se za kontraindikaci pro cvičení v posilovně. I muži se takto mohou „vysušit“.

Pohanka se zeleninou

Při této metodě hubnutí smíte kromě pohanky jíst i zeleninu a ovoce.. V tomto případě jsou proteinové produkty vyloučeny ze stravy. Nedoporučuje se používat tuto dietu déle než měsíc.

Pohanka v kombinaci se zeleninou a ovocem zasytí tělo většinou potřebných látek. Obiloviny dokonce obsahují bílkoviny. Jejich množství však nestačí k naplnění normy, kterou člověk potřebuje.

S touto dietou Silový trénink se nedoporučuje, ale kardio trénink je přijatelný.

Příklad dietního menu na pohance se zeleninou:

  1. Snídaně. 100 g pohanky a 100 g bobulí. Bobule lze rozdrtit a dochutit lžičkou medu. V tomto případě získáte pohanku s marmeládou. Káva.
  2. Svačina. Jablko nebo pomeranč.
  3. Večeře. Pohanka (150 g) s vařenou zeleninou (mrkev, květák, zelené fazolky, celer).
  4. Odpolední svačina. Salát z červené řepy s ořechy a citronovou šťávou.
  5. Večeře. Zeleninový salát ochucený citronovou šťávou a 1 lžičkou. piniové oříšky. 50 g pohanky.
READ
Kolikrát můžete zalévat rajčata kyselinou boritou?

Doporučené množství pohanky na hubnutí

Existují různé názory na to, kolik pohanky musíte denně sníst, abyste zhubli. Existuje verze, že na mono-dietě můžete jíst naprosto jakékoli množství kaše.

Ne všichni odborníci na výživu s tím souhlasí. Většina z nich uvádí, že optimální množství je sklenice syrové cereálie (250–300 g), uvařená nebo přes noc namočená ve vodě.

Jak jíst pohanku, jak zhubnout: kolik gramů denně?

Pokud se používá vícesložková strava, pak se na základě KBZHU vypočítá, kolik pohanky potřebujete sníst. Tento ukazatel závisí na hmotnosti hubnoucí osoby a její fyzické aktivitě. Existují speciální programy, které nejen vypočítají denní obsah kalorií v závislosti na parametrech osoby, ale také vypočítají KBJU každého jednotlivého produktu.

To je zajímavé. Průměrný kalorický příjem potřebný pro hubnutí je 1200-1400 kcal pro ženy a 1700 kcal pro muže.

Pro někoho, kdo hubne, je důležité vydat více kalorií za den, než přijme. Proto Dietu se doporučuje doplnit pohybem.

Jaké škody může pohanka způsobit?

Pohanka je zdravý produkt, ale dlouhodobé dodržování monodiety nepřinese výhody. Pokud budete tuto dietu jíst déle než dva týdny, vystavujete se riziku hormonální nerovnováhy a selhání metabolismu. To povede k nadbytečným kilogramům a zdravotním problémům.

Pohanka neobsahuje dostatečné množství všech nezbytných vitamínů a látek. Doporučuje se používat úlevu z pohanky maximálně jednou za měsíc. Čím déle je pohanková dieta dodržována, tím méně často se používá pro hubnutí.

Dalším nebezpečím pohankové diety jsou „narušení“. Často hubnoucí po dlouhodobém omezování jídelníčku začnou jíst nezdravá jídla v neomezeném množství a kila, kterých se dokázali zbavit, se zase vrátí. Aby k tomu nedošlo, doporučuje se po vyložení dodržovat správnou výživu.

Existuje řada kontraindikací, ve kterém je zakázáno dlouhodobé hubnutí na pohance:

  • diabetes mellitus;
  • práce spojená s vysokou fyzickou aktivitou;
  • hypertenze;
  • akutní onemocnění žaludku a střev;
  • onemocnění kardiovaskulárního systému;
  • problémy s ledvinami
  • individuální nesnášenlivost pohanky;
  • plánovaná operace v příštím měsíci.

Závěr

Pohanková dieta je účinný a bezpečný způsob, jak zhubnout. Každá z popsaných diet poskytuje znatelné výsledky do týdne. Zároveň ti, kdo hubnou, nebudou mít neustálý pocit hladu, což minimalizuje možnost „zhroucení“.

Jako každá jiná dieta, ani pohankový půst by neměl trvat dlouho. Optimální doba je 1-2 týdny. V opačném případě hrozí nepříjemné následky. Být zdravý!

Chutné a na přípravu nenáročné cereálie najdete v regálech každého obchodu. Jak často byste měli jíst pohanku a jak ji vařit, abyste získali maximální užitek?

Obsah

Jaké jsou výhody pohanky?

Semčuková

odborník na výživu, nutriční specialista, člen Ruské unie výživových poradců, dietologů a specialistů potravinářského průmyslu

– Ačkoli je pohanka často klasifikována jako zrno, ve skutečnosti je to „pseudo-zrno“. Přísně vzato, pohanka je ovocná semena, ale protože obsahuje mnoho komplexních sacharidů, je často klasifikována jako celozrnná. Je možné jíst pohanku často? Neexistují žádné kontraindikace jako takové, protože tento produkt je velmi užitečný, včetně funkce střev.

READ
Proč se sazenice neprobudí?

100 g syrové pohanky obsahuje 330 kcal, bílkoviny – 12,6 g, tuky – 3,3 g, sacharidy – 57,1 g, vláknina – 11,3 g. Pohanka je výborným zdrojem manganu, hořčíku, fosforu, vitamínů B3 (niacin), B2 ( riboflavin), B5 (kyselina pantotenová), zinek a železo. Pohanka je velmi bohatá na antioxidanty a je bezlepková.

nutriční hodnota pohanky.jpg

Roskoshestvo zkoumalo pohanku z hlediska bezpečnosti a kvality. Podrobnosti ZDE.

Jaká je optimální porce pohanky?

Není možné odvodit jednu optimální porci pro všechny. Velikost porce závisí na věku, pohlaví, tělesné hmotnosti, úrovni fyzické aktivity, cílech (hubnutí/přibírání atd.). Pokud člověk zkonzumuje 2000 kalorií denně, přičemž většinu (asi 1100 kcal) by měly tvořit sacharidy (nejlépe komplexní), pak jedna porce pohanky může mít 100–150 g (tedy 308–462 kcal).

Neobvyklá jídla z pohanky – ZDE.

Mono-dieta na pohance: je užitečná nebo ne?

Je zdravé jíst pohanku každý den? Různé typy monodiet (když se ve stravě používá pouze jeden produkt) negativně ovlivňují stav těla, protože taková strava není schopna poskytnout dostatečné množství živin, vitamínů, minerálů a vlákniny. Tělo se velmi rychle dostává do deficitního stavu. A výjimkou není ani pohanková monodieta, i když tento produkt je sám o sobě velmi zdravý.

Jak často byste měli jíst pohanku?

Samozřejmě, pokud člověk nemá rád chuť pohanky, může se bez ní obejít. Je však třeba mít na paměti, že vyloučením takového užitečného produktu ze stravy se člověk zbavuje možnosti získat mnoho užitečných látek z jednoho zdroje.

Při odpovědi na otázku, zda je možné jíst pohankovou kaši každý den, podotýkáme, že pohanku najdeme ve stravě zdravého člověka dokonce každý den, ale stále je lepší jíst pestrou stravu a poskytnout tak tělu nejen užitečné látky, ale také s různými chutěmi.

Jak užitečná je pohanka?

Pohanka se doporučuje pro udržení funkce střev, protože obsahuje hodně vlákniny.

Pohanka je také jedním z nejbohatších rostlinných zdrojů železa a pro zpestření by ji měli konzumovat lidé náchylní k anémii z nedostatku železa (je však třeba mít na paměti, že železo z živočišných zdrojů naše tělo lépe vstřebává).

Pohanka navíc neobsahuje lepek, takže pokud máte diagnostikovanou celiakii nebo trpíte nesnášenlivostí lepku, měli byste si dát pozor na zelenou nebo smaženou pohanku, stejně jako na výrobky z pohankové mouky (těstoviny, palačinky, pečivo atd.). ).

READ
Jaké vitamíny jsou v pupenech?

Na snídani nebo večeři?

Pohanku lze jíst kdykoli během dne, podle toho, jaký cíl člověk sleduje. Pohanka je poměrně kalorická a pokud se člověk po jídle chystá jít spát (tedy neplánuje vydat energii), ale zároveň přemýšlí o hubnutí či udržení váhy, pak je lepší ne jíst pohanku. Pohanka bude zároveň výborným zdrojem energie ráno nebo před tréninkem (například pokud plánujete běhat).

Záleží na tom, jakého efektu chcete dosáhnout. Pohanka, která se zalévá vroucí vodou, má drobivější strukturu a chuťově se liší od uvařené.

Navíc se vlivem vysoké teploty ničí vitamíny skupiny B, na které je pohanka bohatá. Je však třeba připomenout, že nerosty neničí teplota. Proto je ve vyvážené stravě přípustné používat různé druhy pohanky a způsoby vaření.

Je možné jíst pohanku s mlékem? Ano jistě. Této kombinaci by se měli vyhnout pouze ti, kteří nesnášejí laktózu nebo jsou alergičtí na kravskou bílkovinu. Kromě toho lze pohanku jíst se zeleninou, houbami, drůbeží, masem, tvarohem atd. Obecně platí, že čím pestřejší je váš jídelníček, tím více různých bílkovinných produktů (maso, drůbež, ryby, vejce, tofu, luštěniny, tvaroh ), tuky (různé rostlinné oleje, sádlo, tučné ryby), zelenina a ovoce, čím méně jsou zpracované (například raději volte pomeranč než pomerančový džus nebo celý kus masa než klobásu), tím více vitamínů a mikroelementy, které získáváte z potravy.

Zelená pohanka nebo obyčejná pohanka: co je zdravější?

Na pultech obchodů najdete syrovou nebo dušenou pohanku. Syrová pohanka má světle zelenou barvu, škrobovou, poměrně jemnou chuť s lehkým nádechem zemitosti, zatímco smažená pohanka má červenohnědou barvu a výraznou toustovou chuť.

Oba druhy pohanky lze využít ve stravě zdravého člověka a mají pro tělo mnoho výhod. Z hlediska nutričních hodnot se zelená pohanka prakticky neliší od běžné pohanky. Zelené obiloviny však lze naklíčit. Zelené klíčky pohanky jsou zdrojem vitamínů C, B, P (rutin), mikroprvků (železo, hořčík, draslík), minerálních látek, enzymů, lysinu. Mají příznivý vliv na činnost kardiovaskulárního, oběhového a imunitního systému.

Zelenou pohanku propláchneme a podlijeme studenou vodou. Vyhoďte plovoucí „mrtvá“ zrna, nebudou klíčit. Nechte působit 2-3 hodiny, poté znovu opláchněte. Nádobu na potraviny zakryjte vlhkou gázou, pohanku vložte do jedné vrstvy, přikryjte vlhkou gázou a nechte 24 hodin při pokojové teplotě. Po dni se na pohance objeví malé bílé klíčky. Pokud se tak nestane, posypte cereálie vodou a nechte chvíli působit. Naklíčenou pohanku lze skladovat v lednici 2 dny.

Sledujte novinky, předplatit pošta.
Při citování tohoto materiálu aktivní odkaz na zdroj povinné

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: