Kolik sacharidů obsahuje 100 g dýně?

V tabulce je uveden obsah živin (kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů a minerálních látek) na 100 gramů jedlé části.

Živina Číslo Norma** % normy ve 100 g % normy ve 100 kcal 100% normální
Kalorická hodnota 22 kCal 1684 kCal 1.3% 5.9% 7655 g
Proteiny 1 g 76 g 1.3% 5.9% 7600 g
Tuky 0.1 g 56 g 0.2% 0.9% 56000 g
Sacharidy 4.4 g 219 g 2% 9.1% 4977 g
Organické kyseliny 0.1 g ~
Dietní vlákna 2 g 20 g 10% 45.5% 1000 g
Voda 91.8 g 2273 g 4% 18.2% 2476 g
Ash 0.6 g ~
Vitamíny
Vitamín A, RE 250 μg 900 μg 27.8% 126.4% 360 g
beta karoten 1.5 mg 5 mg 30% 136.4% 333 g
Vitamín B1, thiamin 0.05 mg 1.5 mg 3.3% 15% 3000 g
Vitamín B2, riboflavin 0.06 mg 1.8 mg 3.3% 15% 3000 g
Vitamín B4, cholin 8.2 mg 500 mg 1.6% 7.3% 6098 g
Vitamin B5, pantotenik 0.4 mg 5 mg 8% 36.4% 1250 g
Vitamín B6, pyridoxin 0.13 mg 2 mg 6.5% 29.5% 1538 g
Vitamín B9, folát 14 μg 400 μg 3.5% 15.9% 2857 g
Vitamín C, askorbová 8 mg 90 mg 8.9% 40.5% 1125 g
Vitamin E, alfa tokoferol, TE 0.4 mg 15 mg 2.7% 12.3% 3750 g
Vitamín H, biotin 0.4 μg 50 μg 0.8% 3.6% 12500 g
Vitamin K, fylochinon 1.1 μg 120 μg 0.9% 4.1% 10909 g
Vitamín PP, NE 0.7 mg 20 mg 3.5% 15.9% 2857 g
Niacin 0.5 mg ~
Macronutrienty
Draslík, K 204 mg 2500 mg 8.2% 37.3% 1225 g
Vápník, Ca 25 mg 1000 mg 2.5% 11.4% 4000 g
Křemík, Si 30 mg 30 mg 100% 454.5% 100 g
Hořčík, Mg 14 mg 400 mg 3.5% 15.9% 2857 g
Sodík, Na 4 mg 1300 mg 0.3% 1.4% 32500 g
Síra, S 18 mg 1000 mg 1.8% 8.2% 5556 g
Fosfor, P 25 mg 800 mg 3.1% 14.1% 3200 g
Chlor, Cl 19 mg 2300 mg 0.8% 3.6% 12105 g
Stopové prvky
Hliník, Al 50.8 μg ~
Bor, B 15.9 μg ~
Vanad, V 89.9 μg ~
Železo, Fe 0.4 mg 18 mg 2.2% 10% 4500 g
Jód, I 1 μg 150 μg 0.7% 3.2% 15000 g
kobalt, spol 1 μg 10 μg 10% 45.5% 1000 g
Mangan, Mn 0.04 mg 2 mg 2% 9.1% 5000 g
Měď, Cu 180 μg 1000 μg 18% 81.8% 556 g
Molybden, Mo 4.6 μg 70 μg 6.6% 30% 1522 g
Nikl, Ni 4.5 μg ~
Rubidium, Rb 68.9 μg ~
Selen, Se 0.3 μg 55 μg 0.5% 2.3% 18333 g
Fluor, F 86 μg 4000 μg 2.2% 10% 4651 g
Chrome, Cr 2 μg 50 μg 4% 18.2% 2500 g
Zinek, Zn 0.24 mg 12 mg 2% 9.1% 5000 g
Stravitelné sacharidy
Škrob a dextriny 0.2 g ~
Mono- a disacharidy (cukry) 4.2 g ~
Glukóza (dextróza) 2.6 g ~
Sacharóza 0.5 g ~
Fruktóza 0.9 g ~
Nasycené mastné kyseliny 0.052 g max. 18.7 г
Polynenasycené mastné kyseliny
Omega-3 mastné kyseliny 0.003 g od 0.9 do 3.7 0.3% 1.4%
Omega-6 mastné kyseliny 0.002 g od 4.7 do 16.8
READ
Jaká vína jsou považována za elitní?

Energetická hodnota Dýně je 22 kcal.

Hlavní zdroj: Skurikhin I.M. atd. Chemické složení potravin. Více.

** Tato tabulka ukazuje průměrné normy vitamínů a minerálů pro dospělého. Pokud chcete znát normy na základě vašeho pohlaví, věku a dalších faktorů, pak použijte aplikaci Moje zdravá strava.

Obsah

  1. Produktová kalkulačka
  2. Kalorická analýza produktu
  3. Vitamíny ve 100 g dýně
  4. Stůl BZHU
  5. Proteiny
  6. Sacharidy
  7. Znalecký posudek
  8. Oblíbené otázky a odpovědi

Produktová kalkulačka

Většina potravin nemůže obsahovat celou škálu vitamínů a minerálů. Proto je důležité jíst různé potraviny, které uspokojí potřeby těla na vitamíny a minerály.

Kalorická analýza produktu

Poměr bílkovin, tuků a sacharidů:

Znáte-li podíl bílkovin, tuků a sacharidů na kalorickém obsahu, můžete pochopit, jak produkt nebo strava splňuje standardy zdravé výživy nebo požadavky konkrétní stravy. Například americké a ruské ministerstvo zdravotnictví doporučují 10–12 % kalorií z bílkovin, 30 % z tuků a 58–60 % ze sacharidů. Atkinsova dieta doporučuje nízký příjem sacharidů, i když jiné diety se zaměřují na nízký příjem tuků.

Pokud je vydáno více energie, než je dodáno, tělo začne využívat tukové zásoby a tělesná hmotnost klesá.

Získejte více informací a uskutečněte to s naším bezplatným online kurzem.

Zjistěte svůj dodatečný výdej kalorií na trénink a získejte podrobná doporučení zcela zdarma.

Dýně bohaté na vitamíny a minerály jako: vitamín A – 27,8%, beta-karoten – 30%, křemík – 100%, měď – 18%

  • vitamin A je zodpovědný za normální vývoj, reprodukční funkce, zdraví kůže a očí a udržování imunity.
  • B-karoten je provitamin A a má antioxidační vlastnosti. 6 mikrogramů beta-karotenu odpovídá 1 mikrogramu vitaminu A.
  • Silikon je obsažena jako strukturální složka ve složení glykosaminoglykanů a stimuluje syntézu kolagenu.
  • Měď je součástí enzymů, které mají redoxní aktivitu a podílejí se na metabolismu železa, stimuluje vstřebávání bílkovin a sacharidů. Podílí se na procesech zásobování tkání lidského těla kyslíkem. Nedostatek se projevuje porušením tvorby kardiovaskulárního systému a kostry, rozvojem dysplazie pojivové tkáně.

Kompletního průvodce nejzdravějšími potravinami najdete v aplikaci Moje zdravá strava.

Energetická hodnota nebo kalorie je množství energie uvolněné v lidském těle z potravy při trávení. Energetická hodnota produktu se měří v kilokaloriích (kcal) nebo kilojoulech (kJ) na 100 gramů. produkt. Kilokalorie, která se používá k měření energetického obsahu potravin, je také známá jako „potravinová kalorie“, takže předpona kilo se často vynechává, když se odkazuje na kalorie v (kilo)kaloriích. Podrobné tabulky energetické hodnoty ruských výrobků si můžete prohlédnout zde.

READ
Kolik kešu ořechů můžete sníst najednou?

Nutriční fakta – obsah sacharidů, tuků a bílkovin ve výrobku.

Nutriční hodnota potravinářského výrobku – soubor vlastností potravinářského výrobku, za jehož přítomnosti jsou uspokojeny fyziologické potřeby člověka v potřebných látkách a energii.

Vitamíny, organické látky potřebné v malých množstvích ve stravě jak lidí, tak většiny obratlovců. Syntéza vitamínů je obvykle prováděna rostlinami, nikoli zvířaty. Denní lidská potřeba vitamínů je pouze několik miligramů nebo mikrogramů. Na rozdíl od anorganických látek se vitamíny ničí silným zahřátím. Mnoho vitamínů je nestabilních a „ztrácejí se“ během přípravy nebo zpracování jídla.

Vypočítává poměr kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů a také vitamínů a minerálů v závislosti na pohlaví, věku, hmotnosti a úrovni fyzické aktivity.

Kalkulačka ideální hmotnosti, index tělesné hmotnosti, výpočet koridoru kalorií, doporučení pro snížení, akční plán.

Index tělesné hmotnosti (BMI, BMI) je hodnota, která umožňuje posoudit míru souladu mezi hmotností člověka a jeho výškou, a tím nepřímo posoudit, zda je hmotnost nedostatečná, normální nebo nadváha.

Potravinová kalkulačka vám umožní snadno vidět klady a zápory produktu a pomůže vám vytvořit zcela vyvážený jídelníček.

Dýně je považována za dietní produkt, ale sladká chuť ovoce vyvolává pochybnosti o její „lehkosti“. Společně s odborníkem zjišťujeme, kolik kalorií obsahuje dýně v závislosti na způsobu přípravy.

Obsah kalorií dýně na 100 gramů buničiny

Obyvatelé jihoamerických zemí byli první, kdo jedli plody dýně před několika tisíci lety. Chutná a zdravá rostlina byla do Ruska přivezena z Evropy mnohem později, přibližně v XNUMX.-XNUMX. Dnes se tvar a barva různých druhů dýní může lišit od sytě oranžových velkých plodů až po malé dekorativní dýně zelenavě tečkované barvy.

Během své staleté historie dýně pevně zapadla do jídelníčku obyvatel naší země, a to nejen kvůli své nenáročnosti na pěstování a trvanlivost, ale také kvůli velkému množství užitečných látek v jejím složení. Navíc většina odborníků na výživu souhlasí s tím, že dýňová jídla by měla být zahrnuta do nabídky pro každého, kdo chce zhubnout, protože plody dýně mají poměrně nízký obsah kalorií. Pojďme zjistit, zda je konzumace dýně opravdu tak prospěšná a kolik kalorií obsahuje ovoce na 100 gramů dužiny.

READ
Jaké jsou nejlepší odrůdy okurek?

Obsah kalorií dýně na 100 gramů buničiny

Dýně je navíc cenným zdrojem minerálních látek. Obsahuje minerály jako fluor, měď, mangan, železo a kobalt, které člověk potřebuje ke stabilizaci fungování všech orgánů podporujících život. (2)

Vitamíny ve 100 g dýně

Obsah kalorií dýně na 100 gramů buničiny

Odborníci na výživu považují dýni za zdravý potravinový produkt nejen kvůli nízkému obsahu kalorií, ale také kvůli její rychlé stravitelnosti. Doporučuje se jíst dýni jak pro hubnutí, tak pro onemocnění gastrointestinálního traktu, například gastritidu nebo vředy. Konzumace plodů dýně navíc zpomaluje stárnutí organismu, zpomaluje změny související s věkem a zlepšuje celkový stav pokožky. (3)

Stůl BZHU

Dýně se etablovala jako výživný a zároveň lehký produkt, protože neobsahuje prakticky žádný tuk, jen 0,1 gramu. Většina plodů dýně je voda (92 gramů) a sacharidy (4 gramy). Přes výraznou nasládlou chuť je v dužině dýně relativně málo sacharidů, což umožňuje konzumaci i při cukrovce. V ovoci je také poměrně málo organických kyselin, proto lze dýni zařadit do jídelníčku, pokud dojde k zánětu v trávicím traktu. Pokud však máte nemoci, měli byste se o možnosti konzumace dýně poradit s odborníkem. (4)

Prvek Číslo Podíl denní hodnoty
Proteiny 1 g 1,3%
Tuky 0,1 g 0,2%
Sacharidy 4,4 g 2%

Proteiny

Prvek Číslo
Základní aminokyseliny 0,46 g
Vyměnitelné aminokyseliny 0,54 g
Prvek Číslo
Nasycené mastné kyseliny 0,052 g
Omega-3 mastné kyseliny 0,003 g
Omega-6 mastné kyseliny 0,002 g

Sacharidy

Prvek Číslo
Škrob a dextriny 0,2 g
Mono- a disacharidy (cukry) 4,2 g
Glukóza (dextróza) 2,6 g
Sacharóza 0,5 g
Fruktóza 0,9 g

Znalecký posudek

Terapeutka, kinezioložka, výživová poradkyně Anastasia Shagarova:

— O škodlivých vlastnostech dýně se diskutuje poměrně zřídka a ve většině případů kvůli zneužití nebo hrozbě dusičnanů. Dýně má schopnost akumulovat dusičnany, což je patrné zejména v zemích, kde se při pěstování ovoce používají různá hnojiva a pesticidy. Ovšem i plody dýně nasycené dusičnany vykazují velmi průměrné výsledky.

Čerstvá dýně by měla být omezena na lidi, kteří mají akutní stadium zánětlivých procesů ve slinivce, žaludku, žlučníku a střevech. Pacienti s gastritidou s nízkou kyselostí, střevní kolikou nebo zvýšenou hladinou cukru v krvi by se také měli před použitím poradit s odborníkem. Zároveň by se dýňové šťávy měly zcela omezit na 1-2 sklenice týdně.

READ
Který dřišťál bych měl zasadit do své dači?

Oblíbené otázky a odpovědi

Fyzioterapeutka Irina Klimová odpověděl na nejčastější otázky o obsahu kalorií v dýni pomocí různých způsobů vaření.

Pečená dýně je díky nízkému obsahu kalorií a rychlé stravitelnosti výbornou alternativou nezdravých sladkostí na jídelníčku pro ty, kteří chtějí zhubnout. Obsah kalorií v pečené dýni je 45 kcal na 100 gramů buničiny.

Největší přínosy jsou zachovány ve vařených plodech dýně, které nevyžadují dlouhou tepelnou úpravu. Tento proces je také nejjednodušší možností vaření. Energetická hodnota vařené dýňové dužiny je přitom téměř dvakrát nižší než u čerstvé dýně, ale může se lišit v závislosti na způsobu vaření: ve vodě nebo v páře. Když se dýně vaří ve vodě, dužina se jí nasytí a v důsledku toho přibývá na váze, čímž se zředí koncentrace makroživin. V důsledku této přípravy se obsah kalorií v ovoci sníží na 13,9 kcal na 100 gramů. Energetická hodnota dušené dýně je o něco vyšší – 15 kcal na 100 gramů dužiny, protože mírně ztrácí svůj objem.

Ovoce dýně můžete dusit různými způsoby – s vodou, s mlékem, se zakysanou smetanou, s cukrem nebo kořením, s ovocem nebo zeleninou a masem. Obsah kalorií dušené dýně ve vodě je 52 kcal na 100 gramů buničiny. Přesto je jeho energetická hodnota přímo závislá na přísadách přidaných během vaření – čím výživnější přísady budou, tím bude připravovaný pokrm uspokojivější a kaloričtější.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: